Skip to main content

De iPhone 16 is officieel aangekondigd! Vanaf vrijdag 13 september 2024 om 14:00 uur pre-order je de iPhone 16 bij KPN. Ben jij al benieuwd naar de nieuwe iPhone?

iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro en 16 Pro Max

Ook dit jaar zit de nieuwe iPhone vol nieuwe functies. Zo zijn er niet 1, maar 2 nieuwe knoppen op het toestel. Met de Action Button open je met 1 druk op de knop je favoriete apps en functies. En dan is er nog de nieuwe cameraregelaar, daarmee leg je al je foto’s en video’s nog makkelijker vast.

En op gebied van AI komt  Apple Intelligence (vanaf release iOS 18.1) er aan: slimme functies en tools om je taken makkelijker en leuker te maken.

Welke iPhone kies jij?

Wij zijn benieuwd: Ben jij een groot Apple fanaat? Welke nieuwe iPhone ga jij kiezen?

Dit zijn alle nieuwe iPhone 16 specificaties:

iPhone 16 iPhone 16 Plus iPhone 16 Pro iPhone 16 Pro Max
Materiaal Aluminium Aluminium Titanium Titanium
Kleuren Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, zilver, goud Zwart, wit, zilver, goud
Display 6,1-inch Super Retina XDR 6,7-inch Super Retina XDR 6,3-inch Super Retina XDR 6,9-inch Super Retina XDR
Verversingssnelheid 60Hz 60Hz 120Hz 120Hz
Processor A18 A18 A18 Pro A18 Pro
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Werkgeheugen 8GB 8GB 8GB 8GB
Camera (soorten) Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto
Camera (voorzijde) 12MP 12MP 12MP 12MP
Camera (achterzijde) 48MP + 12MP 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP
Batterij 3561mAh 4006mAh 3355mAh 4676mAh

Apple iOS 18

Ook nieuw, iOS 18, de nieuwe versie van het besturingssysteem. Je leest hier alles over iOS 18.

iPhone 16-modellen vergelijken

Voor de liefhebbers: Wil je de toestellen uit de nieuwe iPhone-serie met elkaar vergelijken? We hebben de belangrijkste specificaties voor je op een rijtje gezet. Bekijk ook onze iPhone 16-serie vergelijkpagina, en ontdek welke iPhone 16 het beste bij jou past.

Levertijd iPhone 16 bij KPN

De nieuwe iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. Op vrijdag 20 september start de normale verkoop. 

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 20 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 16 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert de toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 16 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover.

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Veelgestelde vragen

Wat kost de iPhone 16?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 16 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 16.  

Waar kan ik de iPhone 16 bestellen?

De iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. 

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Welke Apple Watches verkoopt KPN?

Alle Apple Watches bij KPN vind je hier: https://www.kpn.com/apple/apple-watch

Hij is onderweg. Binnen 2 werkdagen geleverd. 
pro 128gb black. Per order op 19-09

He's on his way. Delivered within 2 working days.
Pro 128GB Black. Per order on 19-09

When did you receive that update?

He's on his way. Delivered within 2 working days.
Pro 128GB Black. Per order on 19-09

When did you receive that update?

This morning. Actually i didn’t receive any updates until this evening. I just checked with the hope the status was updated. 

16-09-2024 18:43 Apple iPhone 16 Pro 5G 256GB, Natural Titanium besteld
Bezorgtijd: vandaag tussen 12:45 en 15:15 

Hier vrijdag 13/09 - 14.11 iPhone 16 Pro Max 256 GB DT besteld. 07/10 update: “Deze is nog niet op voorraad”.

Knelpunt is uiting: “Natuurlijk geldt: als 1e besteld = als 1e in huis!”

Lijkt er op alsof er überhaupt geen voorraad was en dat is jammer. 

