Skip to main content
Beantwoord

IPTV werkt niet via KPN internet, wel via hotspot, hoe kan dit?

• 20 januari 2025
  • 29 reacties
  • 861 keer bekeken

Hoi,

Om mijn buitelandse zenders te bekijken gebruik ik IPTV, maar sinds kort werkt het niet meer op mijn KPN thuisnetwerk. Op hotspot’s of andere netwerken wel. Wat kan hiervoor de oplossing zijn?

Beste antwoord door wjb

Onder de Internetverbinding bij DNS "proxy gebruiken" uitzetten en de IPv4 en IPv6 DNS servers aanpassen in 1.1.1.1, 1.0.0.1, 2606:4700:4700::1111 en 2606:4700:4700::1001.

Daarna het apparaat waarmee de IPTV wilt gebruiken wel opnieuw opstarten.

Bekijk origineel

29 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 20 januari 2025

Hoe is je eigen netwerk ingericht. Gebruik je een eigen modem bijvoorbeeld. Zijn er in je netwerk switches geplaatst?

• Auteur
  • 9 reacties
  • 20 januari 2025
Speedmaster schreef:

Hoe is je eigen netwerk ingericht. Gebruik je een eigen modem bijvoorbeeld. Zijn er in je netwerk switches geplaatst?

Bedankt voor je reactie Speedmaster. 

Nee alles is gewoon standaard. v10 modem en voorderest geen eigen router of switches. Overigens gebruik k geen VPN. K heb geprobeerd met port forwarding, maar geen succes. Alles ook weer een FR gegeven. 

• 3344 reacties
  • 20 januari 2025

Gebruik je ESET Thuis? Of Malware filter?

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 20 januari 2025

Als KPN het "bevel" gekregen heeft op specifiek URL"s en/of IP adressen te blokkeren dan zal zij dat moeten doen. Het kan best zijn dat stichting Brein zo'n "bevel" bij de providers neergelegd heeft.

Welke IPTV partij gebruik je?

• 3344 reacties
  • 20 januari 2025
wjb schreef:

Als KPN het "bevel" gekregen heeft op specifiek URL"s en/of IP adressen te blokkeren dan zal zij dat moeten doen.

Dan zou het op het mobiele netwerk ook niet meer moeten werken.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:

Als KPN het "bevel" gekregen heeft op specifiek URL"s en/of IP adressen te blokkeren dan zal zij dat moeten doen. Het kan best zijn dat stichting Brein zo'n "bevel" bij de providers neergelegd heeft.

Welke IPTV partij gebruik je?

IPTV-kopen.nl. Heeft het jaren altijd goed bij mij gedaan. Tot nu. Partij geeft ook aan van niets te weten. 

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
Marlon92 schreef:

Gebruik je ESET Thuis? Of Malware filter?

Nee, Heb me firewall ook op standard staan. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 21 januari 2025

Ik ben bang dat IPTV-kopen.nl geen zuivere koffie is.

Dat blijkt al uit de homepage IPTV-kopen.nl, daar staat helemaal niets over het legitieme aanbod van die partij.

Homepage iptv-kopen.nl

Of bedoel je soms IPTV-kopen.com?

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:

Ik ben bang dat IPTV-kopen.nl geen zuivere koffie is.

Dat blijkt al uit de homepage IPTV-kopen.nl, daar staat helemaal niets over het legitieme aanbod van die partij.

Homepage iptv-kopen.nl

Sorry Had verkeerd gekeken😅 Dit is de URL: https://iptv-kopen.com/iptv-nederland/

TvG2016
Helper
  • 423 reacties
  • 21 januari 2025

IPTV-kopen.nl is waarschijnlijk niet de eigenaar van de servers en de streams. HDe meeste van deze sites verkopen ingekochte abonnementen bij de eigenaren van de servers en streams door. Of kopen streams in en maken hier zelf een gecombineerd abonnement van. De url’s van de streams zijn dus naar alle waarschijnlijkheid andere dan IPTV-kopen.nl.

