Hoi @virginie. Vervelend dat de overstap naar minder hoge snelheid met zoveel onduidelijkheid en misverstanden gepaard gaat.
Je had je klantnummer gedeeld in één van de screenprints (die heb ik wel even verwijderd) en daarop heb ik een kijkje genomen om te zien wat er allemaal veranderd is bij jou. Op 19 november heb je je Internet en TV-abonnement verlengd en is je abonnementsvorm veranderd. Je had eerst een abonnement waarbij Spotify inbegrepen zat en ook andere zaken zoals twee HD-ontvangers bijvoorbeeld. Hiervoor betaalde je een pakketprijs. Na de verlenging ben je overgegaan op een abonnement waarbij je je pakket helemaal kunt opbouwen met losse elementen. Dus je betaalt een prijs voor Internet, voor tv en ook voor Spotify. Dit is ook aan je bevestigd op 19 november per mail. Je kunt op de bevestiging van je contract precies zien wat je zou gaan betalen en waarvoor.
Je bent er ook flink op vooruit gegaan door van je oude contract naar nieuwe contract te gaan. Je ging per maand €14,89 op vooruit, terwijl je bij je nieuwe abonnement Spotify Premium los ging betalen. Nu zie ik wel dat Spotify Premium niet is gefactureerd nadat je over ging naar je nieuwe contract, dus je betaalde zelfs €24,88 minder. Hoe het kan dat Spotify niet gefactureerd werd is voor mij eerlijk gezegd een raadsel. Het kan wel zijn dat je er niets van merkte dat Spotify niet in rekening werd gebracht, want soms kan het enkele maanden duren voordat Spotify uiteindelijk naar Free gaat.
Kortom: Ik moet tot de conclusie komen dat het goed aan je bevestigd is waarvoor je in je nieuwe contract ging betalen. En uiteindelijk ben je met deze nieuwe situatie er op vooruit gegaan, zelfs nu Spotify Premium niet meer ‘gratis’ is inbegrepen.