Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.206.0

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • October 14, 2025
  • 52 reacties
  • 1784 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box & Soundbox Update 

KPN TV+ launcher versie 1.206.0

Wat zit er in?

In de tegelrijen voor uitgelichte programma's hebben we het mogelijk gemaakt om meer tekst in de tegels te zetten. En meer tekst in de grote banner te laten zien als je een tegel selecteert. Zo kunnen we duidelijker laten zien waar de tegel over gaat en waarom hij interessant voor jou kan zijn. 

• We hebben de foutmelding verduidelijkt die je krijgt als je het maximaal aantal aangemelde TV+ Boxen hebt bereikt en toch een aanvullende Box probeert te gebruiken.
  • Het is nu mogelijk om erotiekfilms te huren terwijl je erotiek verder verborgen hebt. Je ziet in dat geval in eerste instantie alleen een tegel met de tekst ‘erotiek’. Er zijn geen expliciete teksten of afbeeldingen zichtbaar. Als je de tegel kiest moet je de pincode invullen. Pas daarna zie je de daadwerkelijke films om uit te kiezen. 

Verder

• We hebben 3 crashes opgelost.
  • Bij Zoeken > Terugkijken zaten foute opties in het longpress-menu, die hebben we verholpen.
  • Bij het sorteren hebben we een longpress-optie verwijderd die niets toevoegde en fouten kon veroorzaken

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 14 en 16 oktober
  • Uitrol: 21 en 23 oktober

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

52 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

En de fout met de home knop icm cec? Is die eruit?  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

Ik heb hier geen problemen mee?

Misschien een eigen topic maken.

Ben benieuwd wat er bij jou fout gaat.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Kun je die losse tegel erotiek ook weghalen (verbergen)?

Veel klanten met kinderen willen de erotiek, terecht, helemaal niet. 

En zelf wil Ik me ervoor beschermen. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 14, 2025

En ik zie een mooi nieuw wit randje bij de knop 'Minigids' of ben ik in de war?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Nee, daar hebben we nog niets mee kunnen doen. Dat ligt nog bij de ontwikkelaars om te beoordelen of er iets fout gaat en of dat te verhelpen is. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 14, 2025

Helaas weer niks over het sorteren van de APPS.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 14, 2025

Update succesvol automatisch geïnstalleerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Je bent niet in de war ​@Sebas14 . Dat ovaaltje was er niet bij de vorige versie. Of is, want die heb ik nog. Ik zit meestal in groep 3, dus 21 oktober.

@steffen1 heeft een eigen topic over HDMI CEC ​@joop2011 . Zie ook z'n profiel onder topics. Steffen heeft er nadeel van dus hopelijk wordt het opgelost.

Zelf gebruik ik HDMI CEC expres heel beperkt juist vanwege allerlei spook gebeuren. Zoals dat ik de afstandsbediening van de tv heb en het volume van m'n versterker wijzigt, wat ik op dat moment niet wil enzo. Of spontaan andere ingangen kiezen.

Liever 3 afstandsbedieningen dan dat ongewilde spook bediening gedoe met CEC.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 14, 2025

Hier werkt HDMI CEC op Soundbox en TV+ box fantastisch nooit problemen mee gehad of ervaren.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 14, 2025

Wij hebben de box ook alleen heeft het geluid continue een hikje erin.. ook schakeld hij geregeld over naar mono geluid en later terug naar normaal…. Maar het hikje blijft… alles al geprobeerd 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Heb je het over de Soundbox @Doesfrank 

Doesfrank heeft eigen topic gemaakt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Zou je daarvoor een eigen topic willen aanmaken ​@Doesfrank? Dan kunnen we er samen met jou wat dieper induiken en kijken of er toch een oplossing is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Nee, daar hebben we nog niets mee kunnen doen. Dat ligt nog bij de ontwikkelaars om te beoordelen of er iets fout gaat en of dat te verhelpen is. 

Is mijn filmpje toevallig naar de ontwikkelaars gegaan?  

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Hier werkt HDMI CEC op Soundbox en TV+ box fantastisch nooit problemen mee gehad of ervaren.

Ligt aan config. Ik heb een complexe opstelling

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 15, 2025

Kun je die losse tegel erotiek ook weghalen (verbergen)?

Veel klanten met kinderen willen de erotiek, terecht, helemaal niet. 

En zelf wil Ik me ervoor beschermen. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 15, 2025

Is mijn filmpje toevallig naar de ontwikkelaars gegaan?  

Zo te lezen heeft mijn collega de link naar je filmpje al gedeeld in je eigen topic, ​@steffen1.
Zou je verdere vragen of opmerkingen daar willen plaatsen in plaats van onder deze Product Update? Dank je wel!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 15, 2025

Ligt aan config. Ik heb een complexe opstelling

ik heb hier ook geen gewone opstelling hier zit ook soundbar sonos tussen en op zolder me stereo enz

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 15, 2025

@Arjan van KPN  volgens mij klopt de omschrijving van het soort update niet

er staat  :  KPN TV+ launcher firmware versie 1.206

een soort stamppot versie?

Zou volgens mij zou dit een  launcher update zijn .

Wordt zo wel erg verwarrend  

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 15, 2025

Zou volgens mij zou dit een  launcher update zijn .

Klopt! Gelukkig stond het in de titel wel goed vermeld. Bedankt voor je oplettendheid! ✔

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Geen idee of het hier mee samenhangt, maar terugkeren uit de gids….duurt ff……

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goed dat je dit even laat weten, dat hoort natuurlijk lekker soepel te gaan. Kun je iets meer vertellen over hoe lang het ongeveer duurt en ervaren anderen dit probleem ook?

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 16, 2025

De update is hier ook geïnstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 17, 2025

@A de Zeeuw, zou je de TV+ Box eens willen herstarten? Dit kan door de KPN-knop rechtsboven ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies daar dan voor herstarten. Dat is over het algemeen voldoende om kleine gekkigheden na een update weer recht te trekken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 17, 2025

Reeds gedaan, en nog een keer nadat het geluid weer lang weg bleef na het schakelen naar de gids, gaat beter nu.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De herstartmethode die Erik omschrijft is trouwens wel wat anders dan even de KPN-knop kort ingedrukt houden. Zo'n lange herstart verhelpt vaak kleine probleempjes. Gelukkig werkte dat ook voor jou :)