Skip to main content
Beantwoord

Na de update van de Experia Box V10 naar V10.C.24.12.15 werkt SIB niet meer

• 28 januari 2025
  • 60 reacties
  • 948 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

• Topper
  • 19 reacties
  • 5 februari 2025

Ik krijg als t goed is een vervangende vandaag en ga even spieken. 

Waar het op lijkt is dat Vaste Televisie en SiB door elkaar gehaald worden. 

Laat snel weten wat het resultaat bij mij is na het vervangen van de V10

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 5 februari 2025

@TiltMachine, ​@Lubbegie, jammer te horen dat dit bij jullie ook niet meer (goed) werkt.

TiltMachine, heb jij inmiddels contact kunnen krijgen? Ik zie, vanuit de gegevens in je forumprofiel, staan dat een ruiling plaats gaat vinden.

Lubbegie, goed te lezen dat jij ook een nieuw exemplaar krijgt. Ik hoop dat het daarmee dan ook weer op orde gaat zijn.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Hoi allen,

Ik krijg een andere 4G modem terwijl anderen een nieuwe V10 krijgen. Het lijkt dus niet duidelijk wat de oplossing vh probleem is. 
Kan hier iets over worden gemeld?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 februari 2025

Ook bij mij werkt “Sneller internet met het 4G modem” niet sinds de laatste update van mijn V10 box. Amper nog 12Mbit down en 2Mbit up. Kan nu eigenlijk ook niet meer met goed fatsoen TV kijken. Die hapert om de paar minuten en/of schakelt terug naar een hele lage resolutie. Ik hoop dat KPN snel met een nieuwe update voor de V10 box komt die een en ander weer werkend maakt. Alleen heb ik er een hard hoofd in wanneer ik dit forum zo lees. Volgens mij weet KPN het zelf ook niet...

• Topper
  • 19 reacties
  • 5 februari 2025

Nieuwe modem is binnen,

Zoals anderen ook zeggen 0 verbetering. Nog niet in kunnen loggen op de modem om te kijken of dat SiB aan staat. Maar ik verwacht dat wat ​@nl1mrd correct is. Waarwchijnlijk worden interactieve tv en SiB door elkaar gehaald want ik heb een internet only

@Erik van KPN helaas zoals je hier leest geen verbetering. Contact moment gister ochtend maar zelf gedaan. Kan gebeuren natuurlijk. Wel eventjes zuur zaterdag avond maarja fouten maken is menselijk. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 5 februari 2025

@TiltMachine Klopt, dat omwisselen heeft idd geen zin. Internet Buitengebied (SIB) werkt pas met de laatste firmware (V10.C.24.12.15) door de aanpassing bij KPN zelf. 

Wisselen van modem (Experiabox of 4g Sagem) zal het update-probleem niet oplossen. 

Hopelijk weet KPN nu wel wat er aangepast bij je moet worden om het weer werkend te krijgen.

• Topper
  • 13 reacties
  • 5 februari 2025

Bij mij werkt hij met de nieuwe update nog steeds goed. Alleen eerste dag niet. 

• Topper
  • 19 reacties
  • 5 februari 2025

@nl1mrd vond het inderdaad een verspilling van tijd maar servicedesk moet alles uitsluiten dus snap t ook wel weer. 

Voor nu weer terug op de oude firmware. 

Dsl lijn gedownscaled naar +/- 8mbps ipv10 down en 1.5 up. 

Bellen kan nu ook niet meer dus dat wordt morgen overdag op werk bellen.

Inmiddels op de V1.01.00T04.3Intermediate maar die totaal geen verbetering. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

KPN heeft vandaag wat geprobeerd op afstand. Het verschil met gisteren is nu dat nu een extra vakje in beeld is dat “buitengebied” actief is (Rural internet) maar communicatie lukt nog niet. Zie bijgesloten screenshot.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 5 februari 2025

@Lubbegie Op de Sagem 4G box , brand alles blauw ? Mocht alles blauw branden , dan proberen Sagem box opnieuw opstarten. Met de schakelaar achterop zou je hem uit kunnen zetten en 20 seconden wachten en opnieuw opstarten.

Mocht er een rode led brander bij de signaalsterkte , dan heeft hij mogelijk niet voldoende signaal.

Nu je wel de indicator in je Experiabox ziet verwacht ik dat deze wel de Sagem ziet.

@TiltMachine Klopt, hier hielp er ook niets met de intermediate firmware. Kreeg hem daar na die update en wissel van de Experiabox ook niet op werkend. De KPN monteur is dat ook niet gelukt om het werkend op de intermediate firmware te krijgen.

@Ardie65 Denk gezien de ervaringen hier een modemwissel moet zien te voorkomen en desnoods verwijzen naar het forum. Aangeven dat mogelijk het op afstand door KPN opgelost kan worden. Wachten op een volgende update kan of het probleem niet oplossen en/of lang duren. Bij verschillende wekt het wel of werkend gekregen met de huidige nieuwe firmware na de ingreep door KPN.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Hoi ​@nl1mrd, opnieuw de Sagem 4G box uitgeschakeld, paar minuten gewacht en weer ingeschakeld. De melding in de Experiabox blijft hetzelfde. De experiabox ziet wel dat de Sagem 4G box is geactiveerd maar de communicatie faalt. De lampjes branden allemaal blauw en de signaalsterkte is 2 van de 3 indicatoren (dit was het altijd al). Iemand nog andere tips?

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Hij doet het! Niks veranderd maar blijkbaar duurt het een klein half uurtje voordat alles goed met elkaar communiceert.

