Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06

Categorie:KPN Box 12
  • June 13, 2025
  • 336 reacties
  • 13031 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06
Toon eerste bericht

336 reacties

• Nieuwkomer
  • September 24, 2025

@Erik van KPN ​@Arjan van KPN  Na de reset in het modem te hebben uitgevoerd is de update binnengekomen. Alles werkt, voor zover…. Dank voor de tips...

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 24, 2025

Goed om te lezen, ​@Albert463 !

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 31, 2025

Ik zie dat mijn Box 12 een paar (volgens mij twee) versies achterloopt. Deze draait namelijk nog op V12.C.24.05.08

Een reset zal betekenen dat ik alle instellingen weer opnieuw moet doen, waar ik niet heel veel trek in heb. Is er geen manier om de nieuwste versie vanuit KPN te pushen?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 31, 2025

Ik zie dat mijn Box 12 een paar (volgens mij twee) versies achterloopt. Deze draait namelijk nog op V12.C.24.05.08

Je praat over instellingen, heb je toevallig je Box DNS server instellingen aangepast?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 31, 2025

Je praat over instellingen, heb je toevallig je Box DNS server instellingen aangepast?

Dat heb ik inderdaad.

Zit dat de uitrol van updates mogelijk in de weg?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 31, 2025

Dat heb ik inderdaad.

Ja, updates gaan alleen via de officiële kpn DNS servers, je moet hen even terug zetten en een reboot doen. Ik verwacht dat hij daarna zal updaten in een paar dagen of direct.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 31, 2025

Dat heb ik inderdaad.

Ja, updates gaan alleen via de officiële kpn DNS servers, je moet hen even terug zetten en een reboot doen. Ik verwacht dat hij daarna zal updaten in een paar dagen of direct.

Nuttige tip. Ik ga het wijzigen en even afwachten.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 4, 2025

Ik zie dat mijn V12 nog steeds op firmware SGEJ1000060E zit en ook mijn SuperWifi 2 zit nog steeds op een oude firmware 3.00.31.

Heb de laatste dagen wat problemen met de Wifi en hoop dat de nieuwe firmware het verbeterd, maar wanneer kan ik die verwachten… Heb nog steeds niets gezien, kan dit misschien geactiveerd worden.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 4, 2025

Ik zie dat mijn V12 nog steeds op firmware SGEJ1000060E zit en ook mijn SuperWifi 2 zit nog steeds op een oude firmware 3.00.31.

Heb de laatste dagen wat problemen met de Wifi en hoop dat de nieuwe firmware het verbeterd, maar wanneer kan ik die verwachten… Heb nog steeds niets gezien, kan dit misschien geactiveerd worden.

Oke, had net geen internet meer en wat is er gebeurt, update uitgevoerd op de V12… Dacht dat het alleen in de avond gedaan zou worden. Maar ga even kijken of ook de superwifi 2 items gedaan zijn. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 4, 2025

Mochten de Wifipunten nog niet gedaan zijn, geef ze even de tijd, een uurtje zou voldoende moeten zijn, ​@supernova. Als ze daarna nog niet over zijn, reset ze en sluit ze even een uurtje bekabeld aan. Dan gaan ze ook over.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 4, 2025

Mochten de Wifipunten nog niet gedaan zijn, geef ze even de tijd, een uurtje zou voldoende moeten zijn, ​@supernova. Als ze daarna nog niet over zijn, reset ze en sluit ze even een uurtje bekabeld aan. Dan gaan ze ook over.

Alles is geupdate, maar kan helaas nu niet meer bellen. Telefoon gaat over, maar er gebeurt niets. In het overzicht van de V12 zie ik ook ons vaste nummer er niet in staan.
Hij geeft aan “Landline telephony is not active”

Resultaat, we kunnen dus ook niet gebeld worden 😞
Helaas herstart van het modem werkt dus ook niet, geen telefoon...

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 4, 2025

Alles is geupdate, maar kan helaas nu niet meer bellen. Telefoon gaat over, maar er gebeurt niets. In het overzicht van de V12 zie ik ook ons vaste nummer er niet in staan.
Hij geeft aan “Landline telephony is not active”

Resultaat, we kunnen dus ook niet gebeld worden 😞
Helaas herstart van het modem werkt dus ook niet, geen telefoon...

