Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de FRITZ!Box 7590 als ATA gebruiken?

• 13 januari 2025
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Beste forumleden,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van de KPN V14 met een 4 Gigabit glasverbinding. Vooral de WiFi 6 bevalt goed.

In mijn vorige configuratie was mijn Fritz!Box 7590 de router waarop 3 DECT telefoons waren aangesloten. Ik heb de FB nu achter de V14 geplaatst als IP-client en het KPN sip-nummer laten registreren.  Dit werkt prima. Zeker voor wat betreft de WiFi en routering. De V14 heb ik hetzelfde SSID en beveiliging gegeven als de FB. So far so good.

Helaas merk ik dat ik steeds gesprekken mis. De telefoons gaan niet over of lijken in gesprek te zijn. 

Als ik beide routers herstart, gaat het weer een tijdje goed. Helaas is dit niet werkbaar en onbetrouwbaar. Ik heb de V14 er maar tussenuit gehaald en de oorspronkelijke situatie hersteld. Nu zijn er geen problemen meer met de bereikbaarheid.

Het zit me toch niet lekker. Ik vermoed dat er stiekem dubbel NAT draait. Of dat de V14 op een of andere manier de binnenkomende gesprekken afvangt. Ik weet zeker dat de telefonie op Niet actief staat in de V14.

Wie herkent dit probleem en wie weet een oplossing. Nu heb ik een prachtig ding gekregen en kan er niet optimaal gebruik van maken

Groet, 

August

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@August65

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen ervaring heb met deze setup. Als ik even meedenk adviseer ik je om deze vraag ook te stellen in ons topic over het gebruik van een eigen router achter de KPN modem. Daar zijn een aantal users die veel ervaring hebben met dit soort zaken en die over het algemeen goed meedenken. 

Bekijk origineel

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23493 reacties
  • Antwoord
  • 16 januari 2025

Hi ​@August65

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen ervaring heb met deze setup. Als ik even meedenk adviseer ik je om deze vraag ook te stellen in ons topic over het gebruik van een eigen router achter de KPN modem. Daar zijn een aantal users die veel ervaring hebben met dit soort zaken en die over het algemeen goed meedenken. 

Reageer