Ik heb al een tijdje een Edgerouter Lite 3 router met Netgear GS108E switch configuratie.
Deze heb ik geconfigureerd met behulp van de handig tutorial van
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609
Op de switch heb ik een tweetal ITV aangesloten zonder problemen. Gisteren heb ik mijn PS4 Pro opnieuw geformatteerd en tegelijkertijd de PS4 Pro bekabeld aangesloten op de switch (voorheen wifi).
Nu ben ik dus bezig om mijn volledige bibliotheek opnieuw te downloaden naar mijn PS4 Pro.
Het volgend probleem speelt zich nu voor. Zodra de downloads starten begint mijn ITV te haperen. Paar seconden beeld en daarna een blauw scherm. Dat is bij beide ITV ontvangers. Ook is mijn Netgear GS108E niet meer benaderbaar via de ProSafe Plus utility.
Zet ik de PS4 Pro uit, werkt alles weer normaal zonder problemen. Zelf heb ik al geprobeerd "Rate limit” te activeren op de poort waar de PS4 Pro is aangesloten. Dit verhelpt het probleem niet.
Ook heb ik geprobeerd om via Wifi te downloaden naar mijn PS4 Pro. (wifi gekoppeld aan tplink deco ap gekoppeld aan de Netgear switch).
Kort samengevat, alles blijft werken zolang ik maar niet ga downloaden.
Ik heb het gevoel dat er ergens niet goed zit met de instellingen. IGMP snooping staat gewoon aan op de netgear. Heeft iemand tips, soortgelijk probleem ?
Hopelijk kan iemand mij helpen.