Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.201.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 9, 2025
  • 142 reacties
  • 12089 keer bekeken
Toon eerste bericht

142 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Dus zonder een melding over andere / meerdere seizoenen.

@DoubleR, gezien de specifieke keuzes die jij al hebt in het scherm, lijken de meldingen uit het startbericht ook niet heel zinnig? Is het misschien zo dat die meldingen alleen komen als je opnemen via de “REC”-knop op de afstandsbediening doet, of via de opneem-optie in de infobalk?

Zie ook Opnemen met de rec-knop via de gids in de Kennisbank, met een uitleg van een (andere/verouderde?) extra melding. ​@Shyrin van KPN, ik denk dat de Kennisbank nog nieuwe afbeeldingen nodig heeft?

(Ik kan het zelf niet testen.)

Als er dus een winterstop is zul je daarna opnieuw een serie opname moeten inplannen. 

@Erwin van KPN, dat kan niet kloppen, gezien de uitleg in het startbericht. Bestaande opnames moet je gek genoeg wél eenmalig opnieuw inplannen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 24, 2025

Je hebt gelijk.  Ik ga er nu van uit dat het bij ​@DoubleR automatisch opgenomen gaat worden. Ook de volgende seizoenen.  Maar we twijfelen hier zelf ook nog en doen navraag. We komen er op terug

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Misschien is het ook fijn als in die tijdelijke melding nog iets meer uitleg gegeven wordt, dan alleen “wordt opgenomen”:

TV+ Box: melding “wordt opgenomen” na kiezen “Plan serieopname”

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 25, 2025

Wat zou je zelf willen zien, ​@Arjan van B?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

@Denise van KPN, voor serieopnames bijvoorbeeld: “De hele serie … wordt opgenomen”? Of: “Alle nieuwe afleveringen en seizoenen van … worden opgenomen”? Of: “De hele serie en toekomstige seizoenen van … worden opgenomen”?

Zie terminologie in de screenshots van het startbericht. Aan de andere kant: over een tijdje weten mensen gewoon wat er gebeurt als je kiest voor een serieopname. En die getoonde tekst is volgens mij maar kort in beeld. Maar iemand heeft bedacht dat die feedback nodig is, dus dan kan die feedback best duidelijker. Helaas bijna onmogelijk om kort uit te leggen dat herhalingen van het huidige seizoen ook opgenomen worden. 🤓

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 25, 2025

Dat is heldere feedback, daar kunnen we wat mee. Gaan we meenemen, dank je!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Het verzoek van ​@Arjan van B was al bij jullie bekend ​@Denise van KPN . Kijk maar eens op de Feature Request-lijst, nummer 90: klik hier.

Sterker nog: in de 'gewone’ tv-ontvangers is dit ooit op mijn verzoek al geïmplementeerd. Daarom heb ik dit een paar maanden geleden op de Feature Request-lijst laten zetten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

Bestaande opnames moet je gek genoeg wél eenmalig opnieuw inplannen.

Ook niet altijd. Mijn bestaande opname van seizoen 10 van Poirot heeft ook netjes nu de eerste aflevering van seizoen 11 ingepland. Zonder dat ik daar zelf wat aan gedaan heb. Het is iets wat je voor de zekerheid kunt doen, maar het zou gewoon moeten werken. 

Ik krijg het nog steeds niet. Als ik bijvoorbeeld klik op pauw en de wit dan krijg ik dit:

<afbeeldingen>
Dus zonder een melding over andere / meerdere seizoenen. Of is het omdat er op dat moment nog geen andere seizoenen tegelijk zijn? Maar ik wil bijvoorbeeld dat als het programma na een zomer/winterstop over gaat in seizoen 2 (vanuit dit programma voorbeeld), dat hij dat dus ook automatisch opneemt zodra dat seizoen begint. Is dat nu met deze opname het geval of niet? 

@DoubleR, als er nog geen meerdere seizoenen zijn, dan ga je daar ook niets over zien. Zodra een tweede seizoen begint, en in de gids verschijnt, dan wordt dat opgenomen. Dat is dus juist wat er nu veranderd is met deze update. 

Het verzoek van ​@Arjan van B was al bij jullie bekend ​@Denise van KPN . Kijk maar eens op de Feature Request-lijst, nummer 90: klik hier.

Sterker nog: in de 'gewone’ tv-ontvangers is dit ooit op mijn verzoek al geïmplementeerd. Daarom heb ik dit een paar maanden geleden op de Feature Request-lijst laten zetten.

Ik heb in de tussentijd ook nog niet daadwerkelijk wat met dat verzoek gedaan omdat wij wisten dat deze echte serieopname eraan zat te komen. Op zich is de tekst in de pop-up nu goed. We willen ook niet teveel tekst in de pop-ups hebben staan.

En het is verder ook wat jij al aangeeft, Arjan:

​​​ Aan de andere kant: over een tijdje weten mensen gewoon wat er gebeurt als je kiest voor een serieopname.

