AndréKooijman schreef:
Soms na het vast houden van de aan knop en wat zwaaien reageert de TV, terwijl het uitzetten geen probleem is.
Uitzetten gaat met dezelfde knop. Dat zal dus ook dezelfde infraroodcode zijn? (Want de KPN afstandsbediening zendt domweg onzichtbaar infraroodlicht uit, en heeft geen idee of de televisie dat ontvangen heeft.) Gekmakend!
Ik neem trouwens aan dat je wel een rood lampje op de afstandsbediening ziet branden?
Een alternatief is misschien HDMI CEC. Dan gaat de televisie aan zodra de KPN ontvanger aangezet wordt. Voor de TV+ Box is dat uitgebreider dan bij dan bij de Arris VIP5202, en misschien ondersteunen de oudste KPN ontvangers het helemaal niet. Bij in ieder geval de TV+ Box gaat de televisie ook vanzelf uit.
Welke ontvanger heb je? Voor de TV+ Box: HDMI CEC is verstopt in de beeldinstellingen, niet bij de instellingen voor de afstandsbediening. In je Philips televisie heet het EasyLink. Het moet in zowel ontvanger als televisie aanstaan. En dan heb je de TV knop hopelijk helemaal niet meer nodig.
AndréKooijman schreef:
Meestal zet ik de TV met de orginele afstandsbediening aan
Gebruikt die ook infrarood? Misschien gebruikt de afstandsbediening van je televisie bluetooth, ook al heeft de televisie ook een infraroodontvanger. Kun je makkelijk testen door de Philips afstandsbediening goed af te schermen tijdens testen. Of door juist met een telefooncamera te kijken of het ding een infraroodsignaal uitzendt.
AndréKooijman schreef:
Ik blijf wel zwaaien naar de TV is wel een grappig gezicht zo ‘s-avonds in bed :-).
Aha, heb je nog een tweede ontvanger in huis? En dus ook een tweede KPN afstandsbediening om mee te testen?
In een ander topic is er trouwens iemand met eenzelfde probleem:
Ollie2 schreef:
als ik de afstandsbediening van de tv gebruik kan ik hem dus weer aanzetten en met de KPN weer uit
En daar hielp een nieuwe afstandsbediening. Die kun je gratis aanvragen.
KeesYagi schreef:
Hier nog een soortgelijke vraag :
Inderdaad ook soortgelijk, hoewel hier de TV knop het wél doet voor uitschakelen, maar niet voor inschakelen. In dat andere topic doet volume het altijd slecht. Maar ook daar is een nieuwe afstandsbediening onderweg. Ik ben benieuwd!