Skip to main content
Vraag

Albrecht internetradio valt steeds weg en moet bufferen

• 5 februari 2025
  • 7 reacties
  • 165 keer bekeken

Mijn Albrecht internet radio valt helft van de tijd even weg om te bufferen.

Radio <-> modem is een wifi verbinding.

Radio staat 8 meter van modem.

Moet er in de modem wat aangepast worden om probleem te verhelpen.

Apparaat werkt goed in de winkel waar ik het gekocht hebt.

7 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@W. Henzen. Welkom op de community! Jammer dat je Albrecht internet radio steeds wegvalt. Als het apparaat in de winkel goed werkt, kan het inderdaad aan de wifi-verbinding liggen.

Een paar dingen die je kunt proberen:

1. Controleer het wifi-signaal: 8 meter is normaal gesproken geen probleem, maar als er veel andere apparaten op de wifi zitten, kan dit de verbinding vertragen.

2. Verplaats de radio: Andere apparaten of muren kunnen het signaal verstoren. Probeer de radio eens op een andere plek.

3. WiFi-kanaal aanpassen: Soms helpt het om het kanaal van je modem te veranderen. Dit kan via de instellingen van je modem.

4. Heb je de mogelijkheid om jouw internet radio tijdelijk bekabeld aan te sluiten om te kijken of het dan wel goed werkt?

Ik hoor graag van je of hier een oplossing tussen staat. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 februari 2025

Met opties 1, 2 en 4 wordt het er niet beter van.

WiFi-kanaal aanpassen: op welk kanaal dan en hoe doe je dat ?

Hoe kom ik bij de instellingen van het modem ? 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Van bekabeld aansluiten wordt het niet beter? Welke ExperiaBox heb je van KPN? Wellicht kan ik daarvoor wel een handleiding terugvinden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 februari 2025

Modem KPN Box 12b (Sagecom)

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 10 februari 2025

Heeft de internetradio geen optie om 'm bekabeld aan te sluiten? Hoe je in de Box 12 kunt inloggen is afhankelijk van de versie van de software die er op staat. Als het de nieuwe versie is staat het versienummer op de inlogpagina samen met een foto van het modem, zoals hier afgebeeld en uitgelegd:

Als je dat inlogscherm niet ziet heb je de oude versie nog, dan kan je de stappen die hier worden uitgelegd gebruiken om in te loggen: 

Ik weet niet precies wat jouw Albrecht radio ondersteund, het kan zijn dat die bijvoorbeeld geen WPA3 ondersteund, maar wel WPA2. Je zou dat in de Wifi instellingen na het inlogen kunnen wijzigen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 15 februari 2025

Radio 538 en Sky doen het prima : valt nagenoeg niet weg.

Zodra ik overschakel naar een van de NPO zenders, vallen die continue weg vanwege "buffering”.

Wat is daar de oorzaak van ?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16411 reacties
  • 19 februari 2025

Als de zenders Radio 538 en Sky Radio wel goed werken verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het probleem in de verbinding tussen de ExperiaBox en jouw Albrecht radio zit. Heb je de NPO zenders ook in de winkel laten testen? Heb je de mogelijkheid om jouw radio te testen bij iemand anders thuis op een ander wifi netwerk?

Reageer