Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3

Categorie:Experia Box V10
  • July 15, 2025
  • 235 reacties
  • 10277 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3
Toon eerste bericht

235 reacties

Hoe weet ik dat ik de update had moeten krijgen of wanneer ik hem ga krijgen? Want ik heb nog steeds geen update gezien.  En ik ben graag voorbereid i.p.v. ineens voor een probleem te staan zonder dat ik er  een indicatie voor had dat er een probleem kon ontstaan.

• August 16, 2025

@Frits van Leeuwen , zie het startbericht. Als je gemigreerd wordt van de klassieke firmware zou je vooraf bericht moeten krijgen als jouw e-mailadres en/of mobiele nummer bij kpn bekend is. Als je een update van een vorige versie van de nieuwe software krijgt wordt dat niet aangekondigd. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@joop2011 Fijn dat alles tot nu toe goed werkt! Wat de gastwifi betreft:

Overnemen van bestaande instellingen

Bij de migratie naar de KPN Software doen we ons uiterste best om alle instellingen van je V10 over te nemen. Het kan gebeuren dat dit niet volledig lukt. Denk aan dingen als DMZ of het aanstaan van het gastnetwerk. In dat geval zal je de instellingen na de migratie zelf moeten aanpassen. Het kan daarbij verstandig zijn om je V10 te resetten.

Is inderdaad een dingetje, maar opnieuw instellen zoals je al hebt gedaan en je kunt weer door. 🙂

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 18, 2025

Gastnetwerk vandaag voor het eerst geactiveerd, 1 vraag hierover:

1. bandbreedte ingesteld op 10MB, werkt alleen voor de upload, maar niet voor de download, dan volle bandbreedte.

• August 18, 2025

Bij glasvezel zie ik ook niet zo het nut in van een dergelijke beperking. Ik neem aan dat je niet dagelijks continu gasten over de vloer hebt. Wat zou een dergelijke beperking jou dan opleveren? Ik heb Superfiber 500 en de beperking helemaal uitgezet. Dan kan b.v. de werklaptop van m'n vrouw ook gebruik maken van de volle snelheid. 

Ik heb nog de klassieke firmware. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Bij glasvezel zie ik ook niet zo het nut in van een dergelijke beperking. Ik neem aan dat je niet dagelijks continu gasten over de vloer hebt. Wat zou een dergelijke beperking jou dan opleveren? Ik heb Superfiber 500 en de beperking helemaal uitgezet. Dan kan b.v. de werklaptop van m'n vrouw ook gebruik maken van de volle snelheid. 

Ik heb nog de klassieke firmware. 

Hoi ​@Henk2304 

Dus als ik het goed begrijp heb je standaard netwerk en een gastnetwerk via de V10?

Beide op 500 Mb/s 

Als ik een speedtest via het standaard netwerk doet en gastnetwerk is niet in gebruik, meet ik inderdaad ook de volle download en upload snelheid. 

Bij ons is dat 200 / 200 (bij meting meestal iets meer)

Na jouw uitleg begrijp ik dit nu.

Mijn dank is groot voor de aanvulling.😉

• August 18, 2025

Ja, precies. Het wordt niet standaard in mindering gebracht op het standaard netwerk. Het beperkt alleen de maximum snelheid van het gastnetwerk als dat gebruikt wordt zodat er nog voldoende snelheid overblijft voor normaal gebruik van het standaardnetwerk. Maar bij glasvezel liggen de snelheden doorgaans zo hoog dat die elkaar niet in de weg zitten. Er zijn scenario's denkbaar (b.v. in de horeca) dat je het wilt beperken zodat je bedrijfsvoering over het standaardnetwerk niet in het gedrang komt. Maar in privé-omstandigheden is beperken doorgaans niet zo zinvol. 

MatGerBen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 18, 2025

@Henk2304. Op zich heb ik, na een handmatige aanpassing van SSID op extra wifi, nu geen problemen meer hoor.  En de eerdere update van de klassieke naar de nieuwe software was overigens zonder noemenswaardige problemen verlopen. Alleen de kanalen later eens aangepast. 

