Wij hebben al een tijd te kampen met wegvallend internet en dus ook tv. Nu heb ik inmiddels alles qua apparatuur en kabels vervangen, maar helaas was het probleem nog niet opgelost. Zou het kunnen dat de Sonos of PS4 zelf ip adressen aanmaakt en daardoor de modem plat legt?
In een ‘dip’ is het internet (wifi/bekabeld) volledig weg en de tv werkt vaak ook helemaal niet meer (terugkijken of opnames kijken zeker niet)
Ik ben er achter gekomen, toen ik in een dip de snelheid wilde checken van bekabeld internet door mijn macbook rechtstreeks aan de modem aan te sluiten, hiervoor trok ik in de switch in de meterkast de kabel eruit die naar de tv gaat. Met als resultaat dat de dip gelijk over was. Aan die kabel zit achter de tv een kleine switch waar de sonos en de ps4 op aangesloten zit. Nu 2 dagen de sonos kabel niet in de switch gehad en ook 2 dagen geen internet problemen.
Als dit de oorzaak is… HOE kan ik dit oplossen? Kan ik de sonos een vast ip adres toewijzen? Enzo ja… hoe?
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Vraag
kan mijn Sonos problemen met modem veroorzaken?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.