Skip to main content
Vraag

Al maanden slecht bereik, KPN kan me niet helpen

• 20 februari 2025
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Na maanden en maanden van problemen met KPN dekking, is er steeds niks opgelost. Elke medewerker die ik spreek stuurt me van kastje naar de muur en nu werd ik gestuurd naar een afdeling die wekenlange backlog heeft, en schijnbaar de enige zijn die mijn 3 contracten kunnen stoppen.

het advies vandaag was letterlijk: het enige dat je kunt doen is ergens anders nieuwe abonnementen afnemen, dan worden deze  gestopt, en dan moet je een rechtzaak starten tegen de afkoopsom !!!!!!

ik bedoel KPN, waar zijn jullie mee bezig?

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@MarkDeu, ik denk ook graag mee. 

Zou je een korte toelichting willen over wat er precies aan de hand is? Jij hebt zo te lezen geen bereik op meerdere aansluitingen van ons. Is dit op een specifieke locatie of overal? En is dit binnen of buiten? 

Ik verwacht dat er nu een ticket voor je is aangemaakt voor onze technische afdeling, de backlog van enkele weken is op dit moment niet van toepassing. Dus ik verwacht ook dat je in de loop van komende week een reactie zult krijgen. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 23 februari 2025

Ik heb al tickets lopen sinds maanden. Aangezien ze er niks aan kunnen doen, daarom probeer ik mijn contracten op te zeggen en dat is bijna onmogelijk.

in het kort: we wonen in buitengebied. internet thuis (5G via 5G router) is instabiel terwijl we dicht bij een mast wonen (binnen 700m). Regelmatig valt het uit en is resetten de enige manier. Op de telefoons is het niet veel beter. Zodra we huis uitgaan is het bereik bijna nul tot we ruim in de stad zijn, dit kan ongelofelijk lang duren. In het buitenland schakelt het niet over naar een duits netwerk, dus we zitten ook daar continue zonder.

(Odido was al niet al te best, maar KPN is echt een ramp)

na meerdere gesprekken met verschillende afdelingen wordt er gezegd dat boetevrij opzeggen de enige mogelijkheid is, maar ‘niemand’ kan schijnbaar de beslissing maken.

Terugbel afspraken worden naar nagekomen, ik wordt van kastje naar de muur gestuurd en ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo slecht behandeld ben.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@MarkDeu 

Ik denk niet dat KPN zijn zendmasten in de mast heeft hangen die 700 meter van je woning staat, want dan had je echt wel veel beter bereik gehad van 4G en 5G.
Het kan een mast zijn van Vodafone, aangezien je met Odido ook geen goed bereik hebt.

Ik woon ook op ongeveer 700 meter van een zendmast van KPN, en heb direct buiten mijn woning vol bereik op 5G en een zeer stabiele en hoge downloadsnelheid tot rond de 300 Mbit/s.
Binnenshuis (goed geïsoleerde woning) heb ik ook goed 5G bereik, en haal ik nog steeds een snelheid van rond de 200 Mbit/s.

Waarmee ik wil zeggen, dat als KPN in die zendmast zou hangen je vergelijkbare snelheden had gehad kunnen behalen op 5G.

Jij hebt buiten vrijwel geen bereik met KPN, waarmee ik met redelijk grote zekerheid kan concluderen dat KPN niet in die zendmast hangt, die 700 meter van je woning staat.
Tijdzij deze zendmast in storing staat, en het niet goed doet.

Zo ziet een KPN zendmast eruit, zodat je het zelf kunt checken bij die zendmast:

KPN heeft onderaan zwarte streepjes zitten, van één streepje tot drie streepjes.

Daarnaast zou ik een klacht indienen bij KPN over dit probleem, dan kan de klachtenafdeling ernaar kijken en verder onderzoek doen.
De klachtenafdeling kan eventueel (als dat de uitkomst wordt) ook je KPN abonnement zonder afkoopsom (boetevrij) beëindigen.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier:
Klachtenformulier KPN

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 24 februari 2025

Bedankt voor jouw reactie Michiel. Ja, het is een KPN mast, ja dit hebben ze zelf ook bevestigd.

als je mijn bericht leest zie je dat ik al maandem (meer dan half jaar) bezig ben met KPN. Meerdere klachten, meerdere tickets, geen oplossing.

De klachten afdeling heeft dus schijnbaar een backlog en terwijl ze aangeven van 3  weken, duurt het dus al maanden. Ik heb de technische dienst gesproken, die snapten het ook niet, maar geven standaard aan dat er onderhoud bezig is. (Wat er zeer zeker niet is).

Ik heb het daadwerkelijk signaal(dB)  nagemeten en het is bar slecht.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@MarkDeu 

Hartelijk dank voor je snelle reactie terug.

We kunnen in elk geval nu vaststellen dat het daadwerkelijk om een KPN zendmast gaat, die op ongeveer 700 meter van je woning af staat.
Dan is het vervolgens ook duidelijk dat deze zendmast problemen heeft, aangezien de technische dienst heeft aangegeven dat er inmiddels onderhoud aan deze zendmast is, maar dat jij daar niet mee eens bent omdat je geen activiteit bij die mast ziet.

Het belangrijkste is in dit verhaal dus wel, dat KPN wel op de hoogte is van deze storing.
Dat wordt ook nog eens bevestigd door jouw metingen. 

Normaal gesproken, hoor je binnen 14 dagen wel iets te horen van de klachten afdeling, en dat kan wat uitlopen als het erg druk is met binnenkomende klachten.
Dit zou te maken kunnen hebben, met de afhandeling rondom de problemen met de iPhone 11, waar een groep mede klanten last van hadden en nog steeds hebben.

Dus ik ben eerlijk gezegd bang, dat je toch wat extra geduld moet hebben.
KPN is op de hoogte van de storing, en bij de afdeling klachten is het waarschijnlijk erg druk.

In Duitsland of langs de grens kun je het beste handmatig (vindt je in het menu bij Mobiel Netwerk of Netwerkinstellingen) kiezen voor Telekom DE of Vodafone DE.
Deze hebben in Duitsland de beste dekking op 4G en 5G, maar ook hier geldt natuurlijk dat het afhangt hoever je van de dichtstbijzijnde Duitse zendmast af zit (in het grensgebied NL/DE).

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 24 februari 2025

Is 10 maanden genoeg tijd?

bedankt voor alle goede adviezen, maar we zijn al ruim voorbij het punt van geduld, en zeer dichbij een rechtzaak.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 28 februari 2025

Hi â€‹@MarkDeu, ik ga dit navragen. Hier moet namelijk een melding van zijn en  die ga ik proberen te achterhalen. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reageer