Skip to main content
Vraag

Op NPO en Videoland via KPN wel beeld maar geen geluid, hoe kan dat?

• March 16, 2026
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Al zolang we een abonnement hebben, hebben de apps NPO en Videoland via kpn wel beeld maar geen geluid. KPN geeft aan dat het aan de tv ligt, Maar waarom ervaren we dit niet bij Netflix of HBO Max?

Verder sinds afgelopen week start Netflix niet meer op, echt heel sporadisch ineens weer wel. Maar 95/100 keer niet. Herkend iemand deze issues?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 17, 2026

Hallo ​@Fygi ,

Probeer eens een andere HDMI-kabel tussen de ontvanger en jouw TV.  

En heb je al die apps niet beschikbaar via jouw TV? Want dan zou ik die apps gewoon via jouw TV gebruiken en niet via de ontvanger.   

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Fygi, welkom bij onze community. 

Een goede tip van Noordzee, waarvoor dank. Helpt een andere HDMI kabel? 

Mag ik van jou weten welke ontvanger je precies hebt? Wat je in ieder geval kunt doen is de ontvanger resetten: 

• De nieuwe TV+ ontvanger en Soundbox reset je zoals hier wordt aangegeven: De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten.
  • Alle andere ontvangers reset je zoals hier wordt aangegeven: KPN ontvanger resetten. Het kan zijn dat het geheugen van de oudere ontvanger volloopt doordat deze apps in de loop der tijd zwaarder zijn geworden. Na een reset zou het in ieder geval weer moeten werken omdat het geheugen ook leeg wordt gemaakt. 

Ik hoor graag van je.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2026

@Noordzee ​@Alex van KPN 

bedankt voor jullie tips.

HDMI kabel wisselen heeft helaas geen effect. Resetten hebben we al meerdere malen gedaan. 

Op ons tv kastje staat Arris VIP5205 KPN met een hele code erachter. Zegt dit iets?