Skip to main content

Welke RTL zenders kijk jij het liefst?

• March 17, 2026
  • 32 reacties
  • 525 keer bekeken
Toon eerste bericht

32 reacties

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

Bedankt voor je reactie, ​@lenb!

We begrijpen je mening over NPO-zenders en favorietenlijsten. Voor deze vraag zijn we specifiek benieuwd naar welke RTL zenders jij het vaakst kijkt en in welke volgorde. Wil je dat nog met ons delen?

Alle , afhankelijk welk programma ze uitzenden en de volgorde . . .  , kris kras !

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 18, 2026

Het klopt dat er gekeken wordt naar kijkgedrag, maar exacte cijfers per zender en per klant zijn niet beschikbaar voor ons

De TV-platvorm weet precies welke klant wanneer wat kijkt. In logboek staat wanneer welk ip adres welke stream opvraagt. Natuurlijk weet de TV-platvorm niet dat je of je familieleden welke zender kijkt, maar als je naar RTL4 kijkt en je kinders naar RTL5, staan in logboek dat deze 2 zenders gekeken worden vanuit jouw ip adres, maar niet welke familielid wat kijkt. Met bijhouden van device-id kan KPN wel weten welke apparaat welke stream opvraagt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 18, 2026

rtl4

• Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Geen enkele.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

Kijk alleen maar het journaal op RTL4 , de rest mij veel te veel reclame in de tijd dat ik 1 deel van een serie daar kan zien , kan ik er 2 op Netflix zien

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het reageren dusverre allemaal! Fijn dat er al zoveel reacties zijn. 😄

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

De RTL zenders 4 t/m 8 van volgorde veranderen en de andere zenders daarvoor doen, voelt heel ‘verkeerd’. Tenslotte tellen ze niet voor niks van 4 t/m 8 op, haha. 

Ik kijk amper tot geen RTL zenders, alles RTL programma’s die ik volg zijn via Videoland/Youtube. Maar als ik toch lijstje moet maken:

• RTL 4
  • RTL 5
  • RTL Z (komen soms ook bij semi breaking nieuws extra uitzendingen op, ipv op 4)