Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14

Categorie:KPN Box 12
  • April 22, 2025
  • 207 reacties
  • 11156 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

207 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Countjuh! Als ze niet willen koppelen, probeer dan een schone installatie van de SuperWifi punten, hopelijk lukt het daarna wel!

• Deelnemer
  • June 1, 2025

Mijn kpn box 12 is op 23 mei geupgrade naar versie V12.C.24.16.14.

Omdat ik op vakantie was kwam ik er achter dat ik niet meer mijn zonnepanelen kon uitlezen.

Bij thuiskomst bleek dat het gast wifi netwerk uit stond. Daar werkt de omvormer op. Toen ik dat op het modem aan had gezet bleek het nog niet te werken. Ik heb 2 SW2, en daar werkt de omvormer mee.  Het werkte uiteindelijk nadat ik het modem en de twee SW2's uit had gezet, en daarna modem aan, eerste SW2 aan en toen de tweede SW2 aan gezet. Toe bleek het gast netwerk weer uit te staan op het modem. Nadat weer had aangezet werkte alles weer al voor de update.

Maar het lijkt er erg op dat als je de KPN box 12 uit zet en weer aan zet hij het gast wifi uit laat staan.

Heeft iemand dit ook zo ervaren?

PS: mijn SW2 is niet geupdate

Gasten netwerk staat ook bij mij na een herstart uit. Dus lijkt op een bewuste keuze. 

Gerrit Verdick
Topper
Forum|alt.badge.img

Omdat ik op vakantie was kwam ik er achter dat ik niet meer mijn zonnepanelen kon uitlezen.

Bij thuiskomst bleek dat het gast wifi netwerk uit stond. Daar werkt de omvormer op. Toen ik dat op het modem aan had gezet bleek het nog niet te werken. Ik heb 2 SW2, en daar werkt de omvormer mee.  Het werkte uiteindelijk nadat ik het modem en de twee SW2's uit had gezet, en daarna modem aan, eerste SW2 aan en toen de tweede SW2 aan gezet. Toe bleek het gast netwerk weer uit te staan op het modem. Nadat weer had aangezet werkte alles weer al voor de update.

Maar het lijkt er erg op dat als je de KPN box 12 uit zet en weer aan zet hij het gast wifi uit laat staan.

Nog een opmerking wat heel vervelend is dat het gast netwerk op het modem box 12 aanstaat maar op beide SW2 devices niet

Op het KPN Box 12 modem.

Op beide SW2 devices

Het lijkt erop dat de sysnchronisatie tussen box 12 en SW2 niet goed werkt.

• Nieuwkomer
  • June 1, 2025

Hi ​@Countjuh! Als ze niet willen koppelen, probeer dan een schone installatie van de SuperWifi punten, hopelijk lukt het daarna wel!

Helaas heb ik dit al 2x geprobeerd. Beide gereset, zonder resultaat. Ze blijven snel knipperen uiteindelijk en op de modem geeft hij aan niet gekoppeld. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een schone installatie is niet alleen resetten ​@Countjuh, het is echt de volgorde van de stappen die daar uitgelegd staan volgen. 

Mocht je dat exact gedaan hebben en nog steeds tegen hetzelfde aanlopen, wil je dan een eigen topic aanmaken hiervoor? Dan kunnen we het daar verder met je oppakken.

• Nieuwkomer
  • June 1, 2025

Een schone installatie is niet alleen resetten ​@Countjuh, het is echt de volgorde van de stappen die daar uitgelegd staan volgen. 

Mocht je dat exact gedaan hebben en nog steeds tegen hetzelfde aanlopen, wil je dan een eigen topic aanmaken hiervoor? Dan kunnen we het daar verder met je oppakken.

Het is gelukt. Hele modem gereset, alle presets kwijt. Wel jammer, maar het werkt weer

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 2, 2025

Weet iemand of de Naam van het modem ook te wijzigen is? De ‘-1’ stoort me… 😅

Het modem heet standaard ‘mijnmodem’ dus dat hier bij jou iets anders wordt weergegeven is een beetje gek. Is dit nu nog steeds zo, ​@WhiteKnight?

