Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15

Categorie:Experia Box V10
  • 7 januari 2025
  • 145 reacties
  • 8854 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15
Toon eerste bericht

145 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 februari 2025

Ik kreeg een mail, sms en via de app dat de software in de nacht van 4 naar 5 februari zou worden geüpgraded. Er is echter niets gebeurd. Heb wel twisted pair aansluiting. 

• Topper
  • 36 reacties
  • 6 februari 2025

owh owh kpn, wat weten jullie het toch keer op keer te verpesten met modem updates.

dit is ondertussen al de 3de keer dat er een modem update plaatsvind, waarvan ik 0, nada van weet!!!
*login, ingesteld pws werkt niet

nu moet ik de modem gaan resetten, hopeloos dit

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6892 reacties
  • 6 februari 2025

@Berto-G dat spijt mij oprecht om te horen. Je kan je op de product updates abonneren om zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Forum|alt.badge.img

Je zou je als bedrijf ook gewoon aan de beloftes kunnen houden….

“Uitrol gaat in groepen. Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover. Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met migratie.”

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 260 reacties
  • 6 februari 2025
Halron schreef:

Ik kreeg een mail, sms en via de app dat de software in de nacht van 4 naar 5 februari zou worden geüpgraded. Er is echter niets gebeurd. Heb wel twisted pair aansluiting. 

Idem hier, wel de melding maar geen update….

• Topper
  • 36 reacties
  • 6 februari 2025

goed bezig dev team van kpn
🤣

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Sinds update werken de tv boxen niet meer zowel bedraad als wifi maakt niets uit. Alles geprobeerd. Van herstarten, alles vergeten alle tips die KPN zelf geeft. Het ergste is nog dat ik helemaal niet wist dat er zoveel geupdate zou worden. Fijn KPN! En als ik vraag waarom jullie duurder zijn dan de rest krijg ik als antwoord service en betrouwbaarheid. Haha 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7471 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@Mr.Pietje! Niet handig dat ze helemaal niet meer werken. Heb je de Experia Box reset ook al eens uitgevoerd? Zo ja, maak dan een eigen topic aan hierover. Dan helpen we je daar verder!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Waarom zou ik een reset moeten uitvoeren en alles opnieuw instellen? Ik ben al uren bezig geweest. Jullie lossen je eigen gemaakte fouten maar op. Of zal ik een uurtarief bij jullie in rekening brengen?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Vannacht is mijn modem ook overgegaan naar V10.C.24.12.15 en kon ik de dag beginnen met het weer opnieuw configureren van zo’n beetje alle instellingen.  Dat is helaas niet de eerste keer.  Ik zie dat in deze versie nog steeds geen mogelijkheid is om een configuratie op te slaan zodat je die e.v.t later weer kunt herstellen. Ik ben dus bang dat dit niet de laatste keer was.

Ik las ergens dat er email en sms verstuurd worden voorafgaand aan de update.  Die heb ik niet ontvangen, hoe kan dat ?

Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 februari 2025

Ik heb sinds de omzetting van Telfort naar KPN nooit meer een update ontvangen voor dit modem.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 7 februari 2025

Afgelopen nacht de update van 24.10.11  naar de nieuwste versie : 24.12.15

Na het uitvoeren van onderhoud...

Afgelopen nacht 7-2 was er bij ons onderhoud aan het netwerk van 2;00-7;00 uur.

Vanmorgen geen TV , melding: geen internet.

alleen rode ledje op de FTU brande , op de V10 branden Service en Internet geel , rood.

Meestal start na het onderhoud alles “vanzelf”weer op , nu zowel de FTU als de V10 spanningsloos gemaakt.

FTU stond vrijwel gelijk goed , de V10 deed eerst niets , na de herstelknop en even wachten kwam de V10 ook weer bij.

Toch even bij de inlogpagina gekeken of alles nog goed stond , toen stond er de nieuwste versie.

Dat na het onderhoud de V10 nog kijkt naar een eventuele update werkt dus prima.

deze update ging prima , bij de vorige updates echt problemen gehad , zelfs nog KPN helpdesk aan de lijn gehad , inloggen werkte niet , geen wifi enz .

Weken later is het modem 1-2 uur spanningsloos geweest vanwege een nieuwe meterkast.

Toen waren de Wifi  instellingen kwijt .

Hier geen speciale instellingen , alleen maar wifi .

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28343 reacties
  • 7 februari 2025
geloofjehetzelf schreef:

“Uitrol gaat in groepen. Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover. Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met migratie.”