Doen alle zenders het niet meer of alleen een deel van de zenders? Overigens klopt het wellicht wel wat ​@wjb stelt. BREIN is enkele maanden geleden begonnen om samen met SIDN domeinnamen offline te halen van sites die met illegale IPTV van doen hebben. Ik zie in dit rijtje deze site overigens nog niet bijstaan.Maar het is een doorlopend project. Het is wel vreemd dat mobiel en via een hotspot het wel werkt als dit tenminste verbindingen zijn die via internet van KPN lopen.

Overigens lekkere website die .com variant. Alle alarmbellen en toeters gaan direct af omdat het door meerdere beveiligingsprogramma’s wordt benoemd als frauduleus. 

Forum|alt.badge.img+2

Wauw vragen stellen over illegale IPTV op het forum van je provider die ook TV levert.
Slim….

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 21 januari 2025

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia/KPN Box en start het apparaat waarop je kijkt opnieuw op. Lukt het dan wel?

Edit: Overigens is iptv-kopen.com illegaal en in Amerika ook al gemeld als IPTV pirate.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 21 januari 2025
WalkerOfTheDay schreef:

Wauw vragen stellen over illegale IPTV op het forum van je provider die ook TV levert.
Slim….

KPN gaat je uiteraard niet ondersteunen bij illegaal spul ​@indybrw 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 21 januari 2025
JanD schreef:

Wie heeft er vastgesteld dat bovenstaande links illegaal zijn??? ​ 

Zie de toevoeging in mijn vorige bericht.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025

Bedankt voor de gene die mij wilde helpen! Zie er ook geen oplossing in komen. Heb alles al zelf geprobeerd bedankt! 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 21 januari 2025
indybrw schreef:

Bedankt voor de gene die mij wilde helpen! Zie er ook geen oplossing in komen. Heb alles al zelf geprobeerd bedankt! 

Ook niet als je IPv6 uitzet op jouw Experia/KPN Box of de DNS servers van Cloudflare gebruikt? Ik zie namelijk dat de DNS servers van KPN IPv6 adressen van Cloudflare in Amerika teruggeeft terwijl Cloudflare zelf IPv6 adressen van Cloudflare in de EU teruggeeft.

• 3344 reacties
  • 21 januari 2025

Of je gebruikt een VPN verbinding. 

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
Marlon92 schreef:

Werkt ook niet helaas

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:
indybrw schreef:

Ook niet als je IPv6 uitzet op jouw Experia/KPN Box of de DNS servers van Cloudflare gebruikt? Ik zie namelijk dat de DNS servers van KPN IPv6 adressen van Cloudflare in Amerika teruggeeft terwijl Cloudflare zelf IPv6 adressen van Cloudflare in de EU teruggeeft.

Hoe stel ik dit in? Onder Internet connection en dan DNS 1.1.1.1?

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 21 januari 2025
indybrw schreef:

Dat is afhankelijk van het type Experia/KPN Box die je gebruikt en welke firmware versie daarop actief is.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:
indybrw schreef:

Dat is afhankelijk van het type Experia/KPN Box die je gebruikt en welke firmware versie daarop actief is.

v10

V10.C.24.12.11

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2025

Onder de Internetverbinding bij DNS "proxy gebruiken" uitzetten en de IPv4 en IPv6 DNS servers aanpassen in 1.1.1.1, 1.0.0.1, 2606:4700:4700::1111 en 2606:4700:4700::1001.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:

ik ga het zo eens proberen. in ieder geval ontzettend bedankt ​@wjb  voor je hulp

• 3344 reacties
  • 21 januari 2025
indybrw schreef:
Marlon92 schreef:

Werkt ook niet helaas

Dat moet werken. KPN heeft daar in iedergeval geval geen enkele invloed op. Gebruik je een betaalde VPN verbinding? 

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 23 februari 2025

Ik ben ook heel erg benieuwd hiernaar… bij mij precies hetzelfde, speelt geen hevc kanalen meer af… Blijkbaar heeft het met de laatste uodate te maken van de kpn modem. Zelf heb ik er geen verstand van hoe dat te kunnen/moeten veranderen..🤣

Reageer