Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een storing serieus laten nemen na 3 dagen en steeds opschuiven van verwachte eindtijd?

• 31 januari 2025
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

HertogBas
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Op het adres van mijn ouders is al een storing sinds woensdagochtend. Steeds weer schuift de verwachte eindtijd met 3 tot 4 uur op en inmiddels is het bijna weekend.

Een update komt er niet (zou per SMS gegeven moeten worden maar er komt niks) en als je belt wordt maar gezegd geduld en spreken de verwachte eindtijd uit.

Vanochtend gebeld en de medewerker geeft aan, als het vanmiddag nog niet opgelost is bel dan maar dan sturen wij een noodpakket op die de volgende bezorgdag er kan zijn.

Nou storing is nog steeds niet opgelost en natuurlijk maar even gebeld weer voor mijn ouders. Krijg ik te horen dat dat helemaal niet kan. Dus een toezegging van degene aan de lijn om blijkbaar maar snel van me af te zijn.

Mijn ouders zitten nu al 3 dagen zonder internet en moeten maar steeds afwachten. Er is geen zicht op een oplossing of iets van oplossing. Ze worden gewoon in de steek gelaten door KPN.

Dus ben benieuwd of er nu gewoon iets van een oplossing geboden kan worden.

--
Wel respect voor de laatste medewerker die ik aan de lijn had en dus moest aangeven dat haar collega iets had verteld wat dus niet mogelijk is. Zij kon tenminste wel een gesprek voeren waarin, hoe graag ze ook wil, de klant niet kon helpen en dit ook gewoon aangaf. Natuurlijk zat er frustatie in mij over de gang van zaken maar we konden wel een fatsoenlijk gesprek voeren met respect.

Beste antwoord door HertogBas

Ja inmiddels is de storing vrijdagavond verholpen.

Maar KPN heeft hier echt zware minpunten gescoord in de wijze van afhandeling. 

Hoe vervelend een storing ook is voor ons als gebruiker op het moment dat je gewoon geen informatie krijgt en zelfs iets wordt beloofd wat niet mogelijk is zakt het vertrouwen gewoon tot een nulpunt.

Op het moment dat er aangegeven zou worden dat het blijkbaar geen simpel probleem is en dat het best even kan duren kan je er ook beter op inspelen. Maar als het steeds enkele uren wordt opgeschoven weet je gewoon niet of het de moeite is tijdelijk een andere oplossing te verzinnen.

Oftewel meer frustratie over de afwikkeling van de storing dan de storing zelf uiteindelijk 

Bekijk origineel

7 reacties

HertogBas
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 31 januari 2025

En inmiddels wordt zonder enige informatie de verwachte eindtijd weer opgeschoven. Zoals het nu al drie dagen gaat.

Je wordt er gewoon hopeloos van en krijgt gewoon niet het idee serieus genomen te worden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 3 februari 2025

Dat is natuurlijk een bijzonder vervelende situatie Bas. Het klinkt als een automatische aanpassing van de einddatum van de storing zonder dat er al een realistische inschatting was van een tijdskader waarbinnen de storing verholpen zou zijn. Is er inmiddels meer duidelijkheid?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14186 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@HertogBas 
Soms is een storing lastig te vinden en dat kost meer tijd dan men denkt.
Maar je kunt bij storingen niet harder werken om het eerder op te lossen.
Als je een gat moet graven in de grond dan kun je meer mensen er aan laten werken en dat gaat sneller, da's met een storing wat anders, dat gaat dus niet.
Maar ik begrijp je frustratie heus wel hoor.
't Is erg vervelend, en we hopen dat het snel is opgelost voor jou en je ouders.

HertogBas
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025

Ja inmiddels is de storing vrijdagavond verholpen.

Maar KPN heeft hier echt zware minpunten gescoord in de wijze van afhandeling. 

Hoe vervelend een storing ook is voor ons als gebruiker op het moment dat je gewoon geen informatie krijgt en zelfs iets wordt beloofd wat niet mogelijk is zakt het vertrouwen gewoon tot een nulpunt.

Op het moment dat er aangegeven zou worden dat het blijkbaar geen simpel probleem is en dat het best even kan duren kan je er ook beter op inspelen. Maar als het steeds enkele uren wordt opgeschoven weet je gewoon niet of het de moeite is tijdelijk een andere oplossing te verzinnen.

Oftewel meer frustratie over de afwikkeling van de storing dan de storing zelf uiteindelijk 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 4 februari 2025

Ik begrijp die frustratie en het spijt mij oprecht dat de afwikkeling en informatievoorziening tekort is geschoten. Post in de toekomst gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen.

HertogBas
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 4 februari 2025
huistijger schreef:

Hoi ​@HertogBas 
Soms is een storing lastig te vinden en dat kost meer tijd dan men denkt.
Maar je kunt bij storingen niet harder werken om het eerder op te lossen.
Als je een gat moet graven in de grond dan kun je meer mensen er aan laten werken en dat gaat sneller, da's met een storing wat anders, dat gaat dus niet.
Maar ik begrijp je frustratie heus wel hoor.
't Is erg vervelend, en we hopen dat het snel is opgelost voor jou en je ouders.

Als je goed leest is het punt niet eens direct dat de storing langer duurt maar gewoon het feit dat er geen enkele communicatie over is. Als men nu direct zegt oh het blijkt dat deze storing complexer is en de oplostijd kan langer duren weet je al meer wat je er aan hebt.

Maar in dit geval werd steeds gezegd dat die over een paar uur wel over zou zijn en daarmee werd je aan het lijntje gehouden met als toppunt de belofte dat wanneer die vrijdagmiddag niet opgelost zou zijn we konden bellen voor een noodpakket en vervolgens als je belt krijg je te horen dat is helemaal niet mogelijk en collega had dat nooit mogen toezeggen!

Op dat moment verlies je alle vertrouwen terwijl er geheid ergens iemand druk bezig is met het oplossen.

Maar gewoon informatie geven kan zoveel begrip opleveren en frustatie weghalen.

HertogBas
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 4 februari 2025
Remco van KPN schreef:

Ik begrijp die frustratie en het spijt mij oprecht dat de afwikkeling en informatievoorziening tekort is geschoten. Post in de toekomst gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen.

Doe ik zeker maar mag toch hopen dat er bij een eventuele (zeldzame) storing wep beter geïnformeerd gaat worden

Reageer