Als je al eerder bent overgegaan naar de KPN Software, dan krijg je van verdere updates, naar hogere versies, niet apart meer bericht. Dit omdat die updates niet die mate van impact hebben die de volledige migratie naar KPN Software heeft. Ik zal de Product Update hierin verduidelijken.

sebsoft schreef:

Vannacht is mijn modem ook overgegaan naar V10.C.24.12.15 en kon ik de dag beginnen met het weer opnieuw configureren van zo’n beetje alle instellingen.  Dat is helaas niet de eerste keer.  Ik zie dat in deze versie nog steeds geen mogelijkheid is om een configuratie op te slaan zodat je die e.v.t later weer kunt herstellen. Ik ben dus bang dat dit niet de laatste keer was.

Ik las ergens dat er email en sms verstuurd worden voorafgaand aan de update.  Die heb ik niet ontvangen, hoe kan dat ?

Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee.

Ben jij vers gemigreerd van oude firmware naar KPN Software? Want in dat geval zijn verloren instellingen helaas een bekende bijvangst, en ook niet altijd te voorkomen. En in dat geval zou je ook bericht moeten hebben gehad.

Als jij al eerder bent overgegaan en nu geüpdatete bent naar een hogere versie, dan krijg je niet apart bericht. Maar dan zouden ook instellingen in principe moeten blijven. Kan zijn, als jij eerder de 10.03 versie had, dat het daarvan komt. Die kon een bug hebben waarbij bij herstart instellingen verloren gaan. En een herstart is wel onderdeel van de update. 

srna513006 schreef:
Halron schreef:

Idem hier, wel de melding maar geen update….

@srna513006, ​@Halron, dit kan helaas gebeuren. Dan hebben we wel geprobeerd te migreren maar is dit niet gelukt. Dat kan verschillende redenen hebben. We proberen het in alle gevallen op een later moment opnieuw. Dan krijg je ook opnieuw bericht.

Zazazebra schreef:

Ik heb sinds de omzetting van Telfort naar KPN nooit meer een update ontvangen voor dit modem.

Of en wanneer je deze update krijgt, ​@Zazazebra, hangt af van of je Wifipunten gebruikt, en zo ja, welke. Gebruik je SuperWifi 2, dan ben je binnenkort aan de beurt. Gebruik je SuperWifi 1, dan ga je de update ook nog krijgen, maar kan nog wat langer duren. Gebruik je Experia Wifi, dan duurt het nog het langst.  

Mr.Pietje schreef:

Waarom zou ik een reset moeten uitvoeren en alles opnieuw instellen? Ik ben al uren bezig geweest. Jullie lossen je eigen gemaakte fouten maar op. Of zal ik een uurtarief bij jullie in rekening brengen?

Het niet werken van je tv-ontvangers is niet een resultaat dat wij herkennen van deze modemupdate, ​@Mr.Pietje. We kijken graag met je mee naar wat er aan de hand is, maar een reset van je modem is daarin in dit geval altijd de eerste stap. Zorg ervoor dat je het resetgaatje minimaal 20 seconden indrukt.

Als de tv-ontvangers daarna nog steeds niet werken, dan is het het handigst als je hiervoor een eigen topic aanmaakt. Beschrijf daarin dan ook hoe de boel bij jou thuis is aangesloten, en wat je ervaart met de tv-ontvangers.

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 199 reacties
  • 7 februari 2025

Mensen opgelet!

Betreft hier de Experiabox V10.
Sinds eergisterenochtend 3.30 lagen diverse netwerkapparaten eruit.
Modem opnieuw opgestart maar een gedeelte bleef wel werken en een gedeelte niet.

Ik heb van alles losgetrokken, kabels vervangen, zelfs een nieuwe switch gekocht omdat ik dacht dat die stuk was. Blijkt dit gewoon door een onaangekondigde update van KPN te komen. Ik vind dit echt heel slecht!

De nieuwe update heeft wel het IP-adres van het modem behouden maar de DNS gewijzigd naar 192.168.2.254. Dit was de reden waarom de helft van mijn netwerk niet meer werkte. Leuk een update maar ik was liever op de hoogte gebracht van deze update zodat ik ook wist waar ik het zoeken moest. Had mij een hoop tijd, ergernis, en ongemak binnen ons gezin gescheeld. Ik ben normaliter heel tevreden over KPN maar bij deze update hebben ze de plank wel volledig mis geslagen in mijn optiek.

• Topper
  • 36 reacties
  • 7 februari 2025

wel grappig dit, ik heb 0 notificatie eerste keer gehad

dus nu ook niet

voorheen was kpn secure op dit soort zaken, wat wel netjes was

maar nu is het een zooitje aan het worden, geen idee waaraan het ligt, maar feit blijft dat het niet goed geregeld is!!!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025
knorde schreef:

De nieuwe update heeft wel het IP-adres van het modem behouden maar de DNS gewijzigd naar 192.168.2.254. Dit was de reden waarom de helft van mijn netwerk niet meer werkte. Leuk een update maar ik was liever op de hoogte gebracht van deze update zodat ik ook wist waar ik het zoeken moest. Had mij een hoop tijd, ergernis, en ongemak binnen ons gezin gescheeld. 