Je kunt de naam van het modem aanpassen, dat doe je onder Thuisnetwerk > DHCP in het vak Hostnaam. Let er dan op dat als je daar de naam aanpast, dat je dan ook niet meer kunt inloggen via mijnmodem.kpn. Je zal dan jouwingesteldenaam.kpn moeten gebruiken, als je ook op deze manier inlogt en niet via het IP-adres..

Ik vermoed dat dit komt doordat ik de hostnaam al vóór de update had gewijzigd. De ‘-1’ heeft ie er tijdens of na de update zelf bij bedacht. Als ik nu de hostnaam wijzig, wijzigt de modem-naam niet (meer) mee… Ook niet na opnieuw opstarten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 2, 2025

Ja, ik denk dat dit dan inderdaad de factor is geweest, ​@WhiteKnight. En ik vermoed dat dit zich ook niet meer rechttrekt tenzij je reset. Ik geef het in ieder geval door!

Gerrit Verdick
Topper
Forum|alt.badge.img

Nog een opmerking wat heel vervelend is dat het gast netwerk op het modem box 12 aanstaat maar op beide SW2 devices niet

Op het KPN Box 12 modem.

Op beide SW2 devices

Het lijkt erop dat de sysnchronisatie tussen box 12 en SW2 niet goed werkt.

Dit probleem is inmiddels opgelost.
wat ik heb gedaan is een factory reset via de web portal, en tenslotte een factory reset van de kpn box 12 via het reset gaatje.

Daarna even wachten en sommige settings goed zetten, maar toen zag het er goed uit. Als laatste de SW2 een voor een met een kabel met het modem verbonden om die weer werkend te krijgen.

Alles ziet er nu weer uit zoals voor de update.

Gerrit 

Raznor
Deelnemer
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Probleem met firmware-inconsistentie bij SuperWifi 2 en V12 modem

Ik beschik over vier SuperWifi 2-punten.

Twee wifi-punten worden herkend als access points door het V12 modem en functioneren zoals bedoeld binnen het mesh-netwerk. Deze draaien op firmwareversie 3.00.31

De andere twee wifi-punten hebben recentere firmwareversies en vormen een afzonderlijk mesh-netwerk. Eén van deze punten is ingesteld als Master met firmwareversie SW2.C.24.07.04, en de andere als Slave met firmwareversie SW2.C.24.xx.xx. Deze worden niet herkend als access points door het modem, maar als gewone netwerkapparaten.

Inloggen op de Master is mogelijk, en daarin is zichtbaar dat de Slave verbonden is. Beide apparaten functioneren dus zelfstandig van het modem en maken geen deel uit van het bestaande mesh-netwerk via het modem.

Meerdere pogingen tot resetten (zowel bekabeld als draadloos) hebben dit gedrag niet gewijzigd.

Het modem is vorige week vervangen en draait momenteel op firmwareversie SGEJ1000060E.

Overzicht apparatuur en firmware:

• Modem V12: Firmware SGEJ1000060E
  • SuperWifi 2 (2x): Firmware 3.00.31 → herkend als access points
  • SuperWifi 2 (Master): Firmware SW2.C.24.07.04 (nu ontkoppeld)
  • SuperWifi 2 (Slave): Firmware SW2.C.24.xx.xx (nu ontkoppeld)

Graag ontvang ik ondersteuning of een firmware-update waarmee alle SuperWifi 2-punten via het V12 modem geïntegreerd kunnen worden binnen één mesh-netwerk.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Raznor, als je je experiabox nu een reset geeft zou hij de nieuwe update moeten installeren, als je daarna de twee superwifipunten ook reset en een uur bekabeld aangesloten laat zouden die zich ook moeten updaten.

Raznor
Deelnemer
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Hoi ​@Raznor, als je je experiabox nu een reset geeft zou hij de nieuwe update moeten installeren, als je daarna de twee superwifipunten ook reset en een uur bekabeld aangesloten laat zouden die zich ook moeten updaten.

Zal het vanavond of morgen even proberen, wel jammer dat men geen backup van Port forwarding kan maken...

