Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 2 punt wil niet werken in combinatie met KPN Box 12 en SuperWifi 1

• August 19, 2025
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

Onlangs van een v10 naar een v12 gegaan.

In de oude situatie hadden we al 4x Super wifi 1 punten, waarvan een bedraad aangesloten en 3 draadloos op de verdiepingen (2 op de eerste en 1 op zolder).

Op de v12 ook alles werkend gekregen.

Nu komt daar een extra super wifi 2 punt bij.

Ik krijg deze niet aan de praat.

Gereset --> paars lampje -> aangesloten op modem -> groen lampje -> utp kabel ontkoppelen resulteert in een rood lampje.

Als hij bedraad is aangesloten kan ik naar de interface en daar staan netjes mijn gegevens, maar hij staat ook als master. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat hij een draad nodig heeft, maar dat is niet mijn wens natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat de wifi vanuit daar niet wordt uitgezonden (ik zie geen verbonden apparaten met het SW2 punt zodra ik op de interface inlog. In de interface van de v12 zie ik het SW2 punt niet.

Wat doe ik fout?

(Los van het feit dat ik wellicht teveel geld uitgeeft aan onnodig veel punten voor mijn woning)

Beste antwoord door TD13

Nou, vanochtend viel mijn hele netwerk (even) uit. De SW1 punten knipperden blauw. Uiteindelijk bleef die software versie hetzelfde, maar ik zag wel dat mijn v12 een andere inlogpagina kreeg, en ook de UI daarna was aangepast.

Gelijk SW2 geprobeerd en die deed het direct. 

Dus software incompatibiliteit zou hier uiteindelijk toch de boosdoener zijn geweest. Wel jammer dat je niet direct de laatste versie kan kiezen. 

Anyway, opgelost voor nu!

6 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 19, 2025

Waarschijnlijk heeft de Sw2 nog oude firmware. Heb je die al een factoryreset gegeven en daarna de koppelprocedure herhaald?

• Auteur
  • Topper
  • August 20, 2025

Hi,

Ik heb deze procedure gevolgd.

In het portal van de SW2 zie ik deze (SW2.C.25.05.06) firmware staan.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

En op de andere SuperWifi punten en het modem, welke softwareversie draait daarop ​@TD13? Want het klinkt inderdaad als een mismatch in softwareversie.

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

En op de andere SuperWifi punten en het modem, welke softwareversie draait daarop ​@TD13? Want het klinkt inderdaad als een mismatch in softwareversie.

Hoe kan ik de firmware versie van de SW1 controleren? Die hebben geen dedicated pagina (toch?). 

EDIT: in de omgeving van mijn modem heb ik op de SW1 kunnen klikken. Daar vind ik Firmware1.00.22. Toen ik mijn v12 kreeg heb ik al mijn punten al gereset. En nu ​@Denise van KPN ?

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 22, 2025

Nou, vanochtend viel mijn hele netwerk (even) uit. De SW1 punten knipperden blauw. Uiteindelijk bleef die software versie hetzelfde, maar ik zag wel dat mijn v12 een andere inlogpagina kreeg, en ook de UI daarna was aangepast.

Gelijk SW2 geprobeerd en die deed het direct. 

Dus software incompatibiliteit zou hier uiteindelijk toch de boosdoener zijn geweest. Wel jammer dat je niet direct de laatste versie kan kiezen. 

Anyway, opgelost voor nu!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dan was het dus toch een mismatch, waarbij het modem nog op een oudere versie draaide! Gelukkig is dit nu ook opgelost.