Vandaag heeft KPN op afstand een instelling veranderd en ligt het probleem dus niet in de Experiabox of Sagem 4G modem

• Topper
  • 19 reacties
  • 5 februari 2025

@nl1mrd wat was bij jou de oplossing?

Ik zit nu op oude firmware welke onstabieler is met geen 4g modem. Allicht kan ​@Erik van KPN de collega aansturen bij mijn lopende issue en landelijk eventueel het probleem oplossen. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 5 februari 2025

@TiltMachine Modem aanhouden met de laatste firmware : V10.C.24.12.15 , daarna heeft KPN op afstand iets aangepast. Wat weet ik niet , maar vermoed zelf in het profiel van de aansluiting. Er hoefde fysiek op de locatie verder niets gedaan te worden. ​@Erik van KPN kan misschien kijken wat bij ( ​@nl1mrd ) mij is gebeurt om het probleem op te lossen. 

@Lubbegie Blij te horen dat het opgelost is. Dus na het laatste loodje was wat langer wachten na de correctie. Handig voor anderen om dit te weten.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

@nl1mrd bij mij dus ook dezelfde aanpak. Geen andere/nieuwe hardware na de update maar een actie van de KPN helpdesk op afstand heeft het opgelost. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 6 februari 2025

Ik heb even gekeken wat er bij jou gedaan is door de collega, ​@Lubbegie. En het komt erop neer dat er hercontrole van je internet is geforceerd. En zo'n hercontrole zorgt ervoor dat in de verschillende systemen wordt gekeken wat je hebt en zou moeten hebben. En daarna wordt alles met elkaar rechtgetrokken. Dit heeft ervoor gezorgd dat SIB weer wordt herkend als een onderdeel van je diensten. En is het van daaruit weer gaan werken.

@TiltMachine, dit is iets dat door de back office gedaan moet worden, helaas. Ik heb daarvoor een ticket aangemaakt. Krijg je bevestiging van per sms, en van daaruit wordt er weer contact met jou opgenomen.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 6 februari 2025

@Erik van KPN 

dank voor het uitzoeken. Zo ook weer helder voor de andere “gedupeerden” 😉

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Ook bij mij werkt SIB niet meer na de firmware update van de V10 box.

Alle lampjes op de Sagemcom branden blauw, en de V10 en de Sagemcom zien elkaar.
Ik kan ook gewoon inloggen op de Sagemcom, en bij “Internet Connectivity” staat “Connected”
Hij schakelt alleen niet bij, dus ik zit nu op 11mbps down ipv ~80mbps down wanneer SIB werkt.

Ik heb al contact gehad met KPN en ook naar dit topic doorverwezen.
Bijna drie kwartier aan de telefoon gehangen en maar gewoon gedaan wat de medewerker vroeg, ookal wist ik dat dit niet zou helpen. (Sagemcom resetten, Experiabox resetten, etc.)
Toen dat allemaal niet hielp, kon de medewerker “helaas verder niks voor me betekenen.”
Ik heb dus niet het idee dat diegene begreep wat ik nou eigenlijk vroeg, of überhaubt dit topic heeft doorgelezen.

@Erik van KPN Zou je voor mij ook een ticket aan willen maken? Mijn forumprofiel is ingevuld.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 10 februari 2025

@TiltMachine, ik zie in de notitie van de collega dat hij de hercontrole heeft uitgevoerd en dat alles weer werkt bij je.

@Aetherialdnb, ik kan voor jou ook een melding aanmaken, maar jouw forumprofiel is  toch nog niet gevuld. Als je dat alsnog zou willen doen? Vergeet niet om op opslaan te drukken. Laat even weten als je dit gedaan hebt.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

@Erik van KPN Excuses! Ik had niet door dat het forumprofiel en het profiel op de main KPN site verschillend waren. Forumprofiel is nu ingevuld.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 10 februari 2025

Geen probleem, die vergissing gebeurt vaker 😄 Ik heb een melding aangemaakt, ​@Aetherialdnb. Zelfde riedeltje als bij TiltMachine: je krijgt een sms ter bevestiging, en vanuit de melding wordt er verder contact opgenomen. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025
Erik van KPN schreef:

Geen probleem, die vergissing gebeurt vaker 😄 Ik heb een melding aangemaakt, ​@Aetherialdnb. Zelfde riedeltje als bij TiltMachine: je krijgt een sms ter bevestiging, en vanuit de melding wordt er verder contact opgenomen. 

Ik heb de sms inderdaad al ontvangen. Dankjewel voor de hulp! 🙏

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 februari 2025

Hier ook continue problemen na de update naar V10.C.24.12.15.  Buitengebied staat soms wel in de overzichtspagina, soms niet. Maar doet niet mee. Kpn helpdesk gebeld. Volgens hun totaal geen problemen bekend met V10 / update / sagembox.  Maargoed Alles gereset , en het werkte….. voor een dag. Volgende dat wederom alles resetten. Het is echt niet te doen. VDSL bonding. 40mb down 1,2mb up. Normaal als internet buitengebied meedoet heb ik 70 /15. Kpn geprobeerd te contacten, pas een bel afspraak voor 12 februari.  

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025
Erik van KPN schreef:

KPN heeft net contact opgenomen en alles werkt weer zoals het hoort! Nogmaals bedankt voor de hulp!

• Topper
  • 19 reacties
  • 11 februari 2025

Ik kan inderdaad beaamen dat die hetcontrole functioneert. 

Ik zit wel nog op de interim firmware. Dus ben benieuwd of dat het ook functioneert na de update bij mij. Wanneer die gaat komen, joost mag t weten. 

Reageer