De KPN TV+ box is duidelijk niet bepaald foutloos. Hier een lijstje met mijn ervaringen:
- Heel regelmatig mag ik bij het NOS Journaal niet vooruit spoelen, terwijl dat normaliter wel mag. Ook andere zenders zonder dergelijke restrictie, zoals Discovery en Nat Geo, hebben regelmatig dit probleem.
NOS: Voor deze zender is het niet toegestaan vooruit te spoelen - Foute zender informatie treed soms op, hier een voorbeeld:
Is het NPO1 of RTL4 ? - Beide bovenstaande fouten zouden wel eens gerelateerd aan elkaar kunnen zijn; bij zender wisseling wordt niet alles goed gezet.
- Als de TV+ box lang aangestaan heeft (zonder dat de TV aanstond), krijg ik vaak beeld met geluid in horten en stoten, als in 2s bevroren en dan 1/4s beeld en geluid. de TV-box uit en aanzetten is de enigste remedie die werkt.
- Ook komt het voor dat bij aanzetten van de TV en de TV+-box stond al even aan, er wel beeld is maar geen geluid komt. Ook dan kan niks gedaan worden om het goed te laten komen, anders dan de box even spanningsloos te maken, en de 45s startup tijd te incasseren.
- Nog steeds zijn er crashes, bevriezing van beeld en na een tijdje een automatische herstart.
- Erg vervelend zijn de vier app toetsen en de zoek toets op de afstandsbediening, die onmiddellijk alles onderbreken van wat je aan het kijken was om na enige tijd een registratie scherm te laten zien. Ik zit op die streamingsdiensten niet te wachten. Ik zou willen dat die toets functie ge-disabled zou kunnen worden. Bij een zender kanaal wisseling krijg je wel een melding als je niet-real-time aan het kijken bent. Als dat voor een app toets ook zou kunnen is dat zeker een verbetering.
- Van TV naar Radio luisteren is met 1 toets, maar terug naar TV is omslachtig en de laatst TV zender wordt niet onthouden. De laatst gebruikte Radio zender gelukkig wel.
Ter info: mijn TV-boxen zijn met Ethernet direct op een poort van de Experiabox v10 aangesloten. Firmware versie is 0.32.12, en KPN TV+ launcher versie is 1.171.4.
Ik hoop dat de ontwikkel en test teams dit mee kunnen nemen