Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 herstart plotseling dagelijks

• 5 maart 2025
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Sinds afgelopen zaterdag heb ik twee KPN superwifi 2 punten aangesloten in mijn netwerk. Ik wou de voordelen van Wifi6 en om die reden deze dingen aangeschaft. 

Sinds die tijd herstart mijn KPN Box 12 modem uit het niets zomaar tenminste 1x per dag. De KPN superwifi 2 punten zijn allebei bedraad aangesloten. Alle bedrade verbindingen in mijn woning komen samen bij een TP-Link TL-SQ3428 switch. Voorheen had ik experia-wifi punten, en daarmee had ik dit probleem niet. In de log op het modem staat niet veel info waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Ook op debug level zie ik geen directe aanleiding voor het herstarten terugkomen. Het lijkt gewoon te gebeuren… 

Ik lees hier meerder topics over het spontaan rebooten van de box 12, maar lees nergens  eigenlijk een oplossing. Is er iemand die tips of een mogelijke oplossing heeft?

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6974 reacties
  • 7 maart 2025

Ik herken dit specifieke probleem niet direct ​@MrSmit01 maar ik denk wel graag met je mee. Het lijkt mij wijsheid om dan een aantal factoren stap voor stap uit te sluiten. 

• Ik zou beginnen met het resetten van de Box 12 en mocht het aanwezig zijn het glasvezelpunt
  • Helpt dat niet dan zou ik puur in eerste voor de test, mits mogelijk, de SuperWifi punten eens rechtstreeks verbinden met de Box 12

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en ben benieuwd naar jouw bevindingen!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 maart 2025

Draait jouw V12 nog altijd met de oude firmware (versie eindigend op 60E)?

​@Remco van KPN, Zijn jullie dan nog altijd niet klaar met het uitrollen van de KPN firmware naar de V12? Die uitrol duurt nu al zo'n twee jaar en dan zou het toch wel een keer afgerond mogen zijn.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 12 maart 2025

​@wjb Tot aan gisteren had ik inderdaad de oude firmware. Ik kreeg eergisteren een berichtje van KPN dat mijn modem een update zou krijgen, en die update is succesvol afgerond. ​@Remco van KPN  ik had het modem al eens gereset, het glasvezelpunt niet. Ik ga nu eerst eens aanzien wat het modem doet met de nieuwe firmware/software. Mocht het nu nog steeds voorkomen zal ik nog eens een reset uitvoeren incl. glasvezelpunt. (ik ga er vanuit dat 60 seconden spanningsloos maken voldoende is?) 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6974 reacties
  • 13 maart 2025

Dat zou meer dan voldoende moeten zijn ​@MrSmit01! Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 24 maart 2025

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder, en nog steeds stabiel. De update heeft geholpen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6974 reacties
  • 26 maart 2025

Dat is goed om te horen ​@MrSmit01! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een berichtje als we iets voor je kunnen doen! 

Reageer