Skip to main content

Ik ervaar meerdere problemen met Prepaid App

• 25 juli 2025
  • 53 reacties
  • 2314 keer bekeken

Hallo!

Ik zie sinds vandaag in mijn Prepaid app een 'automatically recurring bundle', die ik nog nooit eerder heb gezien en zelf niet heb aangevraagd. Ik weet niet wat voor bundle dit is en wat voor kosten hieraan verbonden zijn. Dus ik zou deze uit willen schakelen, echter wanneer ik dit probeer door er op te drukken, en vervolgens 'ok' te kiezen bij de vraag 'Deactivate auto top-up for the current bundle?'… krijg ik de melding 'Error updating current bundle'.

Daarnaast, als ik naar het Settings tabje ga, en op 'tariffs' druk, blijft deze oneindig lang laden.
Een reset van de app data werkt niet, het betreft een Android telefoon (zie profiel voor specifieke info).

Iets gaat niet helemaal lekker hier. Wat kunnen we doen om:

1. De bundle uit te schakelen
  2. De app in het algemeen correct te laten functioneren
Uitgelichte reactie

29 juli 2025

Goedenavond allen,

Vanmiddag rond 16:00 heeft het team dat verantwoordelijk is voor de prepaid app een update uitgebracht waarmee de problemen die speelden verholpen zijn. De juiste vervaldatum van het tegoed wordt weer weergegeven. Er kunnen weer extra bundels worden aangeschaft en de verkeerde bundel weergave is ook verholpen. Het steeds moeten aanmaken van een nieuwe pincode is ook niet meer nodig. 

53 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 juli 2025

Ik heb opeens in de app een automatisch verlengende 500mb bundel .

Waar 30 mb van is gebruikt. 

Dat is vreemd. Ik heb data aangezet en even op internet wat gedaan. 

Mn bel tegoed is direct 3 euro minder. De ongevraagde bundel staat nog hetzelfde op 50 mb.

Maar bij gebruik en gekochte bundels staat alles op 0.

Heel raar.

Mijn partner en ik hebben hetzelfde probleem,  kan het ook niet uitschakelen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 juli 2025

Ook mijn partner en ik hebben hetzelfde probleem. Bovendien zouden onze beltegoeden geldig zijn t/m maart 2016, dat is dus ruim 9 jaar geleden. Er is duidelijk iets mis met de App

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 juli 2025

Ook ik heb problemen. Mijn geldigheidsduur zou zijn 1-1-1970. Bijzonder. En ik heb ook zo maar een andere bundel erbij. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 juli 2025

Ik heb nu ook precies het zelfde 

Een data bundel van 500mb waarvan 50 gebruikt. Nooit aangeschaft, wel automatisch verlengen 

Maar als ik wat data gebruik gaat het van je tegoec af? En niet van die bindel

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 juli 2025

Ik had het al gelezen. Maar mijn tegoed is ook geldig tot 1970.

En dat is heel knap. Want toen hadden ze zelfs nog nooit van euro's gehoord.

Laat staan dat ik toen al een prepaid kaart in mn tablet had. 

Maar wel raar is dat kpn zwijgt in alle talen. En op helemaal niemand reageert

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 25 juli 2025

Hier nog 2 met hetzelfde probleem.

PeterG
Superuser
  • 64373 reacties
  • 25 juli 2025

Er zijn meer meldingen. Ook met een 'vreemde bundel’.

Er zal wel een weergave fout in de app zitten.

Maak je geen zorgen. 

Mike Gray
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 juli 2025

Ik heb hetzelfde probleem -  kan het ook niet uitschakelen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 juli 2025

ja hier ook zelfde vandaag ineens een extra bundel van 500 mb waarvan 30 mb gebruikt zou zijn er staat bij automatische terugkerende bundel nog 7 dagen geldig ik heb dat nooit aangevraagd of geactiveerd kan het inderdaad ook niet uitschakelen app geeft dan aan fout bij het verwerken van huidige bundel  en daarbij is mijn beltegoed geldig t/m  1 januari 1970 man man man toen was ik nog niet eens geboren! prepaid app is goed van slag af 🤦🏻

• 0 reacties
  • 25 juli 2025

Zelfde probleem sinds gisteren , moet ook telkens 2 * keer een pincode invoeren

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 juli 2025

Hier ook hetzelfde probleem. Beltegoed van mij en mijn dochters is geldig tot respectievelijk 1970, 2017 en 2019. We hebben alledrie een nooit gekochte bundel van 500 MB (nog 7 dagen geldig) waarvan nog 30 MB over is, maar die niet opgaat bij gebruik. Daarentegen wordt het beltegoed opgebruikt. Mijn 2 dagen geleden gekochte bundel van 1000 MB zie ik niet in de app. Ook moet ik steeds opnieuw inloggen en een inlogcode aanmaken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 juli 2025

zelfde probleem, klantenservice kpn vandaag gebeld.

