Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06

Categorie:KPN Box 12
  • June 13, 2025
  • 336 reacties
  • 13031 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06
Toon eerste bericht

336 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 11, 2025

@ivo46 gisteren heb ik de nieuwe firmware op de wifi points gezet. Melding was 5 min maar in werkelijkheid 30 min per schotel.

Heb nu wel weer meer inzicht in mijn thuisnetwerk, echter nog niet alles. Mijn apparaten die bekabeld aangesloten zijn zie ik niet!

Ook waren de namen van de schotels naar default gezet net als de helft van mijn wifi aangesloten apparaten.

Ik kijk het deze week even aan.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Omder, als je er niet uit komt met dingen of specifieke vragen hebt, laat het gerust weten. Alle opmerkingen of vragen over je SuperWifi kan je achterlaten in het artikel waar je naar linkt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

Voor de V12 is V12.C.25.06.06  dat is nog steeds de huidige  versie?

Leen59
Wijsgeer
  • September 11, 2025

Volgens de productupdates wel..

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

Volgens de productupdates wel..

oke, want was voor mij zelf even verwarrend omdat bij de V14 staat: Met firmware V14.25.08.08 brengen we op gelijke hoogte met de andere modems

Leen59
Wijsgeer
  • September 11, 2025

Versienummer kan per apparaat verschillen, het gaat om de inhoud.

• Deelnemer
  • September 14, 2025

Wanneer krijg ik mijn update?
Het modem is al diverse keren herstart, maar zie nog steeds het oude inlogscherm zonder dat daar een versie getoond wordt.

Leen59
Wijsgeer
  • September 14, 2025

Probeer eens een factory reset ipv een herstart.

• Deelnemer
  • September 15, 2025

Hoi Leen,

Heb een factory reset gedaan, nu moet ik zeker afwachten?

Groet.

Dave

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Goede avond aan allen!

Onze KPN 12 Box heeft nog V12C.23.15.06 !?! wanneer zouden wij een update kunnen verwachten?

Leen59
Wijsgeer
  • September 15, 2025

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.25.06.06 versie gaat gefaseerd. We zijn daar deze week mee begonnen.

Deze versie gebruiken we zowel voor migraties van oude firmware naar KPN Software, én voor updates van klanten die al op KPN Software zitten. Het is op dit moment nog niet mogelijk om deze update zelf te starten via de webinterface van je Box 12. Zodra dat wel kan laten we het weten.

Dit staat in het startbericht.

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 15, 2025

Hoi Leen,

Heb een factory reset gedaan, nu moet ik zeker afwachten?

Groet.

Dave

Hallo Kempe,

Bij een box12 geldt voor de factory reset:

• Pak een paperclip of tandenstoker. Zoek het resetgaatje op de achterkant van het modem. Hier staat ‘reset’ meestal bij.
  • Druk het reset-knopje tot alle ledlampjes uit zijn. Laat dan meteen los.
  • Het modem start opnieuw op. Dit kan ongeveer 15 minuten duren. Laat alle kabels zitten. Als de Lampjes weer groen branden.  Dan ben je weer online!

Als je na de ± 15 minuten inlogt via de browser, op het netwerk via je pc/laptop,  zal je het volgende scherm moeten zien:

Dan heb je de laatste versie firmware V12.C.25.06.06

succes.

• Deelnemer
  • September 16, 2025

Zoals aangegeven factory reset gedaan.

Was al mijn instellingen kwijt, gelukkig heb ik daar de gegevens van.

Krijg nog steeds oude scherm.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dan is het toch een kwestie van afwachten ​@Kempe, je krijgt de update vanzelf

• Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Is er in de community iemand die weet hoe lang  KPN nodig heeft voor  het uitrollen van deze update?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 16, 2025

Met zekerheid kunnen we dit niet zeggen, dit gaat per batch en we kunnen niet zien wanneer iemand in een bepaalde batch zit. Nog even afwachten dus, je krijgt de update vanzelf. 

