Skip to main content
Beantwoord

SmartTV+ app op Google Chromecast niet meer te vinden

• 18 januari 2025
  • 11 reacties
  • 287 keer bekeken

Hi,

Ik keek altijd op mn google chromecast (met google tv) tv via de app van kpn tv. Sinds de update liep deze continu vast. Ik heb daarom verwijderd, maar kan deze nergens meer vinden om opnieuw te installeren.

Is dit nog mogelijk?

Groet,

Lianne

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@LianneV, de app is tijdelijk niet voor alle apparaten beschikbaar zoals Peter al zegt. Er moest een probleem voor specifieke TCL en Philips tv's worden opgelost, gevolg daarvan is dat de app tijdelijk alleen voor die modellen beschikbaar is. Dat leggen we hier ook uit: 

Dat jij 'm ook niet ziet klopt dus ​@Gareth2025.

Met de volgende update zal de app weer voor iedereen te vinden moeten zijn. Dat zullen we op dat moment delen via een nieuwe Product Update. Je kunt je daarop abonneren zodat je een mailtje krijgt als er een update is.

Bekijk origineel

11 reacties

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 18 januari 2025

Verwijderen is een zinloze actie. Omdat je dan altijd weer dezelfde versie download natuurlijk. 

Op dit moment is de app tijdelijk niet beschikbaar in de Store. Ik verwacht 'm komende week terug. Nog een reden om apps niet zomaar te verwijderen. Was voor mij jaren geleden een les met de Videoland app.

Overigens doet ie het hier prima op de chromecast Google-TV. Streams lopen als een zonnetje. Ik gebruik de afstandsbediening van m'n Sony uit 2016 via HDMI CEC. Omdat op de chromecast afstandsbediening essentiële knoppen ontbreken. Cijfertoetsen en zaptoetsen. 

Wat echt mist momenteel is de minigids. Al gebruikte ik die ook niet veel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 januari 2025

Ah dat is een goede les! Hopelijk kan ik hem volgende week weer downloaden. 

Bij mij liepen de streams echt continu vast. Voor de update geen problemen. 

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 18 januari 2025

Met twee duurtests heeft het hier respectievelijk 10 en 13 uur gelopen. Zonder enkele hapering. 

En ook met meer programma's op één avond ging het prima hier op de chromecast Google-TV 4k. 

Ik blijf me verbazen over de zo totaal verschillende ervaringen op dezelfde apparaten. 

Ik hoop echt dat ie er komende week weer is. Ga ik wel van uit. 

Kpn kan het zich niet lang veroorloven om 'm voor lang aan zo'n grote groep te onthouden. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 januari 2025

De KPN iTV App is nog steeds niet beschikbaar in de Google Chromecast for TV app-store !!!!!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2025

Welkom op de community ​@LianneV, de app is tijdelijk niet voor alle apparaten beschikbaar zoals Peter al zegt. Er moest een probleem voor specifieke TCL en Philips tv's worden opgelost, gevolg daarvan is dat de app tijdelijk alleen voor die modellen beschikbaar is. Dat leggen we hier ook uit: 

Dat jij 'm ook niet ziet klopt dus ​@Gareth2025.

Met de volgende update zal de app weer voor iedereen te vinden moeten zijn. Dat zullen we op dat moment delen via een nieuwe Product Update. Je kunt je daarop abonneren zodat je een mailtje krijgt als er een update is.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 januari 2025

Hoi Jasper, bedankt voor de feedback. Mijn TV werkte met een “Chromecast with Google TV” dongel wanwege draadloze setup en dit werkte naar volle tevredenheid.

Gedurende een re-configuratie waar ik terug ben gegaan naar factory default op de Google dongel vanwege setup voor Google home automations, loop ik nu tegen het feit aan dat ik de KPN app niet meer kan installeren daar deze zoals aangegeven niet meer beschikbaar is in de Google Play store. Kan momenteel geen TV meer kijken.

Is er enige zicht wanneer KPN denkt deze app weer beschikbaar te maken? Gaat dit dagen of gaat dit weken/maanden duren? 

bij voorbaat dank,

Gareth

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 22 januari 2025

Hoi ​@Gareth2025 .

Kpn kennende vrees ik dat het volgende week pas wordt.

TV kijken kan wel nog via de ontvanger. 

En via de app in mobiel en tablet waarmee je kunt casten naar die Chromecast

Een bekende van mij gebruikt z'n laptop via hdmi op een grote tv. Met http://tv.kpn.com.

Casten van af de website kan ook in Google Chrome en Edge. 

Er zijn dus nog wel routes tot de app er weer is voor alle Android-TV en Google-TV apparaten.

Jasper van KPN
Moderator

Zo snel mogelijk ​@Gareth2025, maar ik weet niet wanneer dat concreet is. Ik ga sowieso niet uit van maanden, dat zal sneller zijn. We delen het zoals gezegd als een Product Update zodra het er is. Tot dat moment kan je op een van de alternatieve manieren die Peter noemt alsnog kijken.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 januari 2025

@PeterG  ​@Jasper van KPN  beide bedankt voor de terugkoppeling. 🤞fingers crossed dan dat het niet te lang gaat duren.

mvrgr

Gareth

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 januari 2025

Ik zie dat de app weer te downloaden is!

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 31 januari 2025

Jep! 😀

(Ik zocht dit topic al om het te melden)

Hij is overigens nog niet op alle apparaten beschikbaar. 

Reageer