Na jaren trouwe klant geweest te zijn en eventuele problemen zelf opgelost te hebben. Kwam ik met een vraag/klacht. Al langere tijd hebben wij last van de WiFi verbinding in huis. Daarbij zjn wij recent overgeschakeld naar glasvezel. Bij het koppelen van een soundbar en later een weerstation bleek (weer) dat de WiFi zomaar even wegvalt. Soms valt de internet verbinding weg (download ca 12 Mbps) om twee tellen later weer naar 160 Mbps te schieten. Volgens KPN zijn er geen storingen of werkzaamheden. Dus ligt het aan de modem, een Experiabox V10 van 8 à 9 jaar oud. Onze buren hebben dezelfde klachten, maar deze is door een KPN monteur (gratis) opgelost, het lag aan de modem. De V10 is vervangen door een V12 en er zijn bijbehorende WiFi-versterkers geplaatst. Vandaag gebeld met de klantenservice, eerst standaard oplossing reset modem, nee we zien geen storing, we zullen WiFi versterker sturen. Toen ik om een monteur vroeg, werd er wel gezegd dat ik die zelf moest betalen! Bel ik een keer met een klacht moet je nog gaan betalen om het opgelost te krijgen, terwijl dit bij de buren kosteloos was. In principe hoeft hier geen monteur te komen want als ik de V10 in een KPN-winkel kan omruilen voor een V12 met 2 bijbehorende WiFi-versterkers zorg ik wel dat alles ingeregeld wordt. Lukt me dat niet dan kan ik altijd nog een monteur laten komen. Klantenservice let ook eens op hoelang iemand al klant is bij KPN. Voor trouwe klanten mag je wel een stapje harder lopen. Eigenlijk mijn vraag, kan ik de (ondeugdelijke) V10 omruilen voor een V12? Zo niet dan ga ik voor een alternatief zoeken.
Beantwoord
Wegvallende WiFi en internetverbinding: kan het modem vervangen worden?
Beste antwoord door Thomas van KPN
Hoi
We zijn momenteel bezig met een update waarna de V10 ook samenwerkt met de Superwifi 2 punten. Als je superwifi punten de naam van de V10 overnemen heb jij die update al. Vóór deze update kun je de superwifi punten wel gebruiken maar moest het wifi op je V10 uit om te werken. Mocht je het toch nog eens willen proberen denken we natuurlijk graag even met je mee! We hebben hier een paar handige artikelen over:
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.