Skip to main content

Na update experiabox V10 kan ik met epson sx535wd niet meer draadloos printen.

weet iemand een oplossing WPAs personal is ingeschakeld.

De problemen doen zich niet voor bij iedereen en omdat het dus niet van toepassing is op alle klanten die de software update ontvangen, is er gekozen om deze informatie niet mee te versturen. Dat is nu eenmaal de keuze die gemaakt is, neemt niet weg dat de problemen die nu zijn ontstaan niet ontzettend lastig zijn voor klanten. 

Er wordt nog altijd hard gewerkt aan de oplossing. 

Ik kan hierover nog een update geven. De gegevens die jullie hebben verstrekt over de printer, in combinatie met jullie abonnementsgegevens en de modem firmwareversie ligt nu bij de fabrikant. Er loopt nu een ticket wat betreft dit issue en ze gaan ermee aan de slag. De hoop is dat een fix dan kan worden meegenomen met een volgende update van het modem. Daar is het voorlopig wachten op. 

@Arjan van KPN 

Hallo Arjan,

Een maand geleden is dit probleem aangemeld bij de fabrikant.

Kan je ons een update geven over de ontwikkelingen daarvan?

Is het probleem gereproduceerd (vaak het belangrijkste deel, om te kunnen werken aan een oplossing)?

Het probleem treedt op bij nieuwe software/firmware op verschillende merken/typen modems.

Is de firmware/software in onderhoud bij deze verschillende fabrikanten/leveranciers?

Kan je ons dit uitleggen?

Bij voorbaat dank en groeten, /\Pim.

Ik kwam dit tegen op Tweakers

Misschien kan dit helpen, staat op de site van EPSON hij is van 28 februari 2025

https://download.epson-europe.com/pub/download/6700/epson670029eu.exe

EPSON Universal Print Driver (v2.90.00)

v.2.90.00
28-Feb-2025
88.09 MB
.exe
Additional Information:

Universal printer drivers for Laser Printers and Business Inkjet products including PCL support.

This latest version includes
- Support for ARM64
- Compatibility with new models

Ik kwam dit tegen op Tweakers

Dat artikel beschrijft o.a. dit probleem, maar niet de oplossing :-)

Misschien kan dit helpen, staat op de site van EPSON hij is van 28 februari 2025

https://download.epson-europe.com/pub/download/6700/epson670029eu.exe

EPSON Universal Print Driver (v2.90.00)

v.2.90.00
28-Feb-2025
88.09 MB
.exe
Additional Information:

Universal printer drivers for Laser Printers and Business Inkjet products including PCL support.

This latest version includes
- Support for ARM64
- Compatibility with new models

Wellicht interessant voor de gebruikers dit specifieke EPSON model, hoewel de additionele info daar geen melding over maken.

In mijn geval en bij een aantal andere melders, gaat het om andere typen en/of merken apparaten

Ik heb op dit moment nog niet meer te melden, sorry.

Hallo Denise,

Jammer om dat te vernemen …

>Het probleem treedt op bij nieuwe software/firmware op verschillende merken/typen modems.

>Is de firmware/software in onderhoud bij deze verschillende fabrikanten/leveranciers?

>Kan je ons dit uitleggen?

Kan je ons wel meer duidelijkheid geven over de relatie tussen de verschillende typen/modems en de (KPN) firmware/software?

Groeten, /\Pim

Hier vele frustraties waarom mijn nog niet zo lang geleden gekochte printer (Epson XP-4200) ineens niet meer naar behoren werkt wat betreft printen. Via telefoon & AirPrint niet meer bereikbaar. Niet meer via mijn MacBooks. 

Lees ik hier dus dat het aan een update van KPN ligt? Dan vraag ik bij deze gelijk aan waar ik compensatie kan krijgen voor een slecht product. Minstens 3 maanden wachten op een nieuwe software update is onverkoopbaar. Het is een bug en dit dient zsm opgelost te worden, daar het eerder prima werkte! Ik heb niet om de vorige update gevraagd. Kan ik hem weer terugzetten? 