Raznor
Deelnemer
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Alles nu gereset, de wifi punten zijn paars en het modem is naar fabrieksinstellingen terug. Ik sluit de de wifi punten bekabeld aan en laat dit zo vannacht en kijk in de morgen of de update is doorgevoerd. Ik zie wel dat mijn wifi instellingen terug zijn...

Raznor
Deelnemer
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Alles nu gereset, de wifi punten zijn paars en het modem is naar fabrieksinstellingen terug. Ik sluit de de wifi punten bekabeld aan en laat dit zo vannacht en kijk in de morgen of de update is doorgevoerd. Ik zie wel dat mijn wifi instellingen terug zijn...

Update: modem nieuwste software update ontvangen. Kijk zo de wifi punten na, maar daar kom ik wel uit. Bedankt voor je hulp...

De Klump
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 4, 2025

Ik dacht dat ik een melding zou krijgen wanneer de update uitgevoerd zou worden. Vannacht (volgens mij rond 0:00) opeens geen internetverbinding meer. Even later weer wel. Gezocht naar het probleem en een lage uptime op de Box 12. Firmware gecheckt en warempel: V12.C.24.16.14.

Op zich niet erg, alles lijkt nog te werken. Toch had ik graag een vooraankondiging gehad.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • June 4, 2025

Bij mij vannacht ook de update gehad V12.C.24.16.14.

Ook ik heb geen melding KPN gehad dat firmware vannacht geïnstalleerd zou worden. Voorheen krijg je wel bericht en SMS.

Zie dat mijn superwifi2 punten nog op SW2.C.24.07.04 zitten. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als je modem hiervoor nog op de oude software zat, dan zou je een aankondiging per mail moeten hebben gekregen ​@De Klump ​@Wil_I_am

Voor wat betreft je SuperWifi: geef deze een reset, dan halen ze ook de nieuwe software op.

• Topper
  • June 4, 2025

Na update is SSID van het extrawifinetwerk overschreven naar fabrieksinstelling.

Het gewone wifi SSID is wel overgenomen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We doen ons uiterste best om bij updates al je instellingen mee te nemen ​@RSaaman, maar dat lukt helaas niet altijd, sorry! Je leest er in dit deel van het startbericht meer over, plus informatie over het eventueel weer aanpassen van instellingen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 4, 2025

Benieuwd wanneer hier er eens een update komt?

Modem V12: Firmware SGEJ1000060E

SuperWifi 2 (2x): Firmware 3.00.31

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • June 4, 2025

Heb hier ook

Maak me niet zo druk, alles werkt prima.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 4, 2025

Heb hier ook

Jij mischien niet maar ik wel. Heb zo ni wel eens dingen met wifi dat ik denk mmm. En als ik dan lees dat een update bij anderen wonderen heeft gedaan, dan denk ik weer kom maar op met die update.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • June 4, 2025

Heb hier ook

Jij mischien niet maar ik wel. Heb zo ni wel eens dingen met wifi dat ik denk mmm. En als ik dan lees dat een update bij anderen wonderen heeft gedaan, dan denk ik weer kom maar op met die update.

Ik hoop dat hij dan snel komt voor jou, en dat het helpt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 4, 2025

Vanavond maar eens tijd genomen om superwifi2 te resetten met als doel om van de oranje lamp af te komen. Helaas is dat tot nu toe nog niet gelukt. Ook bedraad blijft de verbinding niet optimaal. Dit is sinds de nieuwste firmware van de modem Box12 en Superwifi2 SW2.C.24.07.04. Hopelijk komt de firmware update ook snel naar superwifi2 hier. Ik heb mijn Superwifi2 altijd weer groen gekregen maar nu vrees ik echt te moeten wachten op de update.

edit: ik laat superwifi2 maar eens een tijd aan de draad hangen. Hopelijk hengel ik dan de update binnen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Roy74 nog even goed om te weten waar dit vandaan komt, zie hieronder. Heb je ook geprobeerd om ze dichter bij elkaar te zetten? Ik gok dat je dit al hebt geprobeerd, maar ik benoem het toch.