Belsimpel heeft op dit moment KPN verlening op voorraad. Het gaat om de PM 256GB NT. 

geannuleerd via KPN en daar lekker besteld :) 

En is deze ook daadwerkelijk binnen. Ik zie namelijk alleen dat deze met een odido abonnement op voorraad is en bij kpn abonnementen zie ik 2 weken levertijd. 

Zojuist IMEI doorgekregen dus hij is verzonden. Belsimpel heeft vaker telefoons in voorraad dan dat internet zegt. Er stond bij mij ook 2 weken, gisteren besteld en vandaag verzonden 

Dus telefoon echt binnen gekregen? Ik twijfel om te annuleren. Maar vind het een risico. Zie 2 weken levertijd staan bij belsimpel en soms staat er vandaag besteld, morgen in huis. Vind het riskant. 

Belsimpel heeft op dit moment KPN verlening op voorraad. Het gaat om de PM 256GB NT. 

geannuleerd via KPN en daar lekker besteld :) 

En is deze ook daadwerkelijk binnen. Ik zie namelijk alleen dat deze met een odido abonnement op voorraad is en bij kpn abonnementen zie ik 2 weken levertijd. 

Zojuist IMEI doorgekregen dus hij is verzonden. Belsimpel heeft vaker telefoons in voorraad dan dat internet zegt. Er stond bij mij ook 2 weken, gisteren besteld en vandaag verzonden 

Dus telefoon echt binnen gekregen? Ik twijfel om te annuleren. Maar vind het een risico. Zie 2 weken levertijd staan bij belsimpel en soms staat er vandaag besteld, morgen in huis. Vind het riskant. 

Ik heb de bezorger gemist maar hij is inderdaad verzonden door Belsimpel! 

Vandaag geleverd. Pro 128 black. 
pre order op 19-09

I'm here since 14/9 00:10 AM 😃
I phone 16 pro max 512 Desert, does anyone already got the same model?

Update: iPhone PM NT 258GB is geleverd via Belsimpel

Update: iPhone PM NT 258GB is geleverd via Belsimpel

Happy for you, Enjoy your phone !

Heeft iemand überhaupt al een iPhone pro max via KPN uitgeleverd gekregen? Begin het nu wel een beetje zat te worden

Heeft iemand überhaupt al een iPhone pro max via KPN uitgeleverd gekregen? Begin het nu wel een beetje zat te worden

Ik heb nu echt net een mailtje gehad. Had m meteen bij de pre-order besteld toen het kon. Iphone 16 Pro Max Desert Titanium 256GB. Dacht dat het nooit meer zou komen.

Ik heb nu echt net een mailtje gehad. Had m meteen bij de pre-order besteld toen het kon. Iphone 16 Pro Max Desert Titanium 256GB. Dacht dat het nooit meer zou komen.

Hmm.. dan zal het bij mij nog wel even duren.. heb hem 16 september besteld

Vanacht weer te horen gekregen dat die later komt. Ook leuk dat ze adverteren met 100 euro extra inruilwaarde, maar dit kan maar tot eind okotber. Als ik mijn telefoon dan niet heb, kan ik hier ook geen gebruik van maken.

Vanacht weer te horen gekregen dat die later komt. Ook leuk dat ze adverteren met 100 euro extra inruilwaarde, maar dit kan maar tot eind okotber. Als ik mijn telefoon dan niet heb, kan ik hier ook geen gebruik van maken.

Zojuist mijn order geannuleerd en besteld bij Belsimpel. Staat dat hij morgen geleverd wordt.

Zojuist mijn order geannuleerd en besteld bij Belsimpel. Staat dat hij morgen geleverd wordt.

Ik heb exact het zelfde gedaan. Ben helemaal klaar met de onduidelijkheid en (valse) beloftes van KPN.

Ik heb exact het zelfde gedaan. Ben helemaal klaar met de onduidelijkheid en (valse) beloftes van KPN.

Misschien wel iets om hier iets aan te doen @KPN. Hoe jullie met klanten omgaan kan echt niet en helemaal als je met een pre-order het toestel als eerste hoort te hebben. Als jullie dit niet kunnen waarmaken vermeld dit dan gewoon. 

