Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.08

Categorie:SuperWifi 2
  • September 8, 2025
  • 225 reacties
  • 6477 keer bekeken
Toon eerste bericht

225 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2025

Hoi ​@ivo46, even herstarten en bekabeld aansluiten zou moeten helpen. Anders zou ik de stappen van Jeroen hierboven even proberen:

j3roentje schreefIn de Box12 ga ik naar de netwerk topologie, klik dan op een SW2 punt, in het scherm wat dan opent klik je nogmaals op het ronde SW2 punt, dan ga je naar het inlogscherm van het SW2 punt. Wachtwoord is gelijk aan die van het modem.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

Hoi ​@ivo46, even herstarten en bekabeld aansluiten zou moeten helpen. Anders zou ik de stappen van Jeroen hierboven even proberen:

j3roentje schreefIn de Box12 ga ik naar de netwerk topologie, klik dan op een SW2 punt, in het scherm wat dan opent klik je nogmaals op het ronde SW2 punt, dan ga je naar het inlogscherm van het SW2 punt. Wachtwoord is gelijk aan die van het modem.

Ik heb ondertussen van alles geprobeerd, het sw2 punt van zolder gehaald,  aangesloten via utp aan v12 modem,  toen sw2 punt groen was sate priker in reset gaatje gedaan, net zolang sw2 punt rode kleurde en uitging  ,  toen sate priker los gelaten en op nieuw oplaten starten, maar SW2 punt blijft zolder heten en blijft op firmware 25.06.06.

Maar ik loop dus nu weer precies tegen het zelfde probleem aan , waar monteur hier paar maanden geleden exact zelfde probleem had

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2025

En als je het probeert via de topologie van de Box 12 zoals Jeroen aangaf Ivo? Probeer hem anders ook eens te resetten zonder kabel. Anders zou ik het ook even niet meer weten.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2025

Deze update heeft mijn omgeving zeker verbeterd. Zoals hier eerder gemeld heb ik de update gecombineerd met een schone installatie. Box 12 en beide SW2’s gereset en opnieuw verbonden.
Of ‘t het één of het ander was weet ik niet, maar de draadloze SW2 pakt nu ook devices op.
Die hing er de laatste tijd wat ‘doelloos’ bij.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2025

Goed om te horen Ruud! 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2025

En als je het probeert via de topologie van de Box 12 zoals Jeroen aangaf Ivo? Probeer hem anders ook eens te resetten zonder kabel. Anders zou ik het ook even niet meer weten.

Dat zou ik zeker doen ​@ivo46 . Doe de reset pas als je de SW2 hebt afgekoppeld. Pas als de reset klaar is en het lampje is paars, dan weer aankoppelen. Heb je ook de Box 12 gereset?

Zoals gezegd heb ik een schone installatie gedaan (reset Box 12 én SW2’s). De stappen vind je hier: 

Het kost wat tijd, maar vaak lost een schone installatie onverklaarbare problemen op.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

Ik moet ondertussen even weg, ik heb mijn extenders kunnen updaten, maar nu is een schotel rood en de andere grijs .

Ik heb stroom stekker van v12 eruit gehaald , als ik straks terug ben , switch ik gelijk stroom adapter voor nieuwe ik via KPN heb gekregen.

Helpt dat nog steeds niet dan geef ik v12 een hard reset via sate prikker 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2025

Je zou ook via de interface van de Box 12 kunnen proberen door een herstart van het thuisnetwerk te forceren. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

Je zou ook via de interface van de Box 12 kunnen proberen door een herstart van het thuisnetwerk te forceren. 

Ik heb al mijn sw2 punten kunnen updaten, na stroomloos maken van V12 en tevens nieuwe stroom adapter ,  werkt alles weer.

Een klein ding,  de SW in de keuken wordt goed weergegeven als zijnde verbonden via 5GHZ, echter SW punt op zolder zou aangesloten zijn via ethernetpoort 4,  maar dat sw punt is toch echt draadloos

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 11, 2025

Fijn dat het gelukt is de SuperWifi punten te updaten, ​@ivo46! Wat betreft de topologie: dit wil wel eens voorkomen, soms wordt het niet helemaal goed weergegeven.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

Fijn dat het gelukt is de SuperWifi punten te updaten, ​@ivo46! Wat betreft de topologie: dit wil wel eens voorkomen, soms wordt het niet helemaal goed weergegeven.

Dat laatste heeft zichzelf hersteld.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 11, 2025

Dat klinkt goed ​@Marc71_ en ​@RonaldM01! We zien graag jullie bevindingen tegemoet :)

Ze werken nu allemaal naar behoren, de update moest ik wel met de hand doen.

