Sinds een week of 2 stopt de tv ontvanger rond 22.25.
Dwz het beeld en geluid blijven stil staan.
Dit is bij opnames of terugkijken. Aangezien wij zelden tot nooit live tv kijken weet ik niet of de ontvanger dan ook vastloopt.
We moeten het programma stoppen om het daarna weer te kunnen bekijken.
Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Beste antwoord door Roy74
Heb je al eens de modem een koude herstart gegeven? 5 minuten de spanning eraf en dan opstarten. Ik had voorheen dezelfde combinatie en moest dat af en toe ook doen. De v10a DHCP daemon staat ook niet te boek als de meest stabiele. De tv ontvangers bij KPN is routed IP. Dat wil zeggen dat ze onderdeel vormen van het thuisnetwerk en een ip adres krijgen. Ik heb ze zelf voorzien van een reserved IP. Ik merk dat het allemaal net wat stabieler blijft. Mijn IP camera’s draaien sindsdien bijvoorbeeld maanden probleemloos terwijl voorheen ze om de maand wel eens de weg kwijt waren.
Wat je ook nog eens kunt bekijken is het de log van de modem rondom de tijden dat je problemen hebt. Zie je daar bijvoorbeeld DHCP meldingen? Of wellicht andere meldingen die mogelijk verband houden?
Is er andere apparatuur aanwezig die kan verstoren? Omvormers en DVS achtige devices zijn berucht.
Hi @Crientjes! Ik zie dat het even stil is gebleven in het topic. Is het uitvallen verder niet meer voorgekomen? Als dat wel zo is, wil je dan nog laten weten wat het antwoord is op de vragen van @Thijs1963?
Heb je al eens de modem een koude herstart gegeven? 5 minuten de spanning eraf en dan opstarten. Ik had voorheen dezelfde combinatie en moest dat af en toe ook doen. De v10a DHCP daemon staat ook niet te boek als de meest stabiele. De tv ontvangers bij KPN is routed IP. Dat wil zeggen dat ze onderdeel vormen van het thuisnetwerk en een ip adres krijgen. Ik heb ze zelf voorzien van een reserved IP. Ik merk dat het allemaal net wat stabieler blijft. Mijn IP camera’s draaien sindsdien bijvoorbeeld maanden probleemloos terwijl voorheen ze om de maand wel eens de weg kwijt waren.
Wat je ook nog eens kunt bekijken is het de log van de modem rondom de tijden dat je problemen hebt. Zie je daar bijvoorbeeld DHCP meldingen? Of wellicht andere meldingen die mogelijk verband houden?
Is er andere apparatuur aanwezig die kan verstoren? Omvormers en DVS achtige devices zijn berucht.
Graag gedaan. Een koude herstart zorgt er voor dat alle processen worden afgesloten. Bij een softwarematige restart blijft er nog wel eens wat hangen en kan zorgen voor problemen.
Fijn dat het schijnbaar opgelost maar dit is mijn inziens een tijdelijk quick fix.
Bij het rebooten wordt de cache geleed dus dan gaat het eventjes en tijdelijk goed.
Bij de volgende keer zou ik toch die standby tiijd uitzetten want dit is mijn inziens het probleem.
Maar voor nu werkt het.
Suc6
Mvg
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.