Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een ontvanger krijgen die geschikt is voor HBO max?

• 24 januari 2025
  • 13 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik heb nav een mail van KPN een abonnement genomen op HBO Max maar nu is mijn tv ontvanger niet geschikt en moet ik upgraden naar de 5202 versie. Hoe regel ik dat?

paul

Beste antwoord door Erik van KPN

paulwinkelhorst schreef:

Ik heb nav een mail van KPN een abonnement genomen op HBO Max maar nu is mijn tv ontvanger niet geschikt en moet ik upgraden naar de 5202 versie. Hoe regel ik dat?

Goede vraag, Paul.

Zoals Peter al heeft laten zien wordt een oudere ontvanger niet omgeruild voor de 5202. 

PeterG schreef:

Bron: http://kpn.com/hbo

En zie “Een oudere tv-ontvanger wordt helaas niet omgeruild.

En de HBO max app is ook beschikbaar op heel veel andere apparaten.

Wil je het via de kpn ontvanger zien is nu je enige optie naar het nieuwe abonnement met de DIW7022 (TV+). Of zelf een ‘aanpassing’ doen. Streaming apparaat (al vanaf € 55); modernere tv.

Je kunt HBO dan kijken via andere apparaten. Als je echter wel per sé een andere ontvanger wilt, dan heb je twee opties.

De ene is om tijdelijk het 4K pakket aan te zetten:

Marlon92 schreef:
paulwinkelhorst schreef:

Als dat niet kan is de aanbieding misleidend en wil ik het abonnement terugdraaien. 

Het is niet misleidend. HBO staat los van tv. Ook klanten die helemaal geen tv van KPN hebben kunnen HBO afsluiten. De mail die je ontvangen hebt is waarschijnlijk ook naar klanten zonder tv van KPN gestuurd. 

Tijdelijk het 4K pakket nemen om de 5202 te krijgen gebeurt vaker. Kost € 2,50 per maand dacht ik. Na 6 maanden kan je het weer stopzetten. Dan ben je dus 15 euro kwijt. 

De andere is om je tv abonnement om te zetten naar TV+. Dit kan door je hele abonnement om te zetten. Noordzee geeft daarover nuttige informatie.

​​​​Of je kunt, sinds kort, alleen het tv deel omzetten naar TV+.  De kosten daarvoor zijn zoals in onderstaande afbeelding. Deze wijziging kun je via je MijnKPN doen.

Beide deze wijzigingen kunnen alleen als je contractvrij bent.

Noordzee schreef:

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement bij KPN verlengen. Je ontvangt dan de nieuwste ontvanger van KPN. Deze ontvanger heeft alle apps die je nodig kan hebben. Dus ook voor HBO Max. 

Dat verlengen van jouw contract kan (mits contractvrij) via internet via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je hebt een grote kans dat jouw abonnement ook goedkoper gaat worden. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht. Check goed de verschillen met jouw huidige abonnement:

Bekijk origineel

13 reacties

• 3346 reacties
  • 24 januari 2025

Dat moet niet. Je kan ook via een app op je smarttv kijken. Of via Chromecast. 

Welke tv ontvanger heb je? Het is maar de vraag of KPN hem zomaar omruilt. Zie dit topic:

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dstreaming%2D137/hbo%2Dmax%2Dbij%2Dkpn%2D586815

Citaat:

"Kan ik mijn Arris 2952 of Arcadyan 2260 tv-ontvanger omruilen zodat ik HBO Max op een tv-ontvanger kan kijken?

Nee, dat kan niet. Je kunt naar HBO Max kijken waar en wanneer jij dat wilt via de HBO Max app op een van de andere ondersteunde apparaten".

Voor meer informatie/mogelijkheden is dit topic ook interessant:

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/hoe-kom-ik-aan-een-tv-ontvanger-waar-hbo-max-op-staat-626090

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 24 januari 2025

Hallo ​@paulwinkelhorst ,

Je kunt jouw abonnement uitbreiden met het 4K-pakket. Dan krijg je de 5202 in bruikleen.

Of je stapt over naar KPN TV+.  Dan ontvang je de nieuwste ontvanger van KPN.  

Hallo,

ik heb geen 4K tv dus hoef ik ook geen 4K pakket. En ik wil ook geen Google dongle want ik wil gebruiksgemak dus via de tv ontvanger. Als dat niet kan is de aanbieding misleidend en wil ik het abonnement terugdraaien. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 24 januari 2025
paulwinkelhorst schreef:

Hallo,

ik heb geen 4K tv dus hoef ik ook geen 4K pakket. En ik wil ook geen Google dongle want ik wil gebruiksgemak dus via de tv ontvanger. Als dat niet kan is de aanbieding misleidend en wil ik het abonnement terugdraaien. 

