Skip to main content

Viaplay bij KPN

Viaplay bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Doornekamp33 schreef:

@PeterG F1tv heeft geen app voor een smart tv, je kan op een Android TV wat klooien met side loaden van de Android app, maar het is niet officieel ondersteund.

@Doornekamp33 wou je nou zeggen dat er geen app is voor Android TV? Die is er wel, ik heb hem op mijn Google TV staan. En ik had een Sony TV met Android 8 waar die op stond. 🤔 Daarom begrijp ik niet wat je met Side loaden bedoeld. 😉 Me niet erg in verdiept. 😁

Google TV (4K)

• 1981 reacties
  • 8 augustus 2022

Er is géén App voor een Smart TV van F1tv. Een Google Chromecast met Google tv is géén Smart tv,... Dat zegt ie toch duidelijk,... ? My God,... In plaats van roepen dat het wel zo is, verdiep je dan even in de Kijk mogelijkheden van F1tv. Is te vinden op hun website met een groot rood omkader met hierin witte letters. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
JeroenB22 schreef:

Er is géén App voor een Smart TV van F1tv. Een Google Chromecast met Google tv is géén Smart tv,.. . My God,... 

Doe jij effe normaal reageren? Jij hebt schijnbaar niet goed gelezen:

Dennis Schreve schreef:

@Doornekamp33 wou je nou zeggen dat er geen app is voor Android TV? Die is er wel, ik heb hem op mijn Google TV staan. En ik had een Sony TV met Android 8 waar die op stond. 🤔 Daarom begrijp ik niet wat je met Side loaden bedoeld. 😉 Me niet erg in verdiept. 😁

Google TV (4K)

Eerst lezen voordat je gaat schreeuwen.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ja als je eerst had gelezen bij mij eerdere bericht had je kunnen lezen dat ik het op me Sony tv had staan met Android 8. Dus dan was die app er wel voor TV. Helaas is de TV gesneuveld. 

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 8 augustus 2022
Dennis Schreve schreef:

Ja als je eerst had gelezen bij mij eerdere bericht had je kunnen lezen dat ik het op me Sony tv had staan met Android 8. Dus dan was die app er wel voor TV. 

Het klopt dat de F1TV app teruggetrokken is uit de Nederlandse Play Store toen de deal met Viaplay tot stand gekomen was, voorheen was deze wel beschikbaar. Waarschijnlijk is het onderdeel geweest van de deal met Viaplay dat er een periode (1 jaar ... 2 jaar) geen F1TV app op smart TV's beschikbaar gesteld mag worden.

Op vele Android TV apparaten is de F1TV app wel beschikbaar en daarmee is het dus zeer eenvoudig om een (smart-)TV te voorzien van de F1TV app.

• 1981 reacties
  • 8 augustus 2022

Jonge spat lekker op,... Omg waarom maak je je zo druk 🤣 @Doornekamp33 heeft voordat jij je reactie gaf allang aangegeven dat vóórdat Viaplay kwam F1tv inderdaad via een App beschikbaar was. En dat klopt. Echter is f1 tv gestopt met het aanbieden van de f1tv App op Smart TV's. Dit valt nu alleen nog te Sideloaden en dus te bekijken via een Smart TV met Android of Google tv.

Daarnaast zeg jij zelf dat er wel een App is voor Google tv, ja die is er maar alleen voor de Google met Google chromecast met google tv of andere mobiele apparaten. Het ging hier nu net over SMART TV'S. Jij leest echt over veel dingen heen. 

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 8 augustus 2022
JeroenB22 schreef:

Daarnaast zeg jij zelf dat er wel een App is voor Google tv, ja die is er maar alleen voor de Google met Google chromecast met google tv of andere mobiele apparaten.

Wat versta je nu onder "andere mobiele apparaten"?

• 1981 reacties
  • 8 augustus 2022

@wjb laptops, tablets, mobiele telefoons e.d. Daar is gewoon de reguliere f1tv App inderdaad op te vinden, dat wilde ik er mee zeggen. Wordt gewoon aangegeven in de facs van F1tv. 

Maar ik meng me hier niet meer in verder. Het feit dat iemand iets niet wil aannemen wat letterlijk een paar eerdere berichten al is besprokenen toegelicht. En dan nog niet willen begrijpen dat de eerste zinsregel in een bericht van @Doornekamp33 aangaf dat het over smart tv's ging is het een onbegonnen discussie geworden.

