Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.07.04

Categorie:SuperWifi 2
  • September 2, 2024
  • 139 reacties
  • 12924 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.07.04
Toon eerste bericht

139 reacties

• Deelnemer
  • January 20, 2025

Helaas zijn de gast en extra wifi instellingen toch uit zichzelf weer uitgegaan. Ik vermoed na tussen de 2 en 8 uur. Met aan-uit-aan heb ik extra wifi weer kunnen aanzetten (voor hoe lang?) maar gast wil op deze manier ook niet meer aan. 

Volgens mij is de hardware echt wel prima, dat is ook de reden waarom ik ze heb. Maar deze bugs gooien toch wel erg roet in het eten :(

Is er een ETA van de nieuwe firmware? En zijn er toevallig al wat dingen bekend die door de firmware wijzigen?

mladenijs
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 21, 2025

Dank voor het delen van jouw stappen en ervaringen! Ik zou verwachten dat als je een enkele paars knipperende SW2 aan jouw modem hangt, dat je dan daar op kunt inloggen en hem kunt instellen zodat dit de master wordt. Maar dat werkte niet, begrijp ik?

Kan zijn dat dit dan nog een beperking is in de stand alone modus op dit moment. Ik ga dat iig doorgeven/navragen.

Over het lampje, daar heb ik zo geen zeker-weten oplossing voor. Maar als je het inlogwachtwoord terugzet naar de stickerwaarde, houdt ‘ie dan op?

Mijn netwerk heb ik weer moeten resetten omdat ze helaas weer stopte met het overnemen van de instellingen. Nadat ik alle units had gereset met een paperclip, heb ik er 1 aangesloten op mijn netwerk toen die paars werd. Nadat ik had ingelogd op die unit, moest ik ongeveer 6 minuten wachten totdat ik hem van autoconfigure naar master zag gaan. Dus het werkt, maar je moet echt lang wachten.

Nu merk ik echter hetzelfde als ​@Markos , dat de andere units weigeren om de instellingen van de master over te nemen. Ik heb echt van alles geprobeerd, zoals resetten, wachten, andere unit als master, etc, maar het lukt niet meer. Ik zal ze weer eens naar de kennis mee moeten nemen om ze te configureren via een kpn modem... 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 21, 2025

Dank voor jullie meldingen/feedback. Het is duidelijk dat het inderdaad niet vloeiend loopt. 

Is er een ETA van de nieuwe firmware? En zijn er toevallig al wat dingen bekend die door de firmware wijzigen?

Helaas nog niet. Ik zal eens navraag doen of er iets over te zeggen valt.

• Deelnemer
  • January 21, 2025

Als ik een KPN Box leen van een vriend, kan ik dan via de box mijn WiFi punten fatsoenlijk instellen? Volgens mij heeft een vriend een V9 die hij niet gebruik omdat hij zijn eigen modem heeft. Dus wel met de V9 op mijn eigen netwerk (en niet die van hem), maar achter mijn eigen modem.

mladenijs
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 22, 2025

Als ik een KPN Box leen van een vriend, kan ik dan via de box mijn WiFi punten fatsoenlijk instellen? Volgens mij heeft een vriend een V9 die hij niet gebruik omdat hij zijn eigen modem heeft. Dus wel met de V9 op mijn eigen netwerk (en niet die van hem), maar achter mijn eigen modem.

Je hoeft de units alleen maar te resetten naar factory default, en dan mee te nemen naar een kpn modem op een kpn netwerk. Althans, zo heb ik dat gedaan. Als ze zijn gesynchroniseerd met dat netwerk, haal je de spanning ervan af en neem je ze mee naar huis. 1 sluit je aan en laat je opstarten. Wacht totdat je daarop in kunt loggen (duurt geloof ik iets van 10 minuten). Je ziet dat hij niet meer op autoconfigure staat, maar op master. Daarna hang je de andere units aan je netwerk en configureer je je netwerk via de master zoals je wil. De andere units nemen dan de configuratie over. Ik merk dat als je na verloop van tijd meer instellingen wil veranderen, het niet echt altijd lekker gaat. Mogelijk heeft het ermee te maken dat een andere unit tijdelijk master is geworden waardoor de configuratie niet meer wordt gesynchroniseerd. Hoe dan ook, dit kunnen wij niet fixen en vooralsnog moeten we even leven met deze limieten.

