Skip to main content
UPDATE

Update 08.79.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • September 30, 2025
  • 22 reacties
  • 602 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update september #1 2025

KPN TV+ App 08.79.01

Wat zit er in?

Nieuwe functies

• Meldingen op iPad en iPhone zijn aangevuld met extra informatie en een thumbnail, zodat ze interessanter en nuttiger zijn.

Verbeteringen

• Autorotatie aangepast
    We hebben een aantal problemen aangepakt met de automatische rotatie van het scherm op het moment dat je een nieuwe video start
  • Makkelijker inloggen op iPhone
    Inloggen op de iPhone is wat makkelijker, gegevens kunnen nu automatisch ingevuld worden
  • Verbeterde navigatie 
    Het navigeren door opnames gaat nu beter en er is een bug opgelost waardoor sommige programma's ontbraken bij 'Nu op TV’

• Wisselen tussen profielen
    Als je meerdere profielen gebruikt is het wisselen tussen deze profielen nu soepeler en betrouwbaarder

• Opnameknop
    De opname knop verschijnt nu alleen als je het Opnemenpakket ook in je abonnement hebt

• Onder de motorkap
    Daarnaast zijn er ook andere verbeteringen onder de motorkap gedaan, waardoor de app stabieler moet werken

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

22 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Ik wacht nog steeds dat dit eens opgepakt wordt. Vooral dat de programmering op de achtergrond niet ververst wordt is nog steeds vervelend.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 5, 2025

Ik ben sinds begin september overgestapt van Ziggo naar KPN en gebruik de kpn+ app om op te nemen en te casten naar de tv op mijn vakantieadres. Ik heb de indruk dat de kpn+ app ontwikkeld is door techneuten, de app is bijzonder gebruiksonvriendelijk, en onoverzichtelijk, zeker op een gsm.

Ik heb nu de laatste versie en bij het casten loopt hij regelmatig vast, de film op de tv loopt door maar de app reageert nergens meer op. 

Gr. Wim

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@MG5S, ik heb je reactie hierheen verplaatst. Deze product update gaat namelijk over de app voor smartphones en zo te lezen doel je op die app. 🙂 Kun je toelichten wat je precies gebruiksonvriendelijk en onoverzichtelijk vindt? 

Dat vastlopen is natuurlijk niet de bedoeling. Wat als je de app opnieuw installeert, gebeurt het dan nog? 
Herstart ook het apparaat waar je mee cast naar de TV voor de zekerheid. Ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 6, 2025

Hierbij een screenshot van mijn gsm, het is vol en onoverzichtelijk. Alleen portret mode mogelijke.

Ik mis hier dus duidelijk de mogelijkheid om op het zenderloggo te kunnen klikken en alleen die zender te zien en dan liefst alle programmas onder elkaar.

Is het ook mogelijk om bij "opgenomen" het serie nummer en aflevering toe te voegen, b.v. S3/A5nu moet je op tijd en datum.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik geef m door ​@MG5S 

De vernieuwde app werkt niet op mijn iPad 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Waar loop je precies tegenaan ​@Jan van Buuren? Krijg je iets van een foutcode? Wat heb je allemaal geprobeerd om het op te lossen?

Als bij to verslag werkt alles weer

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 7, 2025

Mooi, dat scheelt weer 😄

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

De functie “Vanaf begin” kijken is ook al een tijdje kapot op mijn iPad. De voortgangsbalk springt naar het begin maar het beeld blijft gewoon live en seconden later is de voortgangsbalk ook weer terug naar live gesprongen.

Op mijn Android telefoon werkt het wel naar behoren. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is niet de bedoeling. Heb je ook al eens de app opnieuw geïnstalleerd? En zo ja, kun je dan aangeven welke iOS-versie erop staat?

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Verwijderd en doet hetzelfde. iPadOS 26.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor het testen ​@ITVkijker, we nemen jouw signaal mee en komen hier op terug.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 15, 2025

De functie “Vanaf begin” kijken is ook al een tijdje kapot op mijn iPad.

Hier heb ik meerdere meldingen over gelezen, ​@ITVkijker. Het signaal is doorgegeven en het TV Apps team gaat ermee aan de slag!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

De programmering vanaf maandag 27 oktober is leeg, graag actie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

De programmering vanaf maandag 27 oktober is leeg, graag actie.

Dit is bekend en men is er mee bezig ​@MG5S .

Vooralsnog kun je opnames inplannen via de site http://tv.kpn.com . Ook op de mobiel. En via de tv ontvanger werkt de gids ook.

Zie ook

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Beste, de tv+ app werkt niet goed. Google Pixel is pro Android 16.

1. Bij gebruik van de 30sec doorscrol functie springt hij vaak automatisch door naar het einde van de film.

2. Wanneer de app gebruikt wordt om te verbinden met Google Cast. Na start van de opgenomen film gaat na 10 minuten mijn gsm scherm uit, als ik dan na b.v. 30 minuten wil door scrollen, b.v. bij reclame dan ben ik alle controller kwijt, kan zelfs de film niet stoppen, zet ik mijn gsm uit dan blijft de film gewoon doorlopen. Om te stoppen moet ik Chromecast afkoppelen.

Ik kan dit alleen voorkomen door een app te installeren die voorkomt dat mijn gsm scherm niet op zwart gaat.

Graag een oplossing, want dit is zwaar waardeloos.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 20, 2025

Aangezien je het over casten hebt, ben je niet thuis neem ik aan ​@MG5S .

Je telefoon gaat in de spaarstand, want die is bij casten niet geheel actief betrokken.

Zelf cast ik nooit meer, want ik heb de (witte) Chromecast met Google-TV. Daar zit de app al in.

Maar wat ik me herinner is dat ik bij uitval van de cast-bewerking-verbinding de app volgens mij opnieuw opende.

NOTA BENE.

Je post hier op een oude software update. Er zijn recentere. Maar hier had je beter gewoon een nieuw topic voor kunnen en mogen starten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • November 20, 2025

Hoi ​@MG5S, welke versie van de app heb je precies? Je reageert nu inderdaad op een oudere versie, hier kan je altijd zien welke versie het meest recent is: Product Updates TV+ App voor smartphones en tablets. Als je die nieuwste versie nog niet hebt is het bijwerken de eerste stap die je kunt doen. En als dat niet helpt kan je er een eigen topic voor aanmaken, zodat we daar met je mee kunnen denken. Dit kan ook aan iets anders liggen dan een update.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Versie 08.82.01

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is wel de nieuwste versie, ​@MG5S. Maak even een nieuw topic aan, dan denken we graag met je mee. :)