We zitten in het Viaplay topic. 

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 8 augustus 2022
JeroenB22 schreef:

@wjb laptops, tablets, mobiele telefoons e.d. Daar is gewoon de reguliere f1tv App inderdaad op te vinden, dat wilde ik er mee zeggen. Wordt gewoon aangegeven in de facs van F1tv. 

@JeroenB22, Ik heb de F1TV app hier gewoon kunnen installeren op een Android TV apparaat. En dan heb ik het dus niet over sideloaden maar gewoon installeren vanuit de Google Play Store voor Android TV.

Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 851 reacties
  • 8 augustus 2022

Op mijn Panasonic tv van eind 2020 staat de F1TV app ook gewoon op. Daar kijk ik al vanaf maart dit jaar op als ik naar de F1 kijk. Gaat prima.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

@JeroenB22, Ik heb de F1TV app hier gewoon kunnen installeren op een Android TV apparaat. En dan heb ik het dus niet over side-loaden maar gewoon installeren vanuit de Google Play Store voor Android TV.

Wie geeft er foute info? Sorry, ik kan het effe niet laten om het te zeggen dat ik wel gelijk had:

Dennis Schreve schreef:

Ja als je eerst had gelezen bij mij eerdere bericht had je kunnen lezen dat ik het op me Sony tv had staan met Android 8. Dus dan was die app er wel voor TV. Helaas is de TV gesneuveld. 

Fijne avond verders @JeroenB22. 😉

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28412 reacties
  • 9 augustus 2022

Even lief doen jongens. Ik heb een klein beetje geknipt in de berichten die naar mijn zin over het lijntje gingen. We kunnen ook op vriendelijke toon discussiëren, no? 🌹

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Omdat hier naast F1 ook naar de Premier League gekeken wordt, heb ik maar eens een maandje Viaplay genomen. En daar blijft het denk ik voorlopig ook bij 😅. Het beeld is prima (genoeg) maar je merkt gewoon dat ze een capaciteitsprobleem hebben. Overdag draait alles soepel maar in de avond beginnen de haperingen. En nee, dat ligt niet aan mijn verbinding. Andere streaming diensten draaien 100% soepel. Ik ga denk ik weer annuleren en meld me wel weer aan als de problemen zijn opgelost. Voor het geld mag je toch wel iets verwachten. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 augustus 2022

Waarom is er geen Nederlandse ondertiteling op Viaplay, Below Deck Med?

Admin: Verplaatst naar algemeen topic over Viaplay

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17608 reacties
  • 9 augustus 2022

Hallo @Himaro 

Op welk apparaat kijk je naar Viaplay? Als ik met de Viaplay app op mijn tablet naar die film kijk, kan ik kiezen tussen Uit, Engels of Nederlands. Start de film en klik op het scherm, dan verschijnt het symbool rechtsboven op het scherm. Klik op het symbool en dan verschijnt de keuze op het scherm.

Voor de overige apparaten lees de Viaplay help

https://help.viaplay.com/nl/de-gesproken-taal-en-ondertiteling-wijzigen/

Admin: Meeverplaatst

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 augustus 2022

viaplay hoe meld je je eigen aan via de app van viaplay met de kpn id ?

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over Viaplay

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7608 reacties
  • 22 augustus 2022

Hoi @hbrdo en welkom hier op ons forum :)

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren activeren:

• via onze klantenservice (0800 0402)
  • via de TV ontvanger (met de laatste versie van de software → versie HTML HTML4.138.202)
  • via MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail en daarna volgt er nog een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

Het activeren van Viaplay kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren

• Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw 'activeren'.
  • Als je daarop klikt wordt je doorgelinkt naar de pagina van Viaplay.
  • Daar vul je dezelfde gegevens in als van MijnKPN. Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website.
Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1 of 2) in te vullen.

Lukt het niet;

• Check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding (en niet via een mobiel netwerk of VPN)
  • Wis cookies en de geschiedenis van je browser
  • Probeer het via een andere internetbrowser
  • Probeer het later opnieuw

Laat je ons weten of het uiteindelijk nog is gelukt?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 augustus 2022

Hallo als ik voetbal wil kijken via de viaplay app, moet ik altijd 5,5 minuten wachten voordat je uberhaupt bij het voetbalprogramma terecht komt.

het irritante is dan ook nog dat je eerst de hele voorbeschouwing moet kijken , of je nu wilt of niet…

ik wil gewoon om 21.00 de tv aanzetten en gelijk LIVE de wedstrijd zien, maar dat kan niet, want eerst 5,5 minuten wachten,daarna de hele voorbeschouwing en dan 1,5 uur later de wedstrijd...