Even met de helpdesk gebeld, ze hebben de telefoon instellingen gepushd en alles werkt weer. ;-)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mooi om te horen! 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

Dat heb ik inderdaad.

We zijn inmiddels vier dagen verder. Modem heeft nog geen update ontvangen en draait nog steeds op V12.C.24.05.08 :-(

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Via de webinterface onder Systeem kun je ook niet kiezen voor upgraden? Anders kun je altijd nog overwegen om een factory reset te doen (zodat de update wordt opgehaald), maar met allerlei instellingen in je modem is dat wel even een klusje uiteraard. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

Via de webinterface onder Systeem kun je ook niet kiezen voor upgraden? Anders kun je altijd nog overwegen om een factory reset te doen (zodat de update wordt opgehaald), maar met allerlei instellingen in je modem is dat wel even een klusje uiteraard. 

Deze optie is grijs en dus niet beschikbaar. Ik wacht het even af en zal anders binnenkort het modem eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ik hoop alleen dat dit ook de garantie geeft dat de nieuwste versie wordt binnengehaald, anders ben ik voor niets bezig :')

Leen59
Wijsgeer
  • November 4, 2025

Geen garantie, maar wel het proberen waard.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 12, 2025

Is er al een inkijkje in wat we kunnen verwachten tijdens de volgende update? Mesh werkt, icm sw2’s, niet naar behoren, de topologie werkt nog niet en het zou prettig zijn de webinterface gewoon weer vanaf de iPhone te kunnen bedienen. Een persoonlijke wens zou zijn dat je per device een vast AP kunt aanwijzen, maar ik heb geen idee of dit technisch mogelijk is… In het verlengde daarvan: ik heb een sw2 waarop ik twee apparaten bedraad heb aangesloten. De wifi-functie daarvan zou ik graag uitschakelen (zenden, hij moet natuurlijk wel signaal ontvangen). Ook heb ik een sw2 in de tuin die we alleen gebruiken in de zomer. Die zou ik graag op afstand kunnen uitschakelen (energie). Ben erg benieuwd wat er nog allemaal mogelijk is! 😊

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

Vanwege een verbouwing even de V12 aangesloten ipv mijn Unifi apparatuur.

Ik zag dat hier nog de oude firmware 60E op staat. Is er een methode om de update te forceren? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 12, 2025

Ik zag dat hier nog de oude firmware 60E op staat. Is er een methode om de update te forceren? 

Kun je je gegevens in je profiel zetten en daarna hier een seintje geven?  Ik beloof nog niks maar misschien kunnen we 'm een duwtje geven.  Dan moet ie wel even een paar dagen aangesloten blijven

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 12, 2025

In bovenstaande opmerkingen wordt gevraagd naar een nieuwe update. Ik wil liever hebben, dat alle kpn apparatuur op de laatste software versie komt. Ik vind dit ontzettend chaotisch.

Graag upgraden van de sw1 welke op vorige versie's staan.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 12, 2025

In bovenstaande opmerkingen wordt gevraagd naar een nieuwe update. Ik wil liever hebben, dat alle kpn apparatuur op de laatste software versie komt. Ik vind dit ontzettend chaotisch.

Graag upgraden van de sw1 welke op vorige versie's staan.

Hoi ​@voorn028 . DIt topic gaat over de box12. Ik snap wat je bedoelt hoor maar dit topic staat daar eigenlijk los van.

Superwifi en updates is een verhaal op zich en verschilt per situatie.  Hier kun je daar alles over lezen 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

Kun je je gegevens in je profiel zetten en daarna hier een seintje geven?  Ik beloof nog niks maar misschien kunnen we 'm een duwtje geven.  Dan moet ie wel even een paar dagen aangesloten blijven

Gegevens in profiel zijn bijgewerkt.

Bedankt alvast.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 12, 2025

Bedankt ​@FredK2017, we zullen een poging wagen!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Update is binnen. Bedankt allemaal.