Inmiddels een kleine week verder. En ik moet terugkomen op mijn opmerking dat er geen problemen zijn na de laatste update. Met alle apparaten die koppelen met het extra 2,4 netwerk ervaar ik performance problemen. Ze zijn verbonden maar de verbinding is zo traag dat het nauwelijks werkbaar is. Bijvoorbeeld de deurbelcamera en wifi camera. De notificaties komen na een minuut of 10 een keer binnen maar meestal helemaal geen notificaties meer. Een samsung tv op wifi verbonden die nu ook meermalen de verbinding verliest. De smarthome apparaten in apple Home zijn ‘non responsive’ terwijl deze via de native app wel - met vertraging - te benaderen. En laat me duidelijk zijn. Tot de laatste update nooit problemen hiermee gehad. En ook geen aanpassingen in netwerk geweest. Al geprobeerd in het wifisignaal wat aanpassingen te doen. Maar zonder effect. Kortom ik ben absoluut niet tevreden na deze update. De master V10 staat nu op versie V10.C.25.08.03 en de super wifi 2 nog op versie SW2.C.24.07.04. En ook na een tip hier. Ipv6 even uitgezet en weer aangezet.

Wie heeft de gouden oplossing voor een stabiel netwerk? 

• August 19, 2025

We hebben een nieuwe update voor de Experia Box V10. Dat is nu KPN Software V10.C.25.08.02 of 03.

Niet handig om dat zo te schrijven. Want als je nu de zoekfunctie van het forum gebruikt en je zoekt daarmee op "V10.C.25.08.03", dan vind je dit topic niet.

Ik heb deze firmware nu sinds kort op het modem staan. Ik kom daar nu net achter.

Op de smartfoon mobiele weergave doet het menu het niet.  

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 19, 2025

Gastnetwerk vandaag voor het eerst geactiveerd, 2 vragen hierover:

1. bandbreedte ingesteld op 10MB, werkt alleen voor de upload, maar niet voor de download, dan volle bandbreedte.

Ja, dat is bekend inderdaad. Maar, zoals Henk ook al aangeeft, als je voldoende bandbreedte hebt, dan is het ook niet per sé nodig om die snelheid af te kappen.  

Ja, precies. Het wordt niet standaard in mindering gebracht op het standaard netwerk. Het beperkt alleen de maximum snelheid van het gastnetwerk als dat gebruikt wordt zodat er nog voldoende snelheid overblijft voor normaal gebruik van het standaardnetwerk. Maar bij glasvezel liggen de snelheden doorgaans zo hoog dat die elkaar niet in de weg zitten. Er zijn scenario's denkbaar (b.v. in de horeca) dat je het wilt beperken zodat je bedrijfsvoering over het standaardnetwerk niet in het gedrang komt. Maar in privé-omstandigheden is beperken doorgaans niet zo zinvol. 

@Henk2304. Op zich heb ik, na een handmatige aanpassing van SSID op extra wifi, nu geen problemen meer hoor.  En de eerdere update van de klassieke naar de nieuwe software was overigens zonder noemenswaardige problemen verlopen. Alleen de kanalen later eens aangepast. 

Inmiddels een kleine week verder. En ik moet terugkomen op mijn opmerking dat er geen problemen zijn na de laatste update. Met alle apparaten die koppelen met het extra 2,4 netwerk ervaar ik performance problemen. Ze zijn verbonden maar de verbinding is zo traag dat het nauwelijks werkbaar is. Bijvoorbeeld de deurbelcamera en wifi camera. De notificaties komen na een minuut of 10 een keer binnen maar meestal helemaal geen notificaties meer. Een samsung tv op wifi verbonden die nu ook meermalen de verbinding verliest. De smarthome apparaten in apple Home zijn ‘non responsive’ terwijl deze via de native app wel - met vertraging - te benaderen. En laat me duidelijk zijn. Tot de laatste update nooit problemen hiermee gehad. En ook geen aanpassingen in netwerk geweest. Al geprobeerd in het wifisignaal wat aanpassingen te doen. Maar zonder effect. Kortom ik ben absoluut niet tevreden na deze update. De master V10 staat nu op versie V10.C.25.08.03 en de super wifi 2 nog op versie SW2.C.24.07.04. En ook na een tip hier. Ipv6 even uitgezet en weer aangezet.

Ik denk dat het soepeler gaat als je SuperWifi ook updaten naar de meest recente versie. Als het goed is zou dat moeten gebeuren als je ze vandaag overdag ergens reset. Het updaten direct na een reset heeft een poosje uitgestaan wegens onderhoud aan het systeem. We zijn dit nu langzaam weer aan het aanzetten. 

