Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik op de Box 12 de wifi geforceerd op een kanaal houden?

• 9 januari 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

IIk heb sinds kort de Box V12 modem. Software staat op de niuwste versie. Op aangeven helpdesk ben ik bezig de modem en het gehele netwerk opnieuw op te bouwen. Hoe kan ik zorgen dat Wifi 2,4 GHz van automatisch geforceerd op kanaal 9 blijft. HIj gaat steeds terug naar Auto? Hij gaat steeds terug naar Auto?

3 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28436 reacties
  • 13 januari 2025

Als je dat eenmaal ingesteld hebt, dan zou het ook moeten blijven staan, ​@Jacques de B. Gaat dit echt om de wifi van de Box 12 zelf, of ook van SuperWifi 2?

Wel is het zo dat auto wel de aangeraden instelling is. Het modem kijkt zelf dan welk kanaal de beste ervaring geeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 14 januari 2025

Wifi van de Box 12 zelf. Helaas blijft het niet staan! Bij wifistandaard staat niets ingevuld, moet ik daar wat invullen zodat het dan wel lukt? Welke keuze moet het zijn? De onderste?

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28436 reacties
  • 5 februari 2025

Zou volgens mij niet moeten uitmaken, of je daar wat hebt staan, Jacques. Bij geen expliciete keuze wordt de meest uitgebreide genomen. Je kunt hem inderdaad eens handmatig instellen, de onderste is dan het handigst qua brede bruikbaarheid.

Reageer