Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn telefoonummer prepaid ineens veranderd?

• 17 januari 2025
  • 21 reacties
  • 224 keer bekeken

Mijn Pre paid kaart heb ik in Mei 2024 geactiveerd. Ik doe de kaart in een andere telefoon en er staat geen service. In mijn instellingen zie ik dat het telefoonnummer ineens veranderd is. Uiteraard heb ik dit zelf niet gedaan. Wat moet ik doen?!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ah dat is jammer, toch fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Bedankt voor het terugkoppelen!

Bekijk origineel

21 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 17 januari 2025

Als ik me niet vergis, is er een mogelijkheid om je eigen nummer te achterhalen.

Toets hiervoor *149#  Dan komt je eigen nummer op je scherm.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 17 januari 2025

Hallo ​@Bianca1971-monkey ,

Heb je dat al uitgetest? Door bijvoorbeeld met een andere telefoon naar dat 06-nummer te bellen. 

Lukt dat even niet? Er is ook nog een andere optie:

Bel deze code: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31671234567. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

Je moet jouw nummer overigens wel actief blijven gebruiken: Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron: 

Maja van KPN

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Bianca1971-monkey, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips hierboven, heb je alles inmiddels duidelijk?

Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 20 januari 2025
Bianca1971-monkey schreef:

Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen.

En wat is de uitkomst? 

Bestaat het nummer nog? Of is het inmiddels opgeheven? 

Noordzee schreef:

Hallo ​@Bianca1971-monkey ,

Heb je dat al uitgetest? Door bijvoorbeeld met een andere telefoon naar dat 06-nummer te bellen. 

Lukt dat even niet? Er is ook nog een andere optie:

Bel deze code: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31671234567. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

Je moet jouw nummer overigens wel actief blijven gebruiken: Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron: 

Maja van KPN

Als ik het nummer bel krijg ik geen bereik. Met het nummer zelf bellen gaat ook niet. Ik heb het voor het laatst in september gebruikt toen ik in Nederland was dus het zou niet verlopen mogen zijn. Toen werkte het wel. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 21 januari 2025

Als ik het nummer bel krijg ik geen bereik. Met het nummer zelf bellen gaat ook niet. Ik heb het voor het laatst in september gebruikt toen ik in Nederland was dus het zou niet verlopen mogen zijn. Toen werkte het wel. 

Dat moet dan wel gebruikt zijn om zelf te bellen of te sms-en. Ik vrees dat jouw nummer inmiddels definitief is opgeheven. En dan is er niets meer aan te doen. Behalve een nieuw simkaartje aanschaffen met een nieuw nummer. 

Je kunt het oude nummer eventueel nog checken bij de klantenservice. Maar als je bij dat nummer bellen geen bereik krijgt, dan weet je eigenlijk al genoeg. 

De regel: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer na die zes maanden bevroren worden en uiteindelijk 90 dagen later definitief gestopt worden.

Maja van KPN

Binnen 3 maanden al opgegeven? Dat is wel heel snel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Heb je t nummer gebruikt om uit te bellen of sms’en of om gebeld te worden? Alleen uitgaand verkeer telt hier namelijk voor.
Als ik dit zo lees vermoed ik dat het nummer inderdaad is opgeheven.

Ik kan het voor je dubbelchecken, zou je me in een privébericht het nummer willen sturen waar het om gaat?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • 23 januari 2025

Goed nieuws ​@Bianca1971-monkey! Het nummer is netjes actief, nu is natuurlijk de vraag waarom hij niet werkt. Ben je momenteel nog in het buitenland? Ik denk dat het daar misschien fout gaat. Heb je roaming wel aanstaan? Kun je ook eens verbinden met een ander lokaal netwerk?

Forum|alt.badge.img+2

Als op de telefoon mobiele data aan staat, is mogelijk het beltegoed leeggezogen door dataverkeer.

In welk land is topic starter?

Buiten de EU is ook voor het ontvangen van gesprekken beltegoed nodig.

Thomas van KPN schreef:

Goed nieuws ​@Bianca1971-monkey! Het nummer is netjes actief, nu is natuurlijk de vraag waarom hij niet werkt. Ben je momenteel nog in het buitenland? Ik denk dat het daar misschien fout gaat. Heb je roaming wel aanstaan? Kun je ook eens verbinden met een ander lokaal netwerk?

Ik ben nog in het buitenland. Roaming staat aan. Verbinden met een ander lokaal netwerk lukt ook niet. Ik heb het ook al op verschillende plaatsen geprobeerd. 

Pieter van Ieperen schreef:

Als op de telefoon mobiele data aan staat, is mogelijk het beltegoed leeggezogen door dataverkeer.

In welk land is topic starter?

Buiten de EU is ook voor het ontvangen van gesprekken beltegoed nodig.

Nee, ik kan het nummer ook niet bellen. Ik ben in Zweden dus binnen de EU. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 24 januari 2025
Thomas van KPN schreef:

Ik ben nog in het buitenland. Roaming staat aan. Verbinden met een ander lokaal netwerk lukt ook niet. Ik heb het ook al op verschillende plaatsen geprobeerd. 

Switch eens tussen 4G en 5G of andersom. Dat kan helpen!  

Meer uitgebreid: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 27 januari 2025
Noordzee schreef:
Thomas van KPN schreef:

Switch eens tussen 4G en 5G of andersom. Dat kan helpen!  

Meer uitgebreid: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

​@Bianca1971-monkey 

Heb je al eens geschakeld tussen 4G en 5G? 

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd. Ook een ander toestel. Op een of andere manier werkt het gewoon niet.

Bedankt allemaal voor jullie advies. 

Forum|alt.badge.img+2

Mijn Pre paid kaart heb ik in Mei 2024 geactiveerd. Ik doe de kaart in een andere telefoon en er staat geen service. In mijn instellingen zie ik dat het telefoonnummer ineens veranderd is. Uiteraard heb ik dit zelf niet gedaan. Wat moet ik doen?!

​@Bianca1971-monkey 

​@Thomas van KPN 

Hebben jullie de status van de juiste prepaid-aansluiting gecontroleerd (ook aan de hand van het sim-kaart nummer (ICCID)?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • 29 januari 2025

Hoi ​@Pieter van Ieperen, hebben we gecontroleerd, die komen overeen

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • 18 februari 2025

​@Bianca1971-monkey heb je t nog werkend kunnen krijgen?

Hoi Thomas,

Helaas niet. Echt alles geprobeerd maar niets hielp.

Ik heb nu een Simyo prepaid kaart gekocht en die werk gelukkig.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2025

Ah dat is jammer, toch fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Bedankt voor het terugkoppelen!

Reageer