Zij vertelden dat er een storing is geweest, en dat de problemen met de bundels daar nog het resultaat van zijn.

Hopelijk lossen ze het snel op, want dit is echt vervelend.

Precies dezelfde bundel ook hier verschenen. Nooit een halve Gig gekocht en nooit bundels automatisch vernieuwd. PAS OP, hij vernieuwt automatisch. Selecteer de groene pijltjes om het te deactiveren. What a BUG! Ik ben in het buitenland en gebruik daarom een bundel, anders zou ik het niet opgemerkt hebben... Verder is mijn bundel geldig tot november 2020. Say what?

Deze fout verscheen nadat ik naar mijn nummer werd gevraagd - heel lang niet gebeurd. Ik moest toen ook een pincode maken om aankopen te bevestigen. En de geldigheidsdatum is helemaal verkeerd, 2020. Een storing? Lijkt meer op een hack!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38135 reacties
  • 25 juli 2025

Hallo ​@keesdegroot ,

Dit betreft een storing. De storing bekend en wordt ongetwijfeld snel opgelost.

keesdegroot schreef:

Maar mijn tegoed is ook geldig tot 1970.

En dat is heel knap. Want toen hadden ze zelfs nog nooit van euro's gehoord.

En toch bestaat er een euromunt met 1969 erop….

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 juli 2025

Ik heb precies dezelfde problemen, zeker sinds eergisteren. Zoiets moet toch sneller op te lossen zijn?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 juli 2025

Waarom is er geen communicatie van de kant van KPN? Ze hebben onze nummers toch? (Dat mag je tenminste hopen)

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 juli 2025

Gelukkig dacht dat het aan mijn foon lag. Hier dus zelfde euvel sinds een paar dagen. Beltegoed geldig t/m oktober 2022. Automatisch terugkerende bundel 30/500. En dan probeer je buiten de app om iets te regelen of bekijken via de site en dat kan helemaal niet. Communicatie zero vanuit KPN.

Stelletje koekwauzen daar.👎🏽

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 juli 2025

Ik heb het zelfde probleem, krijg een sms met sms_topup_not_available. Ik heb 2x de zelfde bundle gekocht en het werkt gewoon niet. Daarnaast staat er geldig tot 1970 en is het geld wel van mijn rekeningnummer af. Kpn Los deze kritieke bug aub op

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 juli 2025

KPN: Is er enige vorm van communicatie mogelijk over dit vervelende probleem?? Nu 4 de dag dat dit probleem er is, en blijkbaar heeft het geen zin om een nieuwe bundel te kopen omdat die wel afgeschreven wordt van je tegoed maar niet geleverd. Daarbij zit er een rare bundel in de app die ik niet gekocht heb. Het zou fijn zijn dat jullie reageren!!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 juli 2025

Ja ik lees dat er bij heel veel mensen dezelfde problemen spelen. 

Maar dat vanuit kpn totaal op niet 1 klacht gereageerd wordt is toch erg bizar.

Je zou toch tenminste een bericht moeten krijgen dat het probleem bekend is!  En er hard ja extra hard aan gewerkt wordt om het op te lossen.

Maar zoals zo vaak " niemand thuis "  ze hebben zich ingedekt door onbereikbaar heid. Zo hoeven ze ook niet te reageren.

Slechte zaak 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 juli 2025

Mogelijk wil KPN af van het Prepaid bellen. Op zich te gek dat er geen enkele reactie vanuit KPN komt.  Inderdaad slechte zaak. En mocht het niet snel opgelost kunnen worden, is toch een reactie naar de klant/gebruiker het minste wat je (dus KPN) kan/mag doen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2025

Dit probleem hebben ik en mijn partner ook al sinds een aantal dagen. 

Er waren nog maar 30MB over van 500MB. Een bundel die automatisch vernieuwd zou worden na 7 dagen, nadat hij plotseling verscheen. Het is mogelijk dat alle KPN prepaid gebruikers dit nu gaan betalen als er saldo is. En dan moeten we allemaal gaan zeuren om €7,50 terug te krijgen. Fishy...

Reageer