Skip to main content
Beantwoord

Stotterend en haperend beeld TV zenders

• 16 februari 2025
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Sinds een week heb ik last van stotterend en haperend beeld. Het begon bij de RTL zenders, maar nu zelfs bij alle zenders. 

Wat heb ik gedaan:

• modem opnieuw opgestart, geen verbetering
  • TV ontvanger opnieuw opgestart - stekker eruit - software geupdate (was laatste versie) - teruggezet naar fabrieksinstelling
  •  TV zelf opnieuw geinstalleerd.

Na dit alles start de kpn plus wel op maar bij de eerste de beste zender blijft het beeld stilstaan op alle zenders.

Ik wordt hier helemaal gek van.

Ik heb 1 GB internet, de TV info geeft aan dat de internet  826 Mbps  en wifikwaliteit is uitstekend.

Ik weet het niet meer, heb alles gedaan volgens jullie hulp en ook gewerkt via de digitale assistent.

Niks helpt. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

red2003 schreef:

Ef ven een aanvulling op mijn eerdere bericht.

• het beeld veranderd eerst in blokjes, dan hapert het geluid en staat het beeld helemaal stil.
  • Als ik overschakel naar een andere zender (zowel NOS of RTL) dan gaat het ca 1 minuut goed, daarna begint de storing weer.

Ik heb nog een tv ontvanger (nr 2) van hetzelfde type DIW7022 op een andere tv (2) die zonder problemen werkt. Deze is aangesloten met een kabel 1 Gb.

Als test de TV ontvanger met de storing (nr 1) afgekoppeld van TV (1) en op deze tv (1)  de andere TV ontvanger ( nr 2) aangesloten. Resultaat is dat alles werkt zonder storing.  Deze combinatie is via Wifi.

Nu de TV ontvanger (1) met de storing, aangesloten op TV(2) en via de kabel 1 Gb. Dit geeft dezelfde storing als eerder beschreven.

Conclusie: TV ontvanger (nr1) is defect.  Storing is onafhankelijk van TV of wifi/kabel verbinding.

Dus op naar KPN klantenservice voor een nieuwe tv ontvanger :-)

Fijn dat je al zoveel hebt getest. Voorlopig deel ik je mening omdat je die tuners hebt omgeruild en de storing dus meeverhuisd. Heb je al een terugbelafspraak ingepland?

Contact en klantenservice | KPN

Bekijk origineel

3 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 16 februari 2025

Even een aanvulling op mijn eerdere bericht.

• het beeld veranderd eerst in blokjes, dan hapert het geluid en staat het beeld helemaal stil.
  • Als ik overschakel naar een andere zender (zowel NOS of RTL) dan gaat het ca 1 minuut goed, daarna begint de storing weer.

Ik heb nog een tv ontvanger (nr 2) van hetzelfde type DIW7022 op een andere tv (2) die zonder problemen werkt. Deze is aangesloten met een kabel 1 Gb.

Als test de TV ontvanger met de storing (nr 1) afgekoppeld van TV (1) en op deze tv (1)  de andere TV ontvanger ( nr 2) aangesloten. Resultaat is dat alles werkt zonder storing.  Deze combinatie is via Wifi.

Nu de TV ontvanger (1) met de storing, aangesloten op TV(2) en via de kabel 1 Gb. Dit geeft dezelfde storing als eerder beschreven.

Conclusie: TV ontvanger (nr1) is defect.  Storing is onafhankelijk van TV of wifi/kabel verbinding.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025
red2003 schreef:

Ef ven een aanvulling op mijn eerdere bericht.

Fijn dat je al zoveel hebt getest. Voorlopig deel ik je mening omdat je die tuners hebt omgeruild en de storing dus meeverhuisd. Heb je al een terugbelafspraak ingepland?

Contact en klantenservice | KPN

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo Erwin,

Ik heb inmiddels een “nieuwe”  (aan het serienr te zien is het een refurbished tuner ontvangen) en geinstalleerd. We gaan het zien de komende tijd.

Reageer