• Deelnemer
  • September 16, 2025

Hoeveel maanden heeft KPN nodig om een update uit te voeren? Duurt mi wel erg lang.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 16, 2025

Er zijn niet zoveel Box 12's meer die gemigreerd hoeven te worden naar de KPN Software eerlijk gezegd. Dat is nog maar een kleine groep. Heb je toevallig nog SuperWifi (1 of 2) of Experia Wifi aangesloten staan? Zulke huishoudens komen wel later pas aan de beurt. Als je alleen een Box 12 hebt staan, dan is het goed dat je nu een factory reset hebt gedaan. Dan is de kans groter dat we je modem kunnen bereiken voor een update. 

En voor jou ​@Albert463 verwacht ik dat je met een factory reset van je modem wel wordt overgezet naar de laatste versie. Geef het even een half uur na de reset om daarna pas te controleren. Zou je dat eens kunnen proberen? 

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 16, 2025

Hoeveel maanden heeft KPN nodig om een update uit te voeren? Duurt mi wel erg lang.

Er zal met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijk nooit een concreet antwoord komen.....…

Helaas uiteraard 

• Deelnemer
  • September 17, 2025

Hoi Arjan,

Heb inderdaad 2 Superwifi punten. Wacht wel af.

Groet,

Dave

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

wij hebben V12.C.25.06.06, maar nog steeds is de topologie niet juist.

waarom duurt dit zo lang?

Nu zie ik dit:

Die onbereikbaar klopt, maar op de bovenste zijn meerdere aparaten aangesloten.

En er is nu een Device-553.

WiFi firmware op SW2.C.25.05.08

• September 20, 2025

Beste ​@Erik van KPN 

Onderstaande bericht heb ik geplaatst toen ik nog het V10A modem had. Helaas kan ik bevestigen dat de MAC-filter nu niet meer werkt bij de box 12. Heb al een volledige reset gedaan. Ik vind dit niet kunnen het lijkt erop dat er nog niet is geleerd van de fouten welke eerder zijn gemaakt. Ook jammer dat het ouderlijk toezicht niet meer werkt. Graag ontvang ik een modem met stabiele software. Mijn voorstel is dat KPN mijn box 12 vervangt voor een Fritz!box in bruikleen [zonder kosten] en als er dan een werkende software update is voor box 12 ruilen we de modem weer om. Hoop dat dit de oplossing is. Graag verneem ik een reactie op dit voorstel. Zo niet dan neem ik contact op met de klantenservice!

v10a schreef:

Beste ​@Erik van KPN,

Helaas werkt bij mij de Mac-filtering ook niet meer na de migratie naar de nieuwe software. Mijn modem V10A eerst software matig de fabrieksinstellingen laten terug zetten. Toen dit geen resultaat gaf met de methode van de paperclip. Liet voor de zekerheid stopwatch mee lopen voor de 30 seconden. Wat me opviel was dat je eigen ingestelde SSID weer terug komt. Zag heel even op mijn telefoon het default SSID-netwerk naam verschijnen van het modem. Voor mijn gevoel werkt terug gaan naar de fabrieksinstellingen dus niet.

Begrijp uit dit forum dat er een software matige oplossing nog lang kan gaan duren. En dat een V12 modem wel een werkende MAC-filtering heeft. Hoop dat de functie ouderlijktoezicht en tijdschema wel werkt. Tevens hoop ik dat een nieuw modem een lager elektrisch verbruik heeft.

Graag wil ik mijn modem V10A omruilen voor een V12 versie.

Alvast bedankt.

Gister KPN box 12 ontvangen na twee maal gebeld te hebben met de klantenservice. Functie MAC-filter werkt zoals het bedacht is. Nu maar hopen dat dit ook voor de toekomst zo blijft. Zag dat er al weer een update wordt uit gerold.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 20, 2025

Hi ​@v10a. Goed dat je dit meldt! Als de MAC filtering op de Box 12 nu ook niet werkt, heb je hem dan ook al eens een reset gegeven en het via een andere webbrowser geprobeerd? 

Zo ja, dan is het inderdaad afwachten tot we dit met een volgende update opgelost hebben. Houd hiervoor de Product Updates in de gaten. 
Het kosteloos omruilen voor een Fritzbox is helaas niet mogelijk. Ook via de klantenservice zal dit niet mogelijk zijn.