• Deelnemer
  • January 22, 2025

@mladenijs ik weet alleen maar 1 iemand die kpn heeft en die wil zijn netwerk liever niet onderbreken ivm servers die hij heeft draaien. Daarom zou ik graag willen weten of ik een kpn box (v9, of heb ik minimaal v10 nodig?) ook achter een eigen modem kan aansluiten en dan daarop de wifi punten kan instellen. En welke firmware moet er dan op de box staan?

mladenijs
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 22, 2025

@mladenijs ik weet alleen maar 1 iemand die kpn heeft en die wil zijn netwerk liever niet onderbreken ivm servers die hij heeft draaien. Daarom zou ik graag willen weten of ik een kpn box (v9, of heb ik minimaal v10 nodig?) ook achter een eigen modem kan aansluiten en dan daarop de wifi punten kan instellen. En welke firmware moet er dan op de box staan?

Je hoeft het netwerk niet te onderbreken, dat is het mooie ervan. Ik kan geen antwoord geven op de vraag welke box compatibel is met de units (ik ben ook maar een simpele gebruiker van het systeem). Ik heb alleen ervaring met de kpn box 12

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 22, 2025

De kern van het verhaal is dat het op een KPN aansluiting moet gebeuren. Het specifieke modem maakt vervolgens minder uit, maar het gaat wel makkelijker als het eentje is die ontworpen is om samen te werken met de SuperWifi. Dus dan zou je een V10, V10A of Box 12 willen. 

• Deelnemer
  • January 22, 2025

De kern van het verhaal is dat het op een KPN aansluiting moet gebeuren. Het specifieke modem maakt vervolgens minder uit, maar het gaat wel makkelijker als het eentje is die ontworpen is om samen te werken met de SuperWifi. Dus dan zou je een V10, V10A of Box 12 willen. 

Even voor de zekerheid. Met een KPN aansluiting bedoel je ook echt een internet verbinding van KPN toch? Of mag het ook een KPN modem zijn op een willekeurige internet provider?

En als het per se op een KPN internet aansluiting moet zijn, kan dit dan ook met een KPN box achter zijn eigen modem? (Volgens mij een Fritz!Box of Asus) Dus glasvezel > Fritz!box > ethernetkabel > KPN Box (ik zal vragen of hij niet toch een nieuwer model heeft dan V9, want ik zie dat de V9 ondertussen al vrij oud is)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Markos, het gaat echt om een aansluiting van KPN met onze experiabox aangesloten als modem

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 29, 2025

Ik heb op de Box12 al ruim 8 maanden V12.C.24.05.08 maar op de SW2 punten nog steeds SW2.C.24.03.00.

​​​​​

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 29, 2025

Hallo ​@j3roentje , dat heb ik zelf gedaan, door in te loggen in de webinterface van de SW2 punten.

Zie hierboven in het startbericht van deze product update.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is per heden beschikbaar om zelf te updaten. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 29, 2025

Hallo ​@j3roentje , dat heb ik zelf gedaan, door in te loggen in de webinterface van de SW2 punten.

Deze update is per heden beschikbaar om zelf te updaten. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

Daar kan ik dus niet inloggen, zie ook mijn eigen topic…

https://community.kpn.com/wifi-versterkers-124/admin-wachtwoord-sw2-werkt-niet-629303

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 29, 2025

Daar heb ik geen antwoord op. Bij mij is het admin wachtwoord voor de SW2's gelijk aan de Box12.
Toeval? Ik weet het niet (meer), de SW2's draaien hier al bijna 3 jaar.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 29, 2025

Daar kan ik dus niet inloggen, zie ook mijn eigen topic…

https://community.kpn.com/wifi-versterkers-124/admin-wachtwoord-sw2-werkt-niet-629303

Ik heb in je eigen topic gereageerd zodat het hier overzichtelijk blijft! 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 29, 2025

Daar heb ik geen antwoord op. Bij mij is het admin wachtwoord voor de SW2's gelijk aan de Box12.
Toeval? Ik weet het niet (meer), de SW2's draaien hier al bijna 3 jaar.

Thanks, ik kan idd inloggen op het SW2 punt met het admin wachtwoord van de Box12.

Maar kan niet updaten...

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 29, 2025

Thanks, ik kan idd inloggen op het SW2 punt met het admin wachtwoord van de Box12.

