Skip to main content
Vraag

Heeft de FRITZ!Box ook problemen met IPv6?

• May 3, 2026
  • 7 reacties
  • 55 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Zie ook eventueel deze topic.

Met de Experiabox V10 (en ook de V10A en Box12 las ik) zijn er problemen met onjuiste IPv6 adressen, waardoor o.a. de Samsung S25 FE en ook andere apparatuur problemen heeft.

Enige oplossing is om IPv6 uit te zetten, daarna werkt alles goed en probleemloos.

Nu ben ik benieuwd hoe dit met de Fritzbox is.

Heeft deze hetzelfde probleem of werkt deze zoals wel goed en geeft de Fritzbox geen foute IPv6 adressen af waardoor de apparatuur via WIFI wel goed werkt.

7 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Op eigen router (o.a. Fritz!box) is me nog nooit een probleem met IPv6 tegen gekomen

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Dag ​@joop2011 , sinds 2010 heb ik IPv6 actief op verschillende Fritz!Boxen, eerst met een abonnement op XS4ALL en later KPN, en daar nog nooit enig probleem mee ondervonden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Hartelijk dank voor je reactie ​@TDN en ​@Dicksooo 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 3, 2026

Ook op mijn V10 heb ik nog nooit een probleem ervaren met IPv6, alles werkt zoals het hoort.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Ook op mijn V10 heb ik nog nooit een probleem ervaren met IPv6, alles werkt zoals het hoort.

De Samsung S25 FE of een 1 van de andere die ik in mijn eerdere bericht hebt vermeld, die hebben wel problemen.

Zie daarvoor de link die ik in mijn startbericht heb vermeld.

En ook zoals ik daar heb vermeld, heb ik sinds IPv6 uitstaat geen problemen meer met Netflix op de DIW7022

Ik heb daar ook meerdere toestellen vermeld, die ik via diverse sites en ook via deze site, had verzameld.

Er zijn best veel toestellen die echt heel erg veel last hebben van IPv6

En Jan, als het bij jou goed werkt, wil dat niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt.

Of andersom.😉

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 4, 2026

De ‘storing’ met IPv6 is blijkbaar geen generiek probleem dat voor alle bepaalde typen modems geldt, maar een individueel probleem dat eventueel ook niets met KPN te maken hoeft te hebben.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

De ‘storing’ met IPv6 is blijkbaar geen generiek probleem dat voor alle bepaalde typen modems geldt, maar een individueel probleem dat eventueel ook niets met KPN te maken hoeft te hebben.

Dat laatste betwijfel ik. 

Het probleem zit hem in het fijt dat veel routers (modems) valse IPv6 adressen afgeven.

Want hoe kan het dat ik geen problemen meer met Netflix op de DIW7022 heb na het uitzetten van IPv6?