Ik heb een Sony en het meeste recente type ab van KPN. Sinds gisteren werken de volumeknoppen niet meer. Wel van de Sony ab, dus het ligt niet aan de tv. Ik heb alle mogelijke instellingen via het KPN menu al geprobeerd, zoals source/3 en dan ca. 20 keer fast forward. Het werkt niet, wat nu?
De volumeregeling werkt niet meer via de KPN afstandsbediening
Beste antwoord door Michelleke140
Ik heb alle mogelijke instellingen via het KPN menu al geprobeerd, zoals source/3 en dan ca. 20 keer fast forward.
Dat lijkt me te kloppen met de gebruiksaanwijzing in de Kennisbank.
Omdat je na 20 keer proberen niet meer weet welke codes het ding gebruikt (je kunt dat trouwens wel zien in de instellingen, bij “Afstandsbediening tv-code”, en dan kun je daar ook meteen het batterijniveau controleren): zou het helpen als je de infraroodcodes verwijdert en weer opnieuw begint met afstemmen op je televisie? Dan zou ik voor de zekerheid ook meteen dichter bij je televisie gaan zitten, mocht het bereik van de infraroodzender ineens minder geworden zijn.
Verwijder infraroodcodes
Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop. Dit reset de afstemming van de KPN afstandsbediening met jouw tv.
Het feit dat het met de nieuwe afstandsbediening ook niet lukt wijst toch op een probleem met de afstemming van de afstandsbediening op jouw tv. Je gaf aan dat je alle afstemcodes (de procedure met de fast forward knop) al wel geprobeerd had. Kun je dan eens aangeven hoe de HDMI CEC instellingen bij jou staan? Je vindt deze via Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC.
Hoi Erik, dank voor je reactie. Het werkt inmiddels weer. Zomaar ineens, dus erg vreemd. Maar erg fijn!
Jouw tips blijven handig, mocht het in de toekomst weer eens gebeuren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.