Maar kan niet updaten…

@j3roentje , Je kan onder Instellingen -> Systeem niet op ‘upgrade je apparaat’ klikken?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 29, 2025

Maar kan niet updaten…

@j3roentje , Je kan onder Instellingen -> Systeem niet op ‘upgrade je apparaat’ klikken?

Nee is grijs, gebeurt verder niets.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 29, 2025

Zou je een van de SW's met een kabel willen aansluiten, ook al zou dat niet moeten. Lukt het dan wel? 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 6, 2025

Zou je een van de SW's met een kabel willen aansluiten, ook al zou dat niet moeten. Lukt het dan wel? 

Ze hebben zichzelf inmiddels draadloos geüpdate. 

• Topper
  • March 12, 2025

Bedankt voor je antwoord.
Maar dat heb ik ook gezien en mijn Box 12 modem voldoet aan die voorwaarden en heeft software V12.C.24.05.08, de nieuwste.
Een derde SuperWifi 2 punt welke ik ook had aangesloten en met software SW2.C.24.03.00 krijgt wel gewoon de update en wordt gekoppeld.
Maar van versie 3.00.31 en lager lukt het gewoon weg niet, automatisch of handmatig.

Ja, dan is er inderdaad iets niet in orde, @mulder44. Die van 3.00.31 is in de basis op een versie dat die prima zou moeten kunnen updaten naar de KPN Software. Die andere vermoed ik dat die niet meer automatisch gaat lukken. Wil jij je forumprofiel invullen en laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijken we ernaar of we ze vanuit hier kunnen laten updaten.

Ik heb mijn issue elders gemeld (zie link hieronder) 

Ik lees dat jullie dit wellicht op afstand kunnen fixen. De servicedesk heeft alleen maar vier of vijf keer met mij geprobeerd om de SW2 punten zelf de softwareupdate te laten ophalen. En dat is dus nooit gelukt. Op mijn vraag of zij 'm op afstand kunnen updaten werd ontkennend geantwoord. Nu komt er vrijdag echter een monteur. Ik zou het jammer vinden als die komt terwijl het eigenlijk niet nodig is.

NB. Ik heb mijn forumprofiel geupdate.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@Merdna. We hebben je verbinding doorgemeten, kan het kloppen dat er tussen jouw versterkers en het modem van KPN nog een switch zit? Dat zou het update proces kunnen verstoren. Mocht dit zo zijn dan zou ik je willen adviseren om de versterkers eens rechtstreeks aan te sluiten.

• Topper
  • March 13, 2025

Goedemiddag ​@Merdna. We hebben je verbinding doorgemeten, kan het kloppen dat er tussen jouw versterkers en het modem van KPN nog een switch zit? Dat zou het update proces kunnen verstoren. Mocht dit zo zijn dan zou ik je willen adviseren om de versterkers eens rechtstreeks aan te sluiten.

Hallo Remco, dankjewel voor je reactie!

Dat vroeg de servicemonteur ook. Dus consistent beeld van de situatie blijkbaar! 

Maar één van de twee: MAC eindigend op A3C is sowieso altijd rechtstreeks aangesloten. De ander is tijdens de reset en dergelijke ook rechtstreeks aangesloten geweest en zit nu idd achter een basic switch TP-Link TL-SG108. met een kabel lengte van niet meer dan 15 meter ten opzichte van de Box 12.  

Gisteren met de servicemonteur het hele proces voor beide SW2's opnieuw gedaan (met twee verschillende kabeltjes van 50cm) en daarbij alle andere poorten/devices losgetrokken. Dus ik verwacht  verder geen impact van de switch op het eindresultaat.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, dan stel ik voor om dit verder voort te zetten in je eigen topic.
Ik denk dat een monteur sowieso geen kwaad kan vrijdag, zeker als je alles al met de servicemonteur hebt doorlopen. Dan is het prettig om op locatie iemand te hebben die alles met je doorloopt en in het beste geval werkt het daarna wel weer. Laat je in je eigen topic weten hoe het verloopt?

• Topper
  • March 14, 2025

Ik constateer dat slechts één van de drie Superwifi 2 punten deze update heeft ontvangen. De overige 2 draaien nog op de voorgaande versie. Helaas is de upgrade knop grijs, dus kan ze niet handmatig updaten. Heb al eens herstellen gedrukt en opnieuw opgestart, maar maakt geen verschil.

Infra: Box12, 2x Superwifi2 via Kabel verbonden, 1x Superwifi2 draadloos verbonden. 

Wat te doen?