Hier vele frustraties waarom mijn nog niet zo lang geleden gekochte printer (Epson XP-4200) ineens niet meer naar behoren werkt wat betreft printen. Via telefoon & AirPrint niet meer bereikbaar. Niet meer via mijn MacBooks. 

Lees ik hier dus dat het aan een update van KPN ligt? Dan vraag ik bij deze gelijk aan waar ik compensatie kan krijgen voor een slecht product. Minstens 3 maanden wachten op een nieuwe software update is onverkoopbaar. Het is een bug en dit dient zsm opgelost te worden, daar het eerder prima werkte! Ik heb niet om de vorige update gevraagd. Kan ik hem weer terugzetten? 

Beste Dees,

Alle begrip voor je frustratie.

Ik vrees voor je dat de Algemene Voorwaarden van de KPN (en andere soortgelijke bedrijven) juridisch zodanig dicht gespijkerd zijn dat je weinig rechten hebt en zeker geen compensatie mag verwachten.

Wat ik me wel afvraag is of jij te maken hebt met hetzelfde probleem zoals gemeld in deze forum melding (en een aantal andere).

Dat gaat nl. meestal om oudere printers of draadloze apparaten en ik begrijp dat jij een nieuwe/recente printer gebruikt.

Wat zijn exact de symptomen en heb je de (oplossingsgerichte-) stappen geprobeerd die ‘men’ voorstelt?

Wellicht goed om hiervoor een aparte melding van jouw probleem te doen (b.v. in dit forum)

Ik snap dat jullie graag meer duidelijkheid willen. Ik had graag als antwoord gegeven dat de update eraan komt, maar feit is dat ik niet weet wanneer de update voor dit probleem komt. Ik weet dat het in onderzoek is.

Kan je ons wel meer duidelijkheid geven over de relatie tussen de verschillende typen/modems en de (KPN) firmware/software?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, dus het kan zijn dat ik niet jouw vraag beantwoordt, maar ik ga mijn best doen. We hebben meerdere modems die jullie in bruikleen kunnen hebben, waaronder de Experia Box V10, Experia Box V10A, KPN Box 12 en de KPN Box 14. Eerder hadden al deze modems hun eigen software en interface. We proberen dit te versimpelen door op alle modems dezelfde interface te plaatsen. En dat is de KPN Software. Je kunt deze herkennen aan het software versienummer dat begint met het type modem, bijvoorbeeld V12 of V10. Maar omdat elk modem net even iets anders werkt, krijgen ze wel apart nog updates. Het is nu dus wachten op een update van de Experia Box V10 waarmee dit probleem is verholpen.

Ik snap dat jullie graag meer duidelijkheid willen. Ik had graag als antwoord gegeven dat de update eraan komt, maar feit is dat ik niet weet wanneer de update voor dit probleem komt. Ik weet dat het in onderzoek is.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, dus het kan zijn dat ik niet jouw vraag beantwoordt, maar ik ga mijn best doen. We hebben meerdere modems die jullie in bruikleen kunnen hebben, waaronder de Experia Box V10, Experia Box V10A, KPN Box 12 en de KPN Box 14. Eerder hadden al deze modems hun eigen software en interface. We proberen dit te versimpelen door op alle modems dezelfde interface te plaatsen. En dat is de KPN Software. Je kunt deze herkennen aan het software versienummer dat begint met het type modem, bijvoorbeeld V12 of V10. Maar omdat elk modem net even iets anders werkt, krijgen ze wel apart nog updates. Het is nu dus wachten op een update van de Experia Box V10 waarmee dit probleem is verholpen.

Denise, Bedankt voor je verheldering, dit was inderdaad wat ik bedoelde (en verwachtte).

Begrijp ik goed dat de universele KPN software (User Interface) wordt geimplementeerd door de individuele leveranciers van de verschillende typen modems?

Deze forum discussie gaat over dit probleem op het Experia V10 modem.

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden op mijn KPN Box 12 modem (met de printer van mijn vriend).

Wordt het probleem nu onderzocht voor deze beide (en/of bij alle KPN-) platformen?

Groeten, /\Pim.

Het probleem wordt breder onderzocht dan alleen op de Experia Box V10.