En we zullen komende week het Kennisbank artikel over opnemen bijwerken met nieuwe afbeeldingen en beschrijvingen :)

• Deelnemer
  • September 26, 2025

KPN beetje jammer dat ik iedere mag moet gaan controleren of de ingeplande serieopnames er nog wel zijn.
Van de week tot 2x toe dat series ineens niet meer opgenomen werden. 
Ik had maandag CSI, het lopende seizoen opgenomen. Maandag nam die netjes op. Dinsdag nam die netjes op, woensdag heeft die niets opgenomen. En toen ik ging kijken bij geplande opnames stond dat er geen afleveringen waren.
Criminal Minds had ik vorige week seizoen opnamen gedaan. Afgelopen dinsdag heeft die “dubbel” 1 aflevering opgenomen en die was dan ook niet terug te kijken. De andere 3 afleveringen waren wel goed opnemen. Kijk ik gister bij geplande opnamen: Geen Criminal Minds te zien. Ga ik zelf naar de afleveringen van volgende week dinsdag. Er stond niets gepland. Dus nu zelf maar weer ingepland.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere dag moet gaan kijken of de geplande opnames er nog zijn of dat ze spontaan zijn verdwenen en ik het weer opnieuw moet inplannen.

Voor deze “verbetering” van jullie had ik daar nooit last van.
Seizoen opnemen was gewoon het hele seizoen opnemen. Maar nu neemt die dus niet eens een heel seizoen op. En ik heb het dus niet over nog te komen seizoenen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@EstherH1978, sorry voor de late reactie! Wat rot dat het bij twee series mis lijkt te gaan.. Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg: die ga ik meteen doorgeven aan de collega's van tv. Een wijziging zoals deze zou juist alleen maar in je voordeel moeten werken. Extra werk veroorzaken willen we niet! Ik hou je op de hoogte.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

Hi ​@EstherH1978 

Je programmeert vanaf een seizoen. Dan worden dat seizoen en latere seizoenen opgenomen. 

Maar als er dan een uitzending komt van een eerder seizoen wordt dat niet opgenomen. 

Maar eenmaal dát geprogrammeerd loopt seizoen opname vanaf dat eerdere seizoen en moet het mijns inziens daarna goed lopen. Tenzij nog wéér eerdere seizoenen langs komen. 

PS ik durf niet te zeggen of seizoen opname op RTL Crime goed loopt. 

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Hoi  ​@PeterG  
Dank voor je reactie, maar als ik in een lopend seizoen kies om alle afleveringen op te nemen en de afleveringen lopen allemaal op volgorde gebeurde dit voor deze laatste update ook gewoon. Maar als ik het nu doe, heb ik inmiddels al 2x gemerkt dat eerst wel alle afleveringen staan ingepland voor opnemen maar dat vanzelf dat dus verdwenen is. Dus je denkt dat je afleveringen ingepland hebt en dan blijken ze dus niet te zijn opgenomen. En als je dan bij geplande opnames kijkt staan ze daar ook niet meer.
Dit probleem heeft op zich niets met meerdere seizoenen te maken, het gaat met een lopend seizoen spontaan meerdere keren niet goed.
Ik hoop dat KPN snel met een oplossing komt. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 3, 2025

En we zullen komende week het Kennisbank artikel over opnemen bijwerken met nieuwe afbeeldingen en beschrijvingen :)

Dit is nu gedaan 👍🏻

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

@Erik van KPN en anderen: compliment voor dit detail!

Deze al uitgezonden aflevering wordt niet meegenomen in de opname, dat is contractueel niet toegestaan.

• Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Geldt dit ook voor al reeds opgenomen seizoenen. 

Bijvoorbeeld ik had al een seizoen opname ingepland van Chicago fire seizoen 13 op net5. Dit seizoen loopt nu al een tijdje vanaf augustus. 

Kan ik er nu vanuit gaan, dat ie seizoen 14 volgend jaar vanzelf ook opneemt?

Ik had de serie-opname ingepland voor deze nieuwe update namelijk (en nog meerdere series zoals greys anatomy)

Dus de vraag is: alle geplande serie-opnames die ik "ingevoerd heb" in juli/augustus....worden nu  automatisch de volgende seizoenen ook van meegenomen?

Of moet je ze toch opnieuw inplannen en dat je dán pas gebruik kan maken van deze ontzettende fijne optie? 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

@CinL Het geldt alleen voor serieopnames die vanaf nu worden ingevoerd. Dus je zal het volgende seizoen nog even moeten inplannen, daarna gaat het als het goed is automatisch. Tenminste, als je ze op de KPN TV+ Box of Soundbox inplant. Serieopnames die via een andere weg worden ingepland, worden niet automatisch verlengd.

• Nieuwkomer
  • October 16, 2025

@CinL Het geldt alleen voor serieopnames die vanaf nu worden ingevoerd. Dus je zal het volgende seizoen nog even moeten inplannen, daarna gaat het als het goed is automatisch. Tenminste, als je ze op de KPN TV+ Box of Soundbox inplant. Serieopnames die via een andere weg worden ingepland, worden niet automatisch verlengd.

Aaah...ik verwijder nu de komende geplande opnames van mijn series. En dan plan ik ze gewoon weer opnieuw in. En dan krijg ik nu wél de optie om komende seizoenen ook op te nemen.