Op de smartfoon mobiele weergave doet het menu het niet.  

Is bekend, wordt aan gewerkt!

Heb de update... en weer de problemen> eerst met (bedrade) tv-kastje, nu met wifi (ook nog steeds dubbele ipv6 adressen) en wéér werkt mijn laatst ingestelde "Admin" wachtwoord niet> op de modem pagina en zetten jullie het standaardwachtwoord aan, waarom?!

Nu eerst maar kijken wat de verdere ellende* is, was al bijna a/ h resetten gegaan> tot ik het "inloggen@v10" probeerde en dàt zowaar weer als wachtwoord diende, wordt niet eens meer gevraagd om het te wijzigen?

Aanvulling; *Nou... maakt niet uit, ik KAN niets wijzigen> als ik iets verander (of probeer) crasht de pagina alweer 😡😡😡> ik zie geen enkele verandering/ verbetering of wijziging t.o.v. vorige update, enige wat veranderd is> was mijn zelf ingestelde admin ww, ik stop ermee> zinloos om ook maar iets op deze webinterface te wijzigen!

Wordt zo moe(deloos) van jullie probleem-updates, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen/ schrijven 🤐!!!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LoveCatsOnly, alle feedback is welkom hoor, dit hoort niet zo te gebeuren. Zou je hier eens eigen topic voor willen aanmaken? Dan denken we daar even met je mee!

• August 21, 2025

@LoveCatsOnly, ik had ook het probleem dat het password naar de default gezet was (inloggen@v10) bij deze versie V10.C.25.08.03.

Er kwam inderdaad geen vraag om een nieuw password op te geven. Dat is best kwalijk want er zijn waarschijnlijk nu best een aantal V10 bezitters met een default password. Zelf vervolgens het password gewijzigd maar dat ging niet goed omdat op zowel IPad als mobiel (Android) het toetsenbordje verdween en niet meer terug te krijgen was. Tenslotte heb ik een laptop gepakt en ging het updaten van het modem password wel goed.

Na de update was ik verrast dat een app (nu.nl) die traag laadt nu wel vlot was terwijl IPv6 aan leek te staan. Helaas stond het schijfje wel aan maar was niet effectief. Uitzetten en weer aanzetten was de oplossing maar dan had ik weer last van die traagheid.

Ik heb dus nog steeds IPv6 uitstaan.

Nou, ik doe er niets meer aan en maak ook geen eigen topic> de problemen staan er toch duidelijk???!!!

Laptop heb niet en kon mij met de interface van ZTE altijd prima redden, al deze ellende komt door die kpn updates> 't is slikken/ stikken of vertrekken!

Ik denk niet dat het zin heeft om hier nog verder over te discussiëren, voor mobiele browsers blijft de kpn software/ interface ongeschikt> omdat ze er niets aan willen doen, wordt altijd vermeld als  nog "bekend probleem".

Dat wachtwoord kon ik wel wijzigen, maar zet het er dan bij> dat deze update het standaard wachtwoord weer instelt.

De groeten!

• August 21, 2025

“maar zet het er dan bij> dat deze update het standaard wachtwoord weer instelt.”

Daar ben ik het volledig mee eens!

Ik wil nog wel vermelden dat de stabiliteit van internet (op IPv6 na) en WiFi icm access point TP-Link EAP245 erg goed werkt. Het lijkt bijna wel een mesh systeem…

Jasper van KPN
Moderator

Dat was, bij mijn weten, niet iets wat zou moeten veranderen hierbij. Dus die nemen we zeker mee.

Nou, ik doe er niets meer aan en maak ook geen eigen topic> de problemen staan er toch duidelijk???!!!

De reden dat Thomas vroeg om een eigen topic te maken is dat dit centrale topic heel erg onoverzichtelijk wordt als meerdere mensen hun situatie uit gaan leggen. Dan gaan er dingen door elkaar lopen en in een eigen topic kan je vraag goed bekeken worden en de volledige aandacht krijgen, die het verdient.

voor mobiele browsers blijft de kpn software/ interface ongeschikt> omdat ze er niets aan willen doen, wordt altijd vermeld als  nog "bekend probleem".

