Skip to main content
Beantwoord

Kan ik verbonden apparaten een naam geven? Om ze makkelijker te identificeren?

Dag, hoe kan ik de aangesloten apparaten een naam geven ipv. de cijfers en letters die nu benoemd worden en hoe kan ik achterhalen welk apparaat bedoeld wordt,

ik hoor graag Pierre

Beste antwoord door Anonymous

Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven. Elk apparaat heeft zijn eigen MACadres.

In de exepriabox kan je dacht ik wel een naam aan een apparaat geven maar alles doen via wifiman is veel handiger.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 14 juli 2022

Kan dat? Je bedoelt de ip adressen? Lijkt me onwaarschijnlijk. 

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 14 juli 2022

Idd volgens mij de ip adressen, ergens staat “wijzig naam” dus dat zou moeten kunnen of erbij vermelden, maar hoe kan ik achterhalen wat er achter het ip adres zit?

alvast dank voor de snelle reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 14 juli 2022

Een modem en een wifiversterker kun je wel een naam geven, dus dan zou je denken dat het bij elk wifi apparaat zou moeten kunnen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 14 juli 2022

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? 

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 15 juli 2022

Kpn 12

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 15 juli 2022

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 15 juli 2022

Zie deze foto van internet

• 0 reacties
  • Antwoord
  • 15 juli 2022

Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven. Elk apparaat heeft zijn eigen MACadres.

In de exepriabox kan je dacht ik wel een naam aan een apparaat geven maar alles doen via wifiman is veel handiger.

• 0 reacties
  • 15 juli 2022
Jopie90 schreef:

Idd volgens mij de ip adressen, ergens staat “wijzig naam” dus dat zou moeten kunnen of erbij vermelden, maar hoe kan ik achterhalen wat er achter het ip adres zit?

alvast dank voor de snelle reactie

Zie her MAC adres staat op een sticker of geprint op het kunstof van het apparaat.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 15 juli 2022
Jopie90 schreef:

Dit is de thuis app van KPN. Gebruikt u die zelf ook? In die app kunt u eenvoudig op een apparaat klikken en het een naam geven. 

Maar in de thuis app staan lang niet alle apparaten hoor...

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 15 juli 2022
Jeroen Ruiter schreef:

Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven.

Of Fing.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 15 juli 2022

Dank voor al jullie antwoorden, ik ga vanavond op zoek naar wifiman

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 23 oktober 2022

Hallo, ik heb een beetje dezelfde vraag.

Ik heb allemaal wifi stopcontacten, lampen, mini Googles enz enz enz.  

In de thuisapp heb ik een aantal apparaten (de Google mini's, telefoons, tv en laptops enz )   gevonden en een andere naam gegeven zodat ik kan zien welk apparaat met welke wifiversterker verbonden is.  Echter van de diverse wifi-stopcontacten en wifi-lampen de juiste (fabrieks/product)naam zoeken om deze vervolgens te wijzigen naar bijvoorbeeld "stopcontact woonkamer"  zodat ik kan zien met welke wifiversterker dit stopcontact dan verbonden is lukt me niet.

Nou lees ik iets over wifiman., Hoe gebruik ik deze app om er achter te komen welke naam bij welk apparaat hoort?

Mvg,

HV

Nick83 schreef:
Jeroen Ruiter schreef:

Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven.

Of Fing.

Hallo, ik heb een beetje dezelfde vraag.

Ik heb allemaal wifi stopcontacten, lampen, mini Googles enz enz enz.  

In de thuisapp heb ik een aantal apparaten (de Google mini's, telefoons, tv en laptops enz )   gevonden en een andere naam gegeven zodat ik kan zien welk apparaat met welke wifiversterker verbonden is.  Echter van de diverse wifi-stopcontacten en wifi-lampen de juiste (fabrieks/product)naam zoeken om deze vervolgens te wijzigen naar bijvoorbeeld "stopcontact woonkamer"  zodat ik kan zien met welke wifiversterker dit stopcontact dan verbonden is lukt me niet.

Nou lees ik iets over wifiman., Hoe gebruik ik deze app om er achter te komen welke naam bij welk apparaat hoort?

Mvg,

HV

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7492 reacties
  • 26 oktober 2022

Hoi @Colih! Ik ben zelf niet bekend met de app, maar als ik de omschrijving in de Google Play store lees en de informatie die Nick en Jeroen hebben gegeven, dan kun je via de MAC adressen achterhalen om welk apparaat het gaat. 

Jeroen Ruiter schreef:

Zie het MAC adres staat op een sticker of geprint op het kunstof van het apparaat.

Koppel die adressen aan de juiste apparaten en geef ze de naam die je wilt. Hopelijk lukt het zo! 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 26 oktober 2022

Gewoon alle apparaten uit zetten/uit het stopcontact halen. Daarna ze er 1 voor 1 weer in doen/inschakelen. Telkens kijkt u welk apparaat er op de WiFi bijgekomen is.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 oktober 2022
Sanne_M schreef:

Hoi @Colih! Ik ben zelf niet bekend met de app, maar als ik de omschrijving in de Google Play store lees en de informatie die Nick en Jeroen hebben gegeven, dan kun je via de MAC adressen achterhalen om welk apparaat het gaat. 

Jeroen Ruiter schreef:

Zie het MAC adres staat op een sticker of geprint op het kunstof van het apparaat.

Koppel die adressen aan de juiste apparaten en geef ze de naam die je wilt. Hopelijk lukt het zo! 

Dank, ik heb het ondertussen al voor elkaar😊

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 oktober 2022
Nick83 schreef:

Gewoon alle apparaten uit zetten/uit het stopcontact halen. Daarna ze er 1 voor 1 weer in doen/inschakelen. Telkens kijkt u welk apparaat er op de WiFi bijgekomen is.

Dat is lastig met ingebouwde wifi stopcontacten😅😉

Maar ik heb het al voor elkaar, evengoed bedankt 💪👍