Uiteraard staat het je vrij om zelf een Fritzbox te huren, of af te wachten tot we dit met een update opgelost hebben.

• September 22, 2025

Hi ​@Sanne van KPN, bedankt voor je reactie. Ja had beide opties al geprobeerd. Geen resultaat.

Ben niet de enige die dit opmerkt zoals je kan lezen bij de overige berichten. Maar heb nog nergens gelezen dat KPN deze fout toegeeft in de huidige versie. Bij de V10A modem werd dit wel gedaan.

Het gaat om precies de zelfde bug die ook bij de V10A werd geïntroduceerd.

Als jullie geen alternatief kunnen leveren voor de hardware, zoals de Fritz!box. Is het dan mogelijk om de rescue firmware versie V12.C.24.16.14 terug te zetten. ​@Erik van KPN kunt u bevestigen of dit mogelijk is? En dat ik dan niet nogmaals de update V12.C.24.16.14 ontvang.

Is er al een datum bekend wanneer de volgende update wordt uitgerold?

Hoop echt dat jullie beter gaan testen in de toekomst op het punt van MAC-filtering en ouderlijk toezicht!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 23, 2025

Wanneer krijg ik mijn update?
Het modem is al diverse keren herstart, maar zie nog steeds het oude inlogscherm zonder dat daar een versie getoond wordt.

Heb inderdaad 2 Superwifi punten. Wacht wel af

Als jij op dit moment nog de oude firmware hebt, ​@Kempe, dan gaat een reset niet helpen om direct een update te krijgen. Je moet dan eerst gemigreerd worden naar de KPN Software, en dat is niet iets dat je kunt afdwingen. We doen periodiek bijtrekgroepen, waarin we klanten die nog op de oude firmware zitten bijtrekken naar de KPN Software. Wel is het in dat geval nuttig, zoals Arjan ook al aangaf, dat je een reset hebt gedaan. Dat zorgt er over het algemeen voor dat ons beheersysteem weer een goede verbinding met je modem kan maken. 

Als jouw SuperWifi punten het zwarte model zijn ga je ‘gewoon’ mee in een bijtrekgroep. Zijn het de witte (of een mix), dan ga je in een specifieke Box 12 icm SuperWifi 1 groep mee. Beide gevallen is afwachten. 

Onze KPN 12 Box heeft nog V12C.23.15.06 !?! wanneer zouden wij een update kunnen verwachten?

Dit is een hele oude versie, ​@Albert463 . Dat impliceert dat ons beheersysteem geen goede verbinding heeft met jouw modem, want je zou deze update namelijk al lang en breed gehad moeten hebben. Heb je de reset die Arjan aanraadde kunnen doen? Dat is over het algemeen voldoende om de update te krijgen.

En voor jou ​@Albert463 verwacht ik dat je met een factory reset van je modem wel wordt overgezet naar de laatste versie. Geef het even een half uur na de reset om daarna pas te controleren. Zou je dat eens kunnen proberen? 

Beste ​@Erik van KPN 

Onderstaande bericht heb ik geplaatst toen ik nog het V10A modem had. Helaas kan ik bevestigen dat de MAC-filter nu niet meer werkt bij de box 12. Heb al een volledige reset gedaan. Ik vind dit niet kunnen het lijkt erop dat er nog niet is geleerd van de fouten welke eerder zijn gemaakt. Ook jammer dat het ouderlijk toezicht niet meer werkt. Graag ontvang ik een modem met stabiele software. Mijn voorstel is dat KPN mijn box 12 vervangt voor een Fritz!box in bruikleen [zonder kosten] en als er dan een werkende software update is voor box 12 ruilen we de modem weer om. Hoop dat dit de oplossing is. Graag verneem ik een reactie op dit voorstel. Zo niet dan neem ik contact op met de klantenservice!

Het niet werken van MAC Filtering op de Box 12 is een interfaceprobleem in deze versie. Onder water is er niets mis mee, maar de keuzeopties in de interface om het te beheren werken niet. Dit wordt verholpen in de komende versie, die verwachten we op korte termijn.