Skip to main content
Beantwoord

Continu melding over Veilig Browsen extensie

• 10 mei 2025
  • 13 reacties
  • 264 keer bekeken

Kortpet
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Sinds enkele dagen komt elke 5 seconden een storende pop up van de KPN veilig Virusscanner dat ik in chrome de veilig browsen extensie moet installeren.

Het punt is, dat ik die extensie al sinds jaar en dag voor mijn Chrome- en zelfs mijn Edgebrowser heb geïnstalleerd. Toen die meldingen bleven komen heb ik eerst de extensie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar de pop-ups blijven komen.

Volgens mij zit er ergens een foutje in de vernieuwde KPN Virusscanner. Kunnen jullie daar naar kijken?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Kortpet ,

Zou je willen controleren of Chrome helemaal up-to-date is? Dit doe je door rechtsboven op de 3 puntjes te klikken dan naar Instellingen en dan naar Over Chrome. 

Ik het laatste geval kun je nog proberen om Chrome opnieuw te installeren en eventueel nog KPN Veilig / F-Secure. Eerst verwijderen zoals hieronder aangegeven en daarna opnieuw installeren

1. Ga naar 'Start' of druk op de Windowstoets op je toetsenbord.
  2. Typ 'F-Secure' in.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het programma.
  4. Kies 'Verwijderen' om het Configuratiescherm te openen.
  5. Klik op [Verwijderen]. Soms wordt er om je beheerdersgegevens gevraagd. Voer die dan in.
  6. Het programma is van je computer af.
Bekijk origineel

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38136 reacties
  • Antwoord
  • 10 mei 2025

Hallo ​@Kortpet ,

Zou je willen controleren of Chrome helemaal up-to-date is? Dit doe je door rechtsboven op de 3 puntjes te klikken dan naar Instellingen en dan naar Over Chrome. 

Ik het laatste geval kun je nog proberen om Chrome opnieuw te installeren en eventueel nog KPN Veilig / F-Secure. Eerst verwijderen zoals hieronder aangegeven en daarna opnieuw installeren

1. Ga naar 'Start' of druk op de Windowstoets op je toetsenbord.
  2. Typ 'F-Secure' in.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het programma.
  4. Kies 'Verwijderen' om het Configuratiescherm te openen.
  5. Klik op [Verwijderen]. Soms wordt er om je beheerdersgegevens gevraagd. Voer die dan in.
  6. Het programma is van je computer af.

Kortpet
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 mei 2025

Hoi ​@Noordzee,

Dank voor je antwoord en dat je mee wilt denken.

Chrome is up-to-date, en ik had het verwijderen en opnieuw installeren van F-secure antivirus al in mijn achterhoofd.

Net gedaan en nu maar hopen dat ik van die storende meldingen af ben.

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 mei 2025

Het deinstalleren heeft bij mij niet geholpen. Bij mij blijft hij zeuren over de Edge extentie, dus gewoon keurig geinstalleerd is. Na een herinstallatie van F-secure krijg ik meteen diezelfde melding weer.

Kortpet
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 mei 2025
Michelg schreef:

Het deinstalleren heeft bij mij niet geholpen. Bij mij blijft hij zeuren over de Edge extensie, dus gewoon keurig geïnstalleerd is. Na een herinstallatie van F-secure krijg ik meteen diezelfde melding weer.

@Michelg ​@Noordzee Het is bij mij ook het geval. Zowel bij Edge als bij Chrome is de veilig browsen extensie netjes geïnstalleerd, zie afbeelding. Het opnieuw installeren van F-Secure (zelfs met tussendoor opnieuw opstarten van mijn computer) heeft niet geholpen.

Zijn er nog andere oplossingen mogelijk?

• Topper
  • 10 reacties
  • 13 mei 2025

Het is nu niet bepaald een nieuw verschijnsel. Op de F-secure site staat al een vermelding uit 2021.

https://community.f-secure.com/en/discussion/124705/how-do-i-kill-the-constant-nagging-to-install-the-browser-plugin

Blijkbaar vind men het niet nodig dit op te lossen.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 mei 2025

Mijn Chrome is ook gewoon up to date, en verwijderen, herinstalleren, extensie verwijderen, opnieuw toevoegen. Vinkje aanzetten, niet meer vragen. Het maakt allemaal niet uit, de pop-up blijft te pas en te onpas verschijnen. Heel irritant.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 19 mei 2025

Er rest niets anders dan dit, 

Kortpet
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 mei 2025

@Restroom Als jij dat zo wil, dan moet je dat doen. Lijkt me niet de slimste oplossing. Dan liever regelmatig de melding wegklikken, al blijft dat rete-irritant.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 mei 2025

Ach, dat lukt zelfs niet. Als een virus komt het terug…. Dus dan rest alleen nog het volledig de-installeren van F-secure en dat gaat me dan weer net iets te ver. Maar ik vind het wel weer typisch kpn om hier niet op de reageren of naar te handelen. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 202 reacties
  • 27 mei 2025

Herinstalleren van Google Chrome en KPN Veilig zal niet helpen. Het volgende misschien wel.

Sinds enkele weken heb ik ook last van dit probleem. Het komt niet alleen bij KPN voor maar ook bij Ziggo klanten.

Op het F-Secure forum wordt vermeld dat het een bekend probleem is en opgelost wordt in versie 25.5, beschikbaar begin juni (mijn KPN Veilig is nu versie 25.2). Ik weet echter niet hoe lang het duurt voordat KPN Veilig 25.5 beschikbaar is.

Op het Ziggo forum vond ik een mogelijke – tijdelijke - oplossing.

Het lijkt te maken te hebben met meerdere profielen in Google Chrome (en Edge).

Of dit ook bij jou het geval is kun je als volgt zien:

• Start Google Chrome
  • Klik op je profiel – rechtsboven naast de drie puntjes
  • klik op Chrome-profielen beheren

In dat scherm kun je zien of je meerdere profielen hebt. Verwijder de extra profielen.

Ik heb dit vanmorgen gedaan en tot nu toe geen hinderlijke pop-ups gehad.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 mei 2025

Ik heb bewust drie profielen…. maar het is idd een mogelijke oplossing, dat de 3e die het minst gebruikt wordt wellicht deze extensie niet heeft… en dat hij daarom continu over de flos gaat…. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 8 juni 2025
Restroom schreef:

Ik heb bewust drie profielen…. maar het is idd een mogelijke oplossing, dat de 3e die het minst gebruikt wordt wellicht deze extensie niet heeft… en dat hij daarom continu over de flos gaat…. 

Dit lijkt te werken. Binnen elk account even via deze link F-sercure als extensie voevoegen aan het Chrome-profiel. https://chromewebstore.google.com/detail/browsing-protection-by-f/jmjjnhpacphpjmnnlnccpfmhkcloaade

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 202 reacties
  • 9 juni 2025

Versie 25.5 is nu beschikbaar bij KPN. Het probleem zou nu dus opgelost moeten zijn.

Reageer