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 23 augustus 2022
Leetjuh76 schreef:

Hallo als ik voetbal wil kijken via de viaplay app, moet ik altijd 5,5 minuten wachten voordat je uberhaupt bij het voetbalprogramma terecht komt.

het irritante is dan ook nog dat je eerst de hele voorbeschouwing moet kijken , of je nu wilt of niet…

ik wil gewoon om 21.00 de tv aanzetten en gelijk LIVE de wedstrijd zien, maar dat kan niet, want eerst 5,5 minuten wachten,daarna de hele voorbeschouwing en dan 1,5 uur later de wedstrijd...

Verschrikkelijk hè dat Viaplay. Helaas is er niets aan te doen, het is Viaplay die dergelijke belachelijke regeltjes bepaalt. Het wordt hoog tijd dat iedereen zijn/haar Viaplay abonnement opzegt. Dan maar even geen voetbal, maar zolang wij als consument niet met een vuist op tafel slaan zal er ook weinig gebeuren bij die geldwolven.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 augustus 2022

Ja te bizar vor woorden...betaal.nu voor Jan met de korte achternaam want kan m pas na 1 maand opzeggen

PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 23 augustus 2022

Hmm, live kijken lukt hier wel. Als een wedstrijd om 21 uur begint kijk ik 'm ook vanaf 21 uur, dan zie ik ze hobbelen. 

Via de app in de Samsung televisie heb je de keuze kijk live of vanaf begin als je de bewuste uitzending selecteert. 

Doorspoelen ( en terug) kan met de Samsung via pijltje rechts ( en links) op het kompas.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 augustus 2022

Bij mij kan ik helemaal niks.…

Maarbik heb een LG smart tv

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12965 reacties
  • 23 augustus 2022
Leetjuh76 schreef:

Ja @wjb houd niet van voetbal en ook niet van ViaPlay.

Als je moet wachten, dan betekend dat je niet op de live uitzending hebt geklikt, maar op een eerder opgenomen.

En je kan ook bij ViaPlay spoelen.😉 (ook op de LG)

Daar kwam ik met F1 op vrijdag een keer achter.

Hopelijk gaat ViaPlay dat een keer mooier en duidelijker maken. 😉

Het is vreemd genoeg wel een streamingdienst die al vele jaren in Scandinavië en ook in Polen actief is.😉

En geldwolven?

Valt gelukkig wel mee.

Kijk maar eens naar de prijzen die vragen in Scandinavië.😉😊😁

P.S.

Ik heb geen problemen met ViaPlay. 

Ik heb ook een LG Smart tv, 2 zelfs.

Woonkamer 48” model 2021 (ook toen gekocht) LG OLED tv (erg mooi en dik tevreden over).

Slaapkamer 32” LCD LED (ja LED tv's zijn eigenlijk LCD tv's met LED achtergrond verlichting)

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 23 augustus 2022
joop2011 schreef:

En geldwolven?

Valt gelukkig wel mee.

Ja, absolute geldwolven en natuurlijk liggen de prijzen in Scandinavië nog hoger. Dat komt omdat het leven in Scandinavië sowieso veel duurder is en dat het gemiddelde salaris in Scandinavië zo'n 33% hoger ligt dan in Nederland.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12965 reacties
  • 23 augustus 2022
wjb schreef:
joop2011 schreef:

En geldwolven?

Valt gelukkig wel mee.

Ja, absolute geldwolven en natuurlijk liggen de prijzen in Scandinavië nog hoger. Dat komt omdat het leven in Scandinavië sowieso veel duurder is en dat het gemiddelde salaris in Scandinavië zo'n 33% hoger ligt dan in Nederland.

@wjb 

Bedankt voor je reactie.

Ik zie het anders, maar van mij mogen bedrijven geld verdienen.

ViaPlay is meer dan alleen sport😉

Ziggo Sport was duurder en dat was alleen sport.😉

Ik heb o.a. ook Netflix en die zijn door de jaren heen echt veel duurder geworden. Ook voor 4K vragen ze heel veel extra, terwijl dat bij Disney+ standaard is.

Ja, wie zijn de echte geldwolven? 😉😊😁😀🤣