Skip to main content
Beantwoord

Werkt glasvezel goed samen met een Deco xe75 pro set?

• 27 juli 2025
  • 7 reacties
  • 150 keer bekeken

Hallo,

ik wil graag overstappen naar kpn glasvezel. Nu heb ik zelf een deco mesh network set van 3-stuks (deco xe75 pro).

Voordat ik overstap zou ik graag willen weten of ik met deze set goed door het huis een mesh network kan maken voor stabiel en goed internet door het hele huis.

Zijn er evt handelingen die ik zou moeten uitvoeren om alles soepel te laten draaien en zo ja welke handelingen zijn dat.

Ik neem dan een abonnement van 1gbps up en down en wil dan wel graag daar in de buurt komen van deze snelheid vrijwel overal in huis.

kan iemand mij daarbij helpen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Melle071 sluit de deco's aan als AP op de router van KPN en zet de wifi binnen de router van KPN uit.

Bekabeld op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit moet je ongeveer 920/920Mbit/s kunnen halen.

Of je dat draadloos ook kunt halen is niet te voorspellen, dan hangt van te veel omgevingsfactoren af.

De waarden die de leveranciers opgeven zijn theoretische waarden die in een lab behaald kunnen worden onder ideale omstandigheden.

Zie ook onderstaande link met aanviullende info over de deco's:

https://tweakers.net/pricewatch/1887636/tp-link-deco-xe75-pro-3-pack/specificaties/

Bekijk origineel

7 reacties

• 7151 reacties
  • 27 juli 2025

Gebruik je ze nu bij je huidige provider? Ziggo ofzo? Delta? 

JanD
Superuser
  • 11622 reacties
  • Antwoord
  • 27 juli 2025

Beste ​@Melle071 sluit de deco's aan als AP op de router van KPN en zet de wifi binnen de router van KPN uit.

Bekabeld op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit moet je ongeveer 920/920Mbit/s kunnen halen.

Of je dat draadloos ook kunt halen is niet te voorspellen, dan hangt van te veel omgevingsfactoren af.

De waarden die de leveranciers opgeven zijn theoretische waarden die in een lab behaald kunnen worden onder ideale omstandigheden.

Zie ook onderstaande link met aanviullende info over de deco's:

https://tweakers.net/pricewatch/1887636/tp-link-deco-xe75-pro-3-pack/specificaties/

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 juli 2025

​@Marlon92 

Bedankt, ik zit nu bij ziggo.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 juli 2025

​@JanD 

bedankt voor het antwoord.

De wifi uitzetten van de router doe ik dat met een knop op de kpn router?

• 1478 reacties
  • 27 juli 2025
Melle071 schreef:

​@JanD 

bedankt voor het antwoord.

De wifi uitzetten van de router doe ik dat met een knop op de kpn router?

De box 12 heeft inderdaad een knop aan de zijkant of via 192.168.2.254 inloggen in de webinterface.

Als je nu al een goede dekking met deze set hebt zal dat niet veranderen. Daar maakt de provider of de signaaldrager ( coax/glasvezel)  totaal geen verschil in. 

De hamvraag zal zijn ga je alleen internet afnemen of ook TV?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 juli 2025

​@Rowi. 

Ik zal ook internet afnemen.

Ik wil alleen dat mijn kpn internet en mijn deco mesh netwerk goed hand in hand samen werken zonder problemen.

• 1478 reacties
  • 27 juli 2025
Melle071 schreef:

​@Rowi. 

Ik zal ook internet afnemen.

Ik wil alleen dat mijn kpn internet en mijn deco mesh netwerk goed hand in hand samen werken zonder problemen.

Je bedoeld ook TV?

De box 12 zal niet één mesh vormen met jouw Deco's  maar schakel de wifi van de kpn router uit en stel je Deco's in op accespunt mode laat je box 12 de rest regelen. En bij voorkeur alle units bekabeld aansluiten.

Waarschijnlijk niet anders dan hoe je dit bij Ziggo deed tenzij je hun modemrouter in Bridge had staan en je de Deco's in router-mode had ingesteld.

Reageer