Skip to main content
Beantwoord

Na de update van de Experia Box V10 naar V10.C.24.12.15 werkt SIB niet meer

• 28 januari 2025
  • 60 reacties
  • 948 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 februari 2025

​@Erik van KPN Kan je mij ook helpen ? Ik heb niet zoveel vertrouwen in de eerstelijns helpdesk die mij 12 februari gaat bellen … 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 12 februari 2025
JFK27 schreef:

Hier ook continue problemen na de update naar V10.C.24.12.15.  Buitengebied staat soms wel in de overzichtspagina, soms niet. Maar doet niet mee. Kpn helpdesk gebeld. Volgens hun totaal geen problemen bekend met V10 / update / sagembox.  Maargoed Alles gereset , en het werkte….. voor een dag. Volgende dat wederom alles resetten. Het is echt niet te doen. VDSL bonding. 40mb down 1,2mb up. Normaal als internet buitengebied meedoet heb ik 70 /15. Kpn geprobeerd te contacten, pas een bel afspraak voor 12 februari.  

Jouw probleem is toch een andere, ​@JFK27. Bij jou is het blokje voor Buitengebied wel aanwezig in je modem. Dat wil zeggen dat hier het systeem wel weet dat jij buitengebied moet hebben. Maar er gaat hier wat anders mis waardoor het communiceren tussen V10 en de Sagemcom niet lukt. Heb je de Sagemcom rechtstreeks aangesloten op je V10? Of zit er misschien iets tussen, een switch bijvoorbeeld. We zien dat dit ook voor problemen kan zorgen. De Sagemcom moet rechtstreeks op je V10. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

​@Erik van KPN   Monteur is geweest vandaag . Met zijn vakleider gebeld , 2e lijn , nergens een probleem bekend. Toen iemand die over de 4G sagemcom gaat. Die wist het ook niet. Nieuw modem uit de auto gehaald met ZTE itermediate software. Probleem opgelost. Alles werkt perfect. Eigen modem terug naar software@home platform, niet werken… Weer terug naar oude ZTE , in 1x werken.

Dus een nieuw modem met oude software heeft het probleem opgelost. Ik heb mijn modem vandaag naar Zoetermeer gestuurd voor analyse.

Een aantal van mijn kennissen hebben exact hetzelfde probleem als ik na de update en de sagembox.

Ik ben voor nu geholpen. Ik heb het vermoeden dat het probleem ontstaat bij mensen die dsl bonding EN 4G gateway hebben. Maar dat is slechts een gok

• Topper
  • 17 reacties
  • 12 februari 2025

​@Erik van KPN 
Had tot vandaag niet in de gaten dat het door de laatste update werd veroorzaakt.
Had problemen met mijn computer en de tv (NPOextra hakkelde&freezing).
Loop dagelijks meermalen langs mijn modems en daar waren al die tijd alle lampjes correct dus zocht t ff niet in die hoek.
Tot ik vandaag een speedtest deed en de "ADSL-snelheden" als resultaat kreeg.
Modems gereset maar daarna zelfde drama.
Nog via mijn kpn  "op afstand de instellingen laten controleren" met een reset.
Enige wat dat oploste was de foutmelding mbt telefonie (staat nog mijn nr uit het jaar stillekes in en nu met "disabled" ipv een of andere moeilijke fout).

Uiteindelijk dit draadje gevonden en ook bij mij staat er dus geen SIB-icoontje/veld in het hoofdscherm van het modem en alleen de DSL-verbinding.

Dus bij deze het verzoek om die hercontrole te forceren voor mij.
Ben erg druk en jullie helpdesk zorgt meestal alleen voor een hoge bloeddruk zonder echte oplossingen (wat verlang ik dan naar die goeie ouwe Telforttijd..).

Aanvulling:
Net nog ff ingelogd in het Sagem 4g modem.
En die heeft gewoon LTE verbinding en de netwerkverbindingen zijn actief.
Zie verder ook zo 123 niets afwijkends tov de ooit gemaakte "hardcopy".
Softwareversie is SG4J000112C

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 februari 2025

​@Joseph_ 

Dit had ik dus ook.. Als je beide modems via de reset pin reset dan doet hij het soms heel even met de gateway en haal je de juiste snelheid. Na een periode stopt hij en zie je dat het icoon van de gateway er staat , maar dat hij rood is en dus niet werkt.

• Topper
  • 17 reacties
  • 13 februari 2025

​@JFK27 
Ik denk dat een reset naar fabrieksinstellingen niet gaat werken want dan zal tzt het modem weer zijn update krijgen.
Voor de update geen klagen, altijd >50 en zelf een keer 102 gemeten (vlak na antennewissel) met 2 blokjes op modem. Terwijl ik volgens t kaartje de verkeerde mast gebruik (wel in zichtlijn maar antennes zouden ongunstig gericht staan voor mij) en de "groene" met op "5graden" na op mij gerichte antennemast krijg geen signaal binnen (heb ik ook geen zichtlijn op, zelfs niet op de nok van mijn huis).

