Skip to main content

KPN TV+ Update maart 2024 #1

KPN TV+ app 1.141.1

 

Wat zit er in?

 

Bij de eerste installatie bieden wij nu een welkomstvideo aan met uitleg over TV+. Er is een mogelijkheid om de video over te slaan en/of later terug te kijken. 
 


Ben je benieuwd hoe de video eruit ziet? Je vindt de video ook op onze website: De mogelijkheden en voordelen van TV+

 

  • Het kon gebeuren dat Talkback aanging als je een bericht opende, dat is nu opgelost
  • Bij favorieten is ervoor gezorgd dat er met het laatst bekeken kanaal wordt gestart na stand-by
  • Oplossing voor terugval naar Unicast, na het wijzigen van de taal
  • Oplossing voor als je voor het eerst favorieten gaat gebruiken en direct een lijst aan wilt maken
  • Bij de gids worden nu de focus problemen bij gebruik van de terug-knop voorkomen

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 5 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 12 - 14 maart

Heb je hem na 14 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

En het geluid?

Muziek is keihard, praten niet te verstaan.

Ik ervaar dit bij DD 5.1 zenders en dan vooral bij films (bv. RTL7, SBS9); tijdens Business Class valt het niet op.... Het center kanaal wordt veel zachter doorgegeven dan de L+R kanalen. Ik heb op mijn Philips TV een optie om specifiek het center kanaal wat harder te zetten en op de maximale stand is het nog niet goed, maar wel beter in balans.

 

Hi @RozeOlifant, ik lees R/L/Centre geluid. Gebruik je een extern geluidssysteem? Zo ja, zou je een eigen topic aan willen maken? Dan blijft het hier overzichtelijk. 


Geluid tv kwaliteit  slecht, bij verschillende zenders

soms geluid hard of zacht?

Hi @Hehn, wat is er precies aan de hand? Ik lees dat het geluid bij jou slecht is. Ook voor jou: zou je een eigen topic aan willen maken om het hier overzichtelijk te houden? 


Goedenavond, willen jullie naar dit forumbericht kijken. Als je terug wilt naar pagina 2 dan bestaat de pagina niet meer. 🤤


Dit is een bekend probleem dat bij alle topics binnen de "Product updates" optreedt.

Het is al meerdere keren bij de leverancier van de forumsoftware gemeld maar helaas nog altijd niet verholpen.


Wat wjb zegt, inderdaad. Zodra er weer een aanvullende reactie is, waardoor het aantal reacties op meer dan 25 (of een veelvoud daarvan) uitkomt werkt het weer zoals het hoort. 


Zodra er weer een aanvullende reactie is, waardoor het aantal reacties op meer dan 25 (of een veelvoud daarvan) uitkomt werkt het weer zoals het hoort. 

Zelfs dat is nu niet meer het geval, het lukt helemaal niet meer om naar de vorige pagina te gaan.


Zodra er weer een aanvullende reactie is, waardoor het aantal reacties op meer dan 25 (of een veelvoud daarvan) uitkomt werkt het weer zoals het hoort. 

Zelfs dat is nu niet meer het geval, het lukt helemaal niet meer om naar de vorige pagina te gaan.

Wel als je vanuit de product updates het topic geopend hebt maar niet als je vanuit een emailnotificatie het topic geopend hebt.


Sinds laatste update is de beeldkwaliteit erg slecht.


Ik heb het bij Gainsight gemeld wjb! 

@Henrik1 Kijk dan of het aanpassen van de beeldinstellingen van de TV+ Box helpen. Mocht dat niet voor de oplossing zorgen, wil je dan een eigen topic aanmaken hierover? 
Geef daarin ook aan wat je allemaal al geprobeerd hebt, dan pakken we het verder op!


En het geluid?

Muziek is keihard, praten niet te verstaan.

Ik ervaar dit bij DD 5.1 zenders en dan vooral bij films (bv. RTL7, SBS9); tijdens Business Class valt het niet op.... Het center kanaal wordt veel zachter doorgegeven dan de L+R kanalen. Ik heb op mijn Philips TV een optie om specifiek het center kanaal wat harder te zetten en op de maximale stand is het nog niet goed, maar wel beter in balans.

 

Hi @RozeOlifant, ik lees R/L/Centre geluid. Gebruik je een extern geluidssysteem? Zo ja, zou je een eigen topic aan willen maken? Dan blijft het hier overzichtelijk. 

@Alex van KPN Ik reageerde op het eerdere bericht van Trijntje1312 in dit topic om te verduidelijken wat het probleem precies is in de door jullie uitgezonden DD stream, zodat jullie ontwikkelteam gerichter kan oplossen. Beetje kort door de bocht om bij de woorden R/L/center meteen weer in de ‘maak een eigen topic’ reflex te schieten…. 


Weet niet of het hier thuis hoort, anders hoor ik het wel, maar zou het wel kunnen waarderen als je ergens in beeld kon zien welke streamingdienst je aan het volgen bent, met daarbij de actuele serie/film die je aan het volgen bent. Zoals ook te zien is op je smart tv, of bij Apple TV.

Dat kan een motivatie geven om de apps van kpn te gebruiken voor het kijken van streamingsdiensten ipv via een andere apparaat(al speelt de beeldkwaliteit natuurlijk ook een rol daarbij)


Hoort hier niet helemaal @RobvdPoel. Is op zich wel een prima suggestie. 
Je kunt deze het beste kwijt in het Feature request topic:

 


 


Hoort hier niet helemaal @RobvdPoel. Is op zich wel een prima suggestie. 
Je kunt deze het beste kwijt in het Feature request topic:

 


 

Vreesde al dat het hier niet hoorde:-) dank voor de link, punt 66 lijkt behoorlijk op mijn suggestie, dus zal wel goed komen, ooit:-)


Update vandaag succesvol verwerkt.