Inloggen op elke Superwifi 2 met de hand, daar dan een reset naar factory settings, dat werkt, je krijgt dan niet de laatste versie maar wel een latere, daarin heb je dan een update knop onder SETTINGS, en als je die gebruikt krijg je de laatste versie..

Ik had 1 SuperWifi punt die weigerde naar die andere versie te gaan bij factory settings, die heb ik met de paperclip gereset, en daarna werkte dat wel. Het ging niet vlekkeloos, maar alles doet het nu.

Ik kan me wel voorstellen dat de servicedesk van KPN hier de nodige belletjes over krijgt, de gemiddelde gebruiker vind dat wel lastig allemaal denk ik.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Auteur
  • Moderator
  • September 12, 2025

@ivo46 Ik heb je bericht (en de reacties erop) over het blauw knipperen van de SuperWifi punten even verplaatst naar een eigen topic. Dan kunnen we het daar verder monitoren en bespreken en dan blijft het hier wat overzichtelijker. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 12, 2025

@ivo46 Ik heb je bericht over het blauw knipperen van de SuperWifi punten even verplaatst naar een eigen topic. Dan kunnen we het daar verder monitoren en bespreken en dan blijft het hier wat overzichtelijker. 

Ook dat had ik kunnen verwachten, want al mijn vragen worden afgesplitst, gaat lekker hoor

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Auteur
  • Moderator
  • September 12, 2025

Er waren al 14 opeenvolgende berichten die gingen over jouw probleem. Dat is prima, maar het doel van dit topic is feedback te verzamelen over de update. Als het dan een pagina lang over één probleem gaat, dan zijn anderen minder geneigd om hun ervaringen te delen. En dat willen we wel graag. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 12, 2025

Er waren al 14 opeenvolgende berichten die gingen over jouw probleem. Dat is prima, maar het doel van dit topic is feedback te verzamelen over de update. Als het dan een pagina lang over één probleem gaat, dan zijn anderen minder geneigd om hun ervaringen te delen. En dat willen we wel graag. 

Nee dat is logisch???

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 12, 2025

Hallo , ik heb de SW2 kunnen voorzien van de update via het web-interface Systeem van de SW, en dan kiezen voor update naar SW2.25.05.08. Voor beide superwifi systemen ging dat okay.

Echter de SW2 gaf een groene led maar was “paired” connected. Dus bij check in de web-interface van de box12 zag ik rode superwifi’s. Een reset mocht niet baten. Daarna het thuisnetwerk op de box12 herstart. Toen was het netwerk weer okay. Hopelijk is de verbinding nu stabieler daar ik ook een paar keer alles heb moeten herstarten om de superwifi weer aan het werk te krijgen (met SW2.25.05.06).

mladenijs
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 14, 2025

Ik heb een aantal dagen geleden de firmware van de super wifi punten geüpdatet via de webinterface. Dat ging goed. Ik heb ook de devices volledig gereset omdat de wifi 5 weg was gevallen, ook al via een eerdere update. Ik gebruik niet het kpn modem vanwege de beperkingen, dus ik gebruik de super wifi punten als stand alone devices. Alleen ik heb een groot probleem. Als ik ze opnieuw configureer na een reset, en ook lang genoeg alles bekabeld aangesloten laat zitten (30m tot een uur) om de instellingen door te voeren, en na een check met de wifi analyzer, kan ik zien en merken dat alles functioneert. Alleen, na een dag, of vaak na minder dan een dag, ik de wifi erg onstabiel. De 5ghz frequentie is onbereikbaar en zelfs de 2,4 GHz verdwijnt van de wifi scanner na een herstart van het thuisnetwerk (via de webinterface). Eigenlijk zijn ze sinds deze firmware update zo instabiel dat ze niet meer bruikbaar zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo ja, hebben jullie een oplossing voor het probleem gevonden?

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Vannacht heeft mijn modem (Experia v10) eindelijk de langverwachte update naar de nieuwe KPN-software gekregen. Sindsdien loop ik echter tegen een aantal problemen aan. Ik heb in totaal vier Super Wifi-punten in huis: één is bekabeld aangesloten op de modem en de andere drie werken draadloos.

Wat me opvalt, is dat de modem nu als MASTER staat ingesteld, terwijl vóór de update volgens mij de bekabelde SW2 als MASTER fungeerde. Daarnaast heb ik één SW2 die niet wil meewerken. Het lampje brandt groen, maar de status blijft op paired in plaats van synced.

Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder resetten, maar zonder succes.