Dat is een bekend iets inderdaad, daar wordt nog aan gewerkt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

Ik merk soortgelijke problemen sinds de update.
Mijn V10 en mijn Experia wifi draaien op de meest recente software.
Sinds de update merk ik dat alle smarthome producten in de 2.4GHZ range instabiel en erg traag zijn.

Ook ervaar ik meerdere keren per dag een korte onderbreking van de verbinding over het gehele netwerk, zowel bedraad als draadloos.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Woetter22, goed dat je dit meldt. Voor het verbeteren van de wifi kan ik sowieso de Wifi Manager aanraden, maar als je gehele verbinding wegvalt herstart dan je modem ook door deze 2 minuten stroomloos te maken. 
Als dat niet helpt, reset je Experia Box V10 dan. 

Als ook dat niet voor de oplossing zorgt en de gehele verbinding blijft af en toe wegvallen, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega je verbinding doormeten om te kijken of daar wat in te vinden valt!

• August 22, 2025

De terug knop van de browser werkt niet. 

Ik zit nu op dit forum. Dan klik ik op: http://192.168.2.254. En dan ga ik dus naar de webinterface van de Experiabox. Daarop doe ik inloggen. Vervolgens klik ik op diverse menuknoppen en blader wat zo door de webinterface heen.

Zo bekijk ik bijvoorbeeld de poortforwardings. Daarna klik ik op Thuisnetwerk. Vervolgens gebruik ik de terug-knop van de browser. Dan zou ik weer terug moeten gaan naar de poortforwardings. Want dat was de vorige pagina die ik bekeek. 

Maar dat gebeurt niet. In de plaats daarvan ben ik opeens weer terug op dit forum! Waarom? Dat klopt toch niet?

Frenk van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

@Marlon92 dat klopt! Alle veranderingen vinden plaats in een eigen venster. Dat is ook de reden waarom de URL gelijk blijft tijdens het bladeren.

• August 22, 2025

@Marlon92 dat klopt! Alle veranderingen vinden plaats in een eigen venster. Dat is ook de reden waarom de URL gelijk blijft tijdens het bladeren.

Wanneer word dat probleem opgelost? Dit is super irritant zo. Er zit niet voor niets een terug knop op de browser. Die moet gewoon werken.

Frenk van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

@Marlon92 De terug-knop doet ook netjes z'n werk, wetende dat de webinterface bestaat uit één pagina waarin je kunt bladeren. Het is dan ook geen algemeen probleem dat opgelost hoeft te worden.

• August 22, 2025

@Marlon92 De terug-knop doet ook netjes z'n werk...

Die doet niet zijn werk. Ik hoor gewoon terug te gaan naar de poortforwardings. Dat is de vorige pagina. Dat is mijn bedoeling als ik op de terug knop klik. Daar is die terug knop voor bedoeld. 

Niet omdat weer opeens terug te zijn op dit forum. Dat is niet wat ik wil, daarvoor klik ik niet op die knop. Zo is die knop niet bedoeld. 

Frenk van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

@Marlon92 ...wetende dat de webinterface bestaat uit één pagina waarin je kunt bladeren.

@Marlon92  Ik snap dat je graag de terug-knop wilt gebruiken zoals je dat op reguliere websites gewend bent, maar dat is hier niet van toepassing om de eerder genoemde reden. Hopelijk kun je met deze toelichting verder!

• August 22, 2025

Ik snap dat je graag de terug-knop wilt gebruiken zoals je dat op reguliere websites gewend bent, maar dat is hier niet van toepassing om de eerder genoemde reden. Hopelijk kun je met deze toelichting verder!

Nee. Daar kan ik niet mee verder. De website van de Experiabox is ook gewoon een reguliere website. Er is geen enkele reden om die zo in elkaar te knutselen dat die niet normaal werkt. Vroeger werkte het ook. Waarom nu niet meer?

Hetzelfde als in en uitzoomen met 2 vingers op scherm van smartfoon of tablet. Werkt op alle websites. Waarom niet bij de webinterface van de Experiabox? 

Tekst selecteren en kopiëren is ook op veel plekken in de webinterface nog niet goed mogelijk. 

Waarom kan KPN niet gewoon iets normaals ontwikkelen wat gewoon normaal werkt? Waarom moet het zo bijzonder allemaal met allerlei dingen die niet werken?