M.i. zit hier iets scheef bij de laatste update met koppelen SIB info aan je abonnement/modem/locatie waar wij als gebruiker geen ene … aan kunnen doen op locatie.
Het groepje SIB-klanten zal op het geheel een fractie zijn van de modemgebruikers waar ontwikkelaars geen prioriteit of zelfs maar stil staan bij het ontwikkelen van nieuwe software voor de V10/10a modems danwel dit testen voor de uitrol.

Zal iets zijn irt de beveiliging dat je het G4-modem niet op een andere locatie kan gebruiken ook al gebruik je dezelfde experiabox erbij, moet eerst wat geactiveerd worden bij KPN.

• Topper
  • 17 reacties
  • 13 februari 2025

OMG…
Had ff tijd dus de toch maar gebeld.
En eerlijk is eerlijk, na bericht dat het drukker was dan normaal, verslikte ik mij in mijn slok koffie want had gelijk een medewerker aan de lijn.
Maar het draaide uit op de standaard nieuwe modem opsturen.
Volgens hem viel de verbinding van de V10 telkens weg.
Waarom dan mijn internetradio (via tv bekabeld aangesloten op modem) dan geen problemen gaf (is 1e die bij wat dan ook stopt) en waarom ik dan dat icoontje buitengebied niet had in het nieuwe hoofdscherm kwam geen antwoord alleen de herhaling dat het het V10 modem niet goed zou zijn.

Dus er komt een nieuw modem af…..

En de humor in deze, log net in het modem omdat deze na "inkijken op afstand" deze na herstart geen wifi gaf (met wifiknop op modem wel weer kunnen activeren) e.a. te bekijken.
Werkte mijn wachtwoord niet meer, bleek het een "1e inlog" te zijn met daarna het opnieuw moeten aanmaken van een wachtwoord.
En na de inlog zie ik nu het icoon Buitengebied staan en dat die actief is….
Bij de speedtest de waardes 69/25Mbps tegenover 18/1.5Mbps gisteren.

Verder niet veel veranderd (IPv6 functie foutmelding uitgeschakeld die ook na inschakelen niets doet)  en de telefoonlijn-error van een nr dat al ug-jaar geleden is opgezegd is weer terug en het tijdschema van de wifi nu 24/7 staat (stond gisteren nog mijn schema in).
Dus kennelijk toch nog een geforceerd reset op afstand nav afsluitende opmerking??
Want dit is iig niet na de online reset van gistermiddag.

Nu alleen nog ff afwachten of het bestendig gaat zijn en het straks een rood icoon gaat worden als hierboven…

Wat zou KPN op jaarbasis kunnen besparen met het stoppen met het zinloos heen en weer sturen van modems als zgn "Haarlemmer olie oplossing" als de helpdesk er ff niet uit komt.. ðŸ¤”

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 14 februari 2025

​@Joseph_ Wel oppassen als het nieuwe modem aankomt , dan deze niet gaat wisselen met je eigen modem als alles goed blijft werken. Je loopt anders de kans dat met het modem wat ze sturen weer problemen ervaart. Dus opgestuurd modem retour sturen.

• Topper
  • 17 reacties
  • 14 februari 2025

​@nl1mrd 

Daar zat ik ook al aan te denken want ik heb nog geen een keer gemerkt dat er iets "hapert" en tot nu toe blijft e.a. prima draaien.
Kan m sowieso morgen niet ophalen, ga er maandag nog wel s achter bellen.

Na de eerste "matige" speedtest meting heb ik alleen maar prima cijfers gezien.
Net nog als resultaat;

Dit met 11 verbonden apparaten (9 bekabeld 2 wifi, oa internetradio gemuted staan en het journaal terugkijkend op NPO-live plus naast oa een NVR, NAS etc),
Daar teken ik voor (tot een paar jaar geleden moest ik het doen met wel 13 Mbps waar er nog krap 9 van overbleven als de STB werd aangezet om tv te kijken...).

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • Antwoord
  • 16 februari 2025
Erik van KPN schreef:

Ik heb even gekeken wat er bij jou gedaan is door de collega, ​@Lubbegie. En het komt erop neer dat er hercontrole van je internet is geforceerd. En zo'n hercontrole zorgt ervoor dat in de verschillende systemen wordt gekeken wat je hebt en zou moeten hebben. En daarna wordt alles met elkaar rechtgetrokken. Dit heeft ervoor gezorgd dat SIB weer wordt herkend als een onderdeel van je diensten. En is het van daaruit weer gaan werken.

​@TiltMachine, dit is iets dat door de back office gedaan moet worden, helaas. Ik heb daarvoor een ticket aangemaakt. Krijg je bevestiging van per sms, en van daaruit wordt er weer contact met jou opgenomen.

Ondertussen hebben we ook centraal hier wat acties op uitgevoerd. Dit om te zorgen dat het vinkje voor SIB ook bij iedereen die SIB heeft netjes aan staat. Om het even zo uit te drukken. Als je nu nog steeds problemen ervaart, check of je de tegel van SIB in je modem ziet. Zo ja, dan is bovenstaande niet het probleem en is er iets anders aan de hand. 

Zie je de tegel niet? Dan is bovenstaande van toepassing. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice voor een ticket. Laat de collega's in het ticket aangeven dat er een repro gedaan moet worden. De back office weet dan wat ze moeten doen.

Reageer