Software van Xperia 10 modem eindigt op 0803

Software van de Super wifi punten eidigt 0508

Leen59
Wijsgeer
  • September 16, 2025

De softwareversies zijn iig up to date. Hierdoor zal het modem idd als master werken. Om die ene SW in de lucht te krijgen helpt misschien een “herstart thuisnetwerk “ vanuit het modem.

Forum|alt.badge.img

De softwareversies zijn iig up to date. Hierdoor zal het modem idd als master werken. Om die ene SW in de lucht te krijgen helpt misschien een “herstart thuisnetwerk “ vanuit het modem.

Het herstarten van het thuisnetwerk heeft geholpen. De SW doet nu ook gezellig mee.

Nog een andere vraag: de wifi van mijn modem staat aan. Voor de update kon ik via de webinterface van de modem de wifi uitschakelen, maar nu zie ik die optie niet meer. Komt dit doordat de modem nu als Master fungeert en is het daardoor niet meer mogelijk om de wifi uit te schakelen?

Ik las ergens op de community dat je soms de wifi op de modem moet uitschakelen, zodat de SuperWifi-punten beter functioneren.

• Topper
  • September 17, 2025

Dag allemaal,

ook hier na de laatste update van gister nacht volop issues. Wat is er bij mij aan de hand?

Mijn topologie.

Modem V10 en 5 SuperWifi punten, waarvan 2 wireless.

Op mijn modem heb ik de volgende netwerken.

Wifinetwerk, deze staat uit en krijg ik mijn geen mogelijkheid aan.

Gastnetwerk, staat aan.

ExtraWifiNetwerk 2.4GHz, staat aan.

ExtraWifiNetwerk 5GHz, staat aan.

Modem: V10.C.25.08.03

SW: SW2.C.25.05.08

Als ik connect naar de SW punten op IP basis dan staan alle SW punten in Mode Slave.

Alles een complete reset gegeven, factory defaults, van daaruit alles weer proberen op te bouwen.

Maar het hoofd WifiNetwerk blijft uit. De 3 bekabelde SW punten, hebben de laatste update ontvangen, en werken. De 2 SW punten die ik later wireless wil aansluiten krijgen de updates binnen en werken bekabeld.

Edoch, de 2 SW punten die ik wireless wil aansluiten, wat tot voor de update gewoon werkte, krijg ik met geen mogelijkheid ge-connect. Ze eindigen steeds in een rood ledje, terwijl ze en meter van het modem staan.

Wat zou ik nog kunnen doen?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

@Bert1962 sluit je de SW ook even bekabeld aan als je deze probeert te connecten? SW → kabel → Experiabox .  Reset knopje indrukken en minimaal een half uur aangesloten laten. Daarna zou ik goed gekoppeld moeten zijn en kan ie los. 

• Topper
  • September 17, 2025

@Bert1962 sluit je de SW ook even bekabeld aan als je deze probeert te connecten? SW → kabel → Experiabox .  Reset knopje indrukken en minimaal een half uur aangesloten laten. Daarna zou ik goed gekoppeld moeten zijn en kan ie los. 

Dag Erwin,

Ja dat doe ik inderdaad. Ik ben alweer een stapje verder. 

Ik heb achtereenvolgend mijn thuisnetwerk, nog eens, een x opnieuw opgestart.

Daarna de wifiknop op het modem een x ingedrukt, oftewel het Wifi uitgezet. Daarna weer aangedrukt en waarempel het WifiHoofdnetwerk was aan.

Nu bezig om, conform jouw opmerking, nog eens de SW aan te sluiten.

Wordt vervolgt!

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Mijn SW2 punten blijven verdwijnen uit de topologie, ook geen enkel apparaat lijkt nog met ze te verbinden. De LED blijft wel gewoon groen. Zet ik ze een keer uit en aan dan staan ze wel weer in de topologie maar dan zijn ze rood met de tekst "Dit apparaat is niet succesvol aan het thuisnetwerk gekoppeld. Herhaal de doe-het-zelf installatie en gebruik de aangeleverde internetkabel."

Dit heb ik nu al tig keer gehad, enige oplossing is dan het thuisnetwerk resetten in de Box12 en de SW2 punten resetten en opnieuw bekabeld koppelen met de Box12. Ze staan dan een uur bekabeld aan de Box12 voordat ze weer draadloos gaan. Ze werken dan een week goed.

Ben er ondertussen wel een beetje klaar mee om dit wekelijks te doen. Heb een bult geld betaald voor die 2 SW2 punten maar zo heb ik er vrij weinig aan.

Box12 heeft V12.C.25.06.06

SW2 punten SW2.C.25.05.08