Hier precies dezelfde ervaring, ik kwam er gisteravond om 21.30 achter dat mijn google tv streamer niet meer het internet op kon. Daarna mijn m5 deco's een reset gegeven, v10 een reset gegeven en toen deed niets het meer. Daarna vrij snel ontdekt dat er via dhcp dns op 192.168.2.254 werd verkondigt. Kon dit alleen niet zo snel wijzigen want het was uitgegrijst bij de lan instellingen. Stond achteraf bij de wan instellingen. Vervolgens bleek dat mijn m5 deco voor intern ook was terug gevallen naar de default instellingen waardoor deze nu ip adressen uitdeelde in een ander subnet. Vermoedelijk door het vele resetten soft en hardware gebeurd. Al met al ben ik tot 23.30 bezig geweest om de boel hersteld te krijgen.

Forum|alt.badge.img
Erik van KPN schreef:
geloofjehetzelf schreef:

Als je al eerder bent overgegaan naar de KPN Software, dan krijg je van verdere updates, naar hogere versies, niet apart meer bericht. Dit omdat die updates niet die mate van impact hebben die de volledige migratie naar KPN Software heeft. Ik zal de Product Update hierin verduidelijken.

De door mij aangehaalde tekst ging specifiek over deze update.  De update naar V10.C24.12.15.

De tekst komt uit ditzelfde topic, op de eerste pagina.  Je hebt hem zelf geschreven...

Dat je de door mij ondertreepte zin inmiddels verwijderd hebt, bevestigt slechts dat je zelf ook heel goed weet dat KPN zich niet aan haar belofte hield.  Het verwijderen van deze belofte vervolgens proberen te verkopen als ‘verduidelijken’ is al helemaal veelzeggend...

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025

@Erik van KPN Mag ik mijn oude firmware versie terug? Of mijn modem omruilen? Deze week al meerdere keren mijn modem een reset moeten geven omdat de ethernet config niet meer correct was.  

Een reboot doet dan wonderen, alleen is dan weer de vraag of de DHCP bindings nog aanwezig zijn of niet met alle gevolgen / werk van dien. 

Het begint zo ondertussen vervelend te worden om het spul iedere keer weer opnieuw te moeten instellen. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 13 februari 2025

Dit is nog de oude software ​@Niki_V 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025
MandersOnline schreef:

Dit is nog de oude software ​@Niki_V 

Klopt, ik wil graag weer terug naar de versie van deze software die "jaren” zonder ellende heeft gelopen.  

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Terugzetten zal helaas niet gaan, ​@Niki_V. Ik denk juist dat je verder vooruit moet. Je zit nu namelijk nog op de Intermediate versie. Het is even wachten tot je de update krijgt.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 februari 2025

Sinds de update hebben we vaak (dagelijks) problemen met streamingdiensten.

steeds geeft de tv aan dat er geen wifi-router is aangesloten. Bij “problemen oplossen” maakt de tv vervolgens gewoon weer verbinding en kunnen we weer kijken. Maar ook vaak gaat het dan een paar minuten goed en stopt ie er weer mee.

graag een oplossing 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16121 reacties
  • 14 februari 2025

Dat is een raar probleem inderdaad ​@edQ. Daar kan je het beste een eigen topic voor aanmaken, zodat er via die weg met je meegedacht kan worden. In een update zoals dit wordt dat snel onoverzichtelijk.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Terugzetten zal helaas niet gaan, ​@Niki_V. Ik denk juist dat je verder vooruit moet. Je zit nu namelijk nog op de Intermediate versie. Het is even wachten tot je de update krijgt.

Die poging is ook al een paar keer gedaan, inclusief de reset tussendoor. En op zich wordt ik er ook steeds sneller in om mijn netwerk weer op gang te krijgen. Gelukkig worden bij een reboot de DHCP bindings wel onthouden. In tegenstelling tot de de luxe dat de DHCP lease eerder ook werden onthouden.  

Maar tegenwoordig zit er ook iets in de firmware waardoor de Wifi niet meer werkt na een a twee dagen. Dus nu is het om en om dat de ethernet config niet meer mee wil spelen of de wifi. En dan is in tegenstelling tot de reclame slogan “Het hele huis happy met KPN”, het hele huis niet happy. 

En ik snap dat er bij een software upgrade altijd wat gevallen zijn die een uitdaging hebben maar het begint zo ondertussen wel vervelend te worden. 

aama
Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 februari 2025

ik heb nog steeds V1.01.00T04.3Intermediate !

wanneer krijg ik V10.C.24.12.15 ?

Reageer