OK ​@paulwinkelhorst ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement bij KPN verlengen. Je ontvangt dan de nieuwste ontvanger van KPN. Deze ontvanger heeft alle apps die je nodig kan hebben. Dus ook voor HBO Max. 

De HBO Max app is beschikbaar voor KPN TV+. De app is standaard geïnstalleerd op de KPN TV+ Box

bron : 

Denise van KPN

Dat verlengen van jouw contract kan (mits contractvrij) via internet via deze link:

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je hebt een grote kans dat jouw abonnement ook goedkoper gaat worden. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht. Check goed de verschillen met jouw huidige abonnement:

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 24 januari 2025

Als je huidige tv ontvanger defect is ruilt kpn deze om. Een goed werkende wordt uit milieu technische redenen (nog) niet omgeruild.

Je kunt ook overwegen om je abonnement te vernieuwenJe krijgt dan de nieuwe TV+ box, DIW7022. Dat is in feite een Android-TV streaming box.

HBO is beschikbaar via laptop, desktop, smart-tv (vanaf bouwjaar 2019), streaming apparaten en dergelijke. Dus buiten kpn om kan je het in principe gewoon kijken.

• 3346 reacties
  • 24 januari 2025
paulwinkelhorst schreef:

Als dat niet kan is de aanbieding misleidend en wil ik het abonnement terugdraaien. 

Het is niet misleidend. HBO staat los van tv. Ook klanten die helemaal geen tv van KPN hebben kunnen HBO afsluiten. De mail die je ontvangen hebt is waarschijnlijk ook naar klanten zonder tv van KPN gestuurd. 

Tijdelijk het 4K pakket nemen om de 5202 te krijgen gebeurt vaker. Kost € 2,50 per maand dacht ik. Na 6 maanden kan je het weer stopzetten. Dan ben je dus 15 euro kwijt. 

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 24 januari 2025

Wil je het via de kpn ontvanger zien is nu je enige optie naar het nieuwe abonnement met de DIW7022 (TV+). Of zelf een ‘aanpassing’ doen. Streaming apparaat (al vanaf € 55); modernere tv.

Ik zal mijn vraag nuanceren: ik vind de advertentie misleidend: pas na dat je een abonnement hebt afgesloten blijkt dat je tv ontvanger niet voldoet en dat zorgt links- of rechtsom voor extra kosten en daar heb ik geen zin in. Dus als de tv ontvanger niet kan worden omgeruild ben ik er klaar mee. Ik vind dat ze dat voor trouwe klanten (meer dan 15 jaar) moeten doen. 

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 24 januari 2025

Je kunt natuurlijk bellen en zeggen dat je Arris VIP2952 stuk is. Niet geschoten….

Zelf gebruik ik zelfs in de DIW7022 de apps niet. Heb een smart-tv en diverse streaming apparaatjes.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28406 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025
paulwinkelhorst schreef:

Goede vraag, Paul.

Zoals Peter al heeft laten zien wordt een oudere ontvanger niet omgeruild voor de 5202. 

PeterG schreef:

Je kunt HBO dan kijken via andere apparaten. Als je echter wel per sé een andere ontvanger wilt, dan heb je twee opties.

De ene is om tijdelijk het 4K pakket aan te zetten:

Marlon92 schreef:
paulwinkelhorst schreef:

De andere is om je tv abonnement om te zetten naar TV+. Dit kan door je hele abonnement om te zetten. Noordzee geeft daarover nuttige informatie.

​​​​Of je kunt, sinds kort, alleen het tv deel omzetten naar TV+.  De kosten daarvoor zijn zoals in onderstaande afbeelding. Deze wijziging kun je via je MijnKPN doen.

Beide deze wijzigingen kunnen alleen als je contractvrij bent.

Noordzee schreef:

Ik sluit deze topic maar denk ik. Ik lees nog teveel haken en ogen over TV+. Blijkbaar moet ik of een nieuwe tv of streaming device aanschaffen. Gelukkig heb ik mijn oude Apple TV nog 4e generatie en doet het wel. Wel jammer dat het niet via de tv box kan, is een stuk eenvoudiger en hanteerbaarder. 

• 3346 reacties
  • 27 januari 2025
paulwinkelhorst schreef:

Ik lees nog teveel haken en ogen over TV+. Blijkbaar moet ik of een nieuwe tv of streaming device aanschaffen. 

Met een TV+ ontvanger hoef je geen nieuwe tv aan te schaffen.

• 3346 reacties
  • 27 januari 2025
paulwinkelhorst schreef:

oude Apple TV nog 4e generatie

Die komt uit 2015 lees ik op internet. Zo oud is dat nog niet. De tv ontvanger van KPN die je nu hebt is ouder waarschijnlijk. 

Reageer