Hallo Denise en/of collega’s,

Het is nu twee maanden na het aanmelden van dit probleem bij de leverancier(s) (en vele maanden na de introductie van een nieuwe versie van de modem firmware/software waarin ‘dit gedrag’ zich begon te manifesteren).

Is het mogelijk om ons een update te geven van de status en ‘een kijkje in de keuken’ over de stappen die genomen zijn en de vorderingen die gemaakt zijn, bij de analyze en het reproduceren van dit probleem (en zo mogelijk: de weg naar een oplossing)?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten, /\Pim.

Ik heb voor je gekeken, ​@pim-pavel. Maar op dit moment is de enige informatie nog steeds dat het probleem in onderzoek is. Ik snap dat je graag een kijkje in de keuken zou willen, maar ik heb niet meer informatie dan dit, sorry.

Ik heb voor je gekeken, ​@pim-pavel. Maar op dit moment is de enige informatie nog steeds dat het probleem in onderzoek is. Ik snap dat je graag een kijkje in de keuken zou willen, maar ik heb niet meer informatie dan dit, sorry.

Hallo Denise,

Bedankt voor je reactie, maar ik vindt het wel kromentenend dat er na twee maanden niet meer te melden is dan ‘sorry, het is in onderzoek’. 

Dat is wat mij betreft geen reclame voor de dienstverlening aan jullie betalende klanten.

Is het (te) veel moeite om even contact op te nemen met de leverancier waar jullie het probleem hebben aangemeld en te vragen wat de stappen/acties zijn die zij in de tussentijd gezet/genomen hebben, wat de resultaten daarvan zijn en wat hun volgende stappen zijn (en wanneer) om daarmee een status-update aan ons te kunnen geven?

Tot de volgende keer/week/maand.

Groeten, /\Pim.

Ik snap dat je graag meer informatie wilt, maar ik kan niet melden wat er niet is.

We hebben de nieuwe KPN Software zelf in beheer. Hierdoor kunnen we ook gemakkelijk navraag doen. En dit werkt ook de andere kant op: Zodra zij een update hebben, dan worden wij hierover geïnformeerd. Maar op dit moment is er gewoon niet meer te vertellen dan dat het in onderzoek is.

Ik snap dat je graag meer informatie wilt, maar ik kan niet melden wat er niet is.

We hebben de nieuwe KPN Software zelf in beheer. Hierdoor kunnen we ook gemakkelijk navraag doen. En dit werkt ook de andere kant op: Zodra zij een update hebben, dan worden wij hierover geïnformeerd. Maar op dit moment is er gewoon niet meer te vertellen dan dat het in onderzoek is.

Bedankt voor je reactie, Denise.

Juist omdat de lijnen zo kort zijn, zou het toch mogelijk moeten zijn om in ieder geval wat globale updates te geven zoals: het probleem is lokaal gereproduceerd (wat vaak het belangrijkste is, op weg naar een oplossing) of iets dergelijks …

Je zegt dat de KPN Software in eigen beheer is, ik neem aan dat dit de ontwikkeling en onderhoud van de software inhoud.

Wordt dit probleem veroorzaakt door een update van de KPN Software?

Je collega gaf heel expliciet aan de er een ticket is geopend bij ‘de fabrikant’.

Bedoelt hij hier dan KPN mee als fabrikant?

“”

Arjan van KPN schreef:

Ik kan hierover nog een update geven. De gegevens die jullie hebben verstrekt over de printer, in combinatie met jullie abonnementsgegevens en de modem firmwareversie ligt nu bij de fabrikant. Er loopt nu een ticket wat betreft dit issue en ze gaan ermee aan de slag. De hoop is dat een fix dan kan worden meegenomen met een volgende update van het modem. Daar is het voorlopig wachten op.

”” 

Bij voorbaat dank en groeten, /\Pim.

Juist omdat de lijnen zo kort zijn, zou het toch mogelijk moeten zijn om in ieder geval wat globale updates te geven

Als die updates er zijn, zeker. Maar er is op dit moment gewoon echt niet meer te vertellen. Zodra we wel meer weten, laten we het natuurlijk weten.

Wordt dit probleem veroorzaakt door een update van de KPN Software?

Daar lijkt het op, maar nogmaals: dit is in onderzoek.

Reageer