Skip to main content
Vraag

Beeld staat vaak stil, geluid valt soms weg

• 9 maart 2025
  • 5 reacties
  • 29 keer bekeken

Sinds 2 dagen ineens haperend beeld en geluid problemen met de oude KPN TV boxen. We hebben er twee en ze doen allebei exact hetzelfde niet goed. Internet is prima, we gebruiken de kastjes bekabeld. Om te testen de Experia V10 opnieuw opgestart, stroomloos gemaakt en weer aan en de switches die normaal gebruikt worden ertussenuit gehaald.

Maakt helaas niets uit, blijft hetzelfde probleem, ogenomen programma's hebben helemaal geen bewegend beeld meer. Internet prima, speedtest prima. Op de KPN TV app perfect beeld en geluid trouwens.

Binnenkort gaan we van 100 Mbit naar 1 Gb, zal mij benieuwen.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7628 reacties
  • 11 maart 2025

Hoi ​@Eric55 en bedankt voor jouw bericht :)

Flink balen natuurlijk maar ook goed dat je dit aankaart. Je geeft aan dat opgenomen programma's geen bewegend beeld hebben; hoe zit dit met live televisie? Werkt dit wel zoals het hoort? Goed dat je ook zelf al wat dingen hebt geprobeerd maar jammer dat dit vooralsnog niet heeft geholpen. Zou je beide tv ontvangers ook eens een frisse start gegeven? Hoe je dat doet, lees je hier op onze website. Ben benieuwd of dat voor de nodige verbetering gaat zorgen en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 11 maart 2025

Bij live TV was het erg, terugkijken feitelijk onmogelijk, bijna geen beweging.

TV kastjes zijn natuurlijk ook opnieuw opgestart geweest. Wat mij gisteravond opviel was dat het modem geen IPv6 adres kreeg op de WAN. Verder heb ik gisteren in de avond e KPN TV + kastjes geinstalleerd. Die waren exact zo haperend als de oude kastjes..

Het goede nieuws: nadat de glasvezel vandaag op 1 Gb is omgeschakeld lijkt alles weer normaal en is er geen sprake meer van haperingen. Verder viel mij op dat de configuratie van de V10 Experia was gewijzigd, ineens stond de WiFi van de Experia aan. Meteen weer uitgezet natuurlijk. Nu wel een IPv6 adres op de WAN.

Omdat de haperingen kort na het aangaan van een nieuw contract optraden vermoed ik dat dit er iets mee te maken heeft en dat er bij KPN in de streamservers al aanpssingen zijn gedaan waardoor het bij een simpele 100 Mb niet meer goed werkte?

YMMV

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7628 reacties
  • 16 maart 2025

Goedemorgen ​@Eric55 en dank voor je duidelijke terugkoppeling!

Fijn om te lezen dat alles weer lijkt te werken zoals het hoort en dat je nu geen hinder meer ondervindt van die vervelende haperingen 🙏🏻

Eric55 schreef:

Omdat de haperingen kort na het aangaan van een nieuw contract optraden vermoed ik dat dit er iets mee te maken heeft en dat er bij KPN in de streamservers al aanpssingen zijn gedaan waardoor het bij een simpele 100 Mb niet meer goed werkte?

YMMV

Dit durf ik eerlijk gezegd niet te bevestigen maar ik snap de vraagstelling. Ik ga hier nog navraag naar doen!

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 17 maart 2025

Na het activeren van de 1 Gb glasvezel werkte het weer zoals het hoort, snelheid perfect en beeld/geluid ook. Maar:

Na twee dagen valt de glasvezel helemaal uit en een monteur moet een nieuwe patchkabel aansluiten in de POP. Een paar dagen zonder internet is best vervelend.

Verder nog twee extra afstandsbedieningen besteld via KPN bij CEVA. Je raad het al, er zat er maar een in het pakje. Wel twee betaald. Per internet niks te regelen daar, moet ik onder werktijd voor bellen..

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7628 reacties
  • 19 maart 2025

Goedemorgen ​@Eric55 , een paar dagen zonder internet is vandaag de dag natuurlijk enorm vervelend en dan druk je het denk ik nog zacht uit! Wanneer komt de monteur of is deze inmiddels al geweest?

Wat betreft die afstandsbediening; deze kun je kosteloos via onze website aanvragen. Volgens mij kun je wel maar 1 exemplaar per keer aanvragen. Waar precies heb jij dan 2 nieuwe afstandsbedieningen aangevraagd/besteld?

Reageer