Ik heb zojuist mijn bestelling bij KPN geannuleerd. Ze wisten mij te vertellen dat het nog 4 tot 6 weken gaat duren. Pre order geplaatst op 16 september.

Net bij belsimpel telefoon besteld. Maandag avond krijg ik via mijn Iphone binnen. 

Ik heb zojuist mijn bestelling bij KPN geannuleerd. Ze wisten mij te vertellen dat het nog 4 tot 6 weken gaat duren. Pre order geplaatst op 16 september.

Net bij belsimpel telefoon besteld. Maandag avond krijg ik via mijn Iphone binnen. 

Ik zie een levertijd van 2 weken met een kpn abonnement. Bij andere providers wel direct leverbaar. 

Toen ik zag “4 tot 6 weken” heb ik ook maar gekozen voor rechtstreeks bij  store . Haal hem (iphone 16 pro Max 265 black ) morgen op. Vanmorgen besteld. 
Verwijt KPN toch niks hoor want die zijn duidelijk afhankelijk van leveringen. Berichtgeving kan wel accurater. Kun je zelf nog kiezen voor een ander. 

Op 15 september heb ik mijn iPhone 16 Pro Max 256GB Desert Titanium gepreorderd. Tot op heden drie keer mail gehad van KPN met ‘als 1e besteld = als 1e in huis’. Ik wacht nu momenteel al vier weken, terwijl de iPhone via bijv. Coolblue bijna iedere dag bestelbaar is (morgen in huis). Het is dat Coolblue geen telefoonprovider is, anders was ik overgestapt. Ik ben erg teleurgesteld KPN! 

Net de klantenservice maar eens gebeld. Ik heb mijn toestel denk ik wat later dan de meesten in dit topic besteld, namelijk op 26-9, een pro 256gb NT. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik niet moest rekenen op binnen 2 weken vanaf nu het toestel te ontvangen. En ze vertelde mij dat pas eind november begin december de orders helemaal bijgewerkt zullen zijn. Ik had 1 dag voordat de inruilactie van 100 euro bonus op je oude toestel werd ingevoerd mijn bestelling geplaatst. Dit kon niet worden toegepast op mijn bestelling. Dan lever ik die maar in via swappie, die geven zonder die 100 euro bonus meer dan kpn met hun 50 euro bonus.

Weet er toevallig iemand of er een andere provider is die ook een maandelijks opzegbaar abonnement aanbiedt icm een 16 pro? Dan stap ik graag daar naar over. Toestelprijs is namelijk gunstiger icm abbo ipv los bij apple.

Net de klantenservice maar eens gebeld. Ik heb mijn toestel denk ik wat later dan de meesten in dit topic besteld, namelijk op 26-9, een pro 256gb NT. 

Was dit ook de schatting toen je bestelde? 4-5 weken? Ik heb een pro 256 White besteld, rond zelfde periode, omdat daar bij stond dat er 2 tot 3 weken levertijd op zat (overige  modellen 4-5 weken). Dat zou dus deze week moeten zijn.

Ik begin me nu wel af te vragen of die schatting die er destijds stond complete onzin is of niet.

Was dit ook de schatting toen je bestelde? 4-5 weken? Ik heb een pro 256 White besteld, rond zelfde periode, omdat daar bij stond dat er 2 tot 3 weken levertijd op zat (overige  modellen 4-5 weken). Dat zou dus deze week moeten zijn.

Dit was net als bij jou, 2-3 weken. Maar dezelfde week nog veranderde dit naar 3-4 weken. Wel een lichte teleurstelling om na bijna 3 weken wachten te horen dat het minstens nog 2 weken gaat doen. Ik begrijp de afhankelijkheid van Apple. Maar belsimpel, mediamarkt en coolblue hebben ze regelmatig op voorraad. Ik wacht het voor nu nog wel even af tot eind deze maand. Anders bestel ik hem elders waar hij wel beschikbaar is.

Reageer