 


Net overgestapt van de oude TV box naar TV+. Opzich werkt het wel oke. Maar ik mis echt veel opties bij opnames/opgeslagen. Vooral de lijstweergave van opnames. In deze update gebeurd hier ook niets mee helaas. Vooral het scrollen door alle tegels heen is erg irritant en niet gebruiksvriendelijk. 


Vooral het scrollen door alle tegels heen is erg irritant en niet gebruiksvriendelijk. 

Tja ... zo werkt dat tegenwoordig. Alles moet groter, lomper en meer teletubie-achtig gemaakt worden. Ze denken tegenwoordig kennelijk dat gebruikers half blind zijn ofzo...


Hele serieuze feedback, al moest ik wel lachen om ‘teletubbie-achtig’. 🤣 In het topic met feature requests staan al een heleboel wensen van jullie, @MASPE4. Je vindt er ook reactie vanuit ons of ideeën mogelijk zijn of niet. Daarnaast neem ik jouw feedback zeker mee!


Maar ik mis echt veel opties bij opnames/opgeslagen. Vooral de lijstweergave van opnames. 

Het verzoek voor lijstweergave in opgeslagen is op 26 juni 2023 door KPN afgewezen.

Zie punt 12 in het onderstaande bericht.

 


Ik weet niet of het al ergens op een lijstje staat maar er is 1 ding waar ik me (plus huisgenoten) erg aan erger bij tijd en wijlen: er is een te groot verschil in audio volume tussen de KPN app (live TV en opnames) en alle andere geinstalleerde apps op de box. Om een idee te geven: op de Marantz surround versterker staat het volume bij het gebruik van Netflix/F1TV/Prime, Disney+ e.d. rond de 42. Om een vergelijkbaar geluidsniveau te hebben in de KPN app moet de versterker tussen de 50 en 55 staan.
Dit geeft nogal wat lawaai als je na live TV kijken een app opstart en vergeet om eerst het volume terug te schroeven. 


Ik weet niet of het al ergens op een lijstje staat maar er is 1 ding waar ik me (plus huisgenoten) erg aan erger bij tijd en wijlen: er is een te groot verschil in audio volume tussen de KPN app (live TV en opnames) en alle andere geinstalleerde apps op de box. Om een idee te geven: op de Marantz surround versterker staat het volume bij het gebruik van Netflix/F1TV/Prime, Disney+ e.d. rond de 42. Om een vergelijkbaar geluidsniveau te hebben in de KPN app moet de versterker tussen de 50 en 55 staan.
Dit geeft nogal wat lawaai als je na live TV kijken een app opstart en vergeet om eerst het volume terug te schroeven. 

Deze is toch juist 2 updates terug opgelost.

Heb hier sindsdien geen last meer van Netflix en KPN tv app zijn nu zelfde


Maar ik mis echt veel opties bij opnames/opgeslagen. Vooral de lijstweergave van opnames. 

Het verzoek voor lijstweergave in opgeslagen is op 26 juni 2023 door KPN afgewezen.

Zie punt 12 in het onderstaande bericht.

 

Kleine correctie, op later moment is dat veranderd naar: 

12. Lijstweergave bij Nu op TV/Opnames. Gaan we niet doen. We hebben niet de intentie om het menu van de andere ontvangers te gaan namaken voor de TV+ Box. Latere update: hierin mag ik mijn eerdere woorden terugnemen. Dit verzoek staat op de backlog, in ieder geval voor opnames. Het is alleen nog niet bekend wanneer dit dan daadwerkelijk komt.


Maar ik mis echt veel opties bij opnames/opgeslagen. Vooral de lijstweergave van opnames. 

Het verzoek voor lijstweergave in opgeslagen is op 26 juni 2023 door KPN afgewezen.

Zie punt 12 in het onderstaande bericht.

 

Kleine correctie, op later moment is dat veranderd naar: 

12. Lijstweergave bij Nu op TV/Opnames. Gaan we niet doen. We hebben niet de intentie om het menu van de andere ontvangers te gaan namaken voor de TV+ Box. Latere update: hierin mag ik mijn eerdere woorden terugnemen. Dit verzoek staat op de backlog, in ieder geval voor opnames. Het is alleen nog niet bekend wanneer dit dan daadwerkelijk komt.

Dat is mooi.

Ik baseerde me op het onderstaande bericht.

Bron


Klopt, in juni was dat ook nog het antwoord. Maar in december, gelukkig, niet meer.

[..]. op later moment Â...]

Het feature requests topic is inmiddels nogal groot. Het kan gebeuren dat er informatie uit reacties dan gemist wordt. Voor de laatste stand van zaken van dingen vanuit KPN is het vaak beter om te verwijzen naar het vastgezette antwoord. Elke keer als ik in een reactie een update geef in het feature requests topic werk ik ook dat vastgezette antwoord bij. 


Volgens mij gaan we de goede kant op met deze box, zie steeds minder reacties, klachten komen.

Complimenten, aan de harde werkers die hieraan werken om dit mogelijk te maken.

Maar verslap niet 😉 


Ik heb opeens op me box 1.43.2 staan ik zie alleen geen aankondiging?

Me box sprong een kleine 30 min geleden aan opeens.