Ik heb een klacht over de ondertiteling, die je aan kunt zetten op 888. In vergelijking met Ziggo, ( gezien bij anderen) die op een moderne en mooie vorm van ondertiteling zijn overgegaan, ( klein en beschaafd ) blijft KPN achter! De lettergrootte is té groot, met lelijke zwarte balk om de letters, hetgeen storend is voor het algemene beeld dat te zien zou moeten zijn. Ergens op de werkpagina bij updates van KPN staat dat je de lettergrootte kunt veranderen.... maar in de praktijk vind je dat niet!
Ook kun je bij Ziggo de Nederlandse ondertiteling bij buitenlandse zenders aanzetten. Bij KPN niet. Ziggo heeft een geavanceerd systeem. KPN is blijven steken in heel veel ouderwetse zaken. En dat voor een bedrijf dat al zó lang zich voorstaat op de beste provider.
Ook merk ik niets van de glasvezeloperatie! Er zijn juist meer haperingen op de computer.
Kunt u niet eens overwegen op een modernere werkwijze/mogelijkheden over te gaan?
Met vriendelijke groet,
Petra Timmermans
Beste antwoord door Noordzee
P.J.M. schreef:
Ze hebben me eindelijk het modernste van het modernste aangeboden! Ben al klant van hen sinds 1988. Dat wordt morgen of overmorgen met de post bezorgd. Dus een heel kleine tv-ontvanger met toebehoren. KPNTV+box . Ondertiteling kan voor heel veel zenders aan en uit gezet worden, maar bij de Nederlandse zenders blijft de zwarte balk om de gele en witte lettters helaas gehandhaafd. Is allemaal geshowd. 😀
Laat wel weten of ik tevreden ben. Groetjes, Petra
Moderator Erik heeft een tijdje terug dit geschreven:
Je kunt de stijl van de ondertiteling aanpassen. Je moet daarna even de TV+ Box herstarten om te zorgen dat de aanpassingen actief worden. Dit kun je doen door de KPN knop rechtsboven lang ingedrukt te houden. Je krijgt dan een pop-up te zien, kies hier voor herstarten. Of je kunt de TV+ Box even stroomloos maken.
Wel is het zo dat de aanpassingen in ondertiteling alleen werken bij opnames en het Terugkijken van programma's. En zien we met de zwarte achtergrondbalk inderdaad dat deze vaak niet daadwerkelijk verdwijnt.
Ondertiteling heeft de aandacht van het tv team om dat verder te verbeteren. Of en wanneer er dan verbeteringen komen kan ik echter niet van te voren aangeven. Daarvoor kun je het beste de Product Updates in de gaten houden. Je kunt je daar, zoals Joop al benoemt, op abonneren met de knop rechtsboven. Dan krijg je mail bij een nieuwe update.
Je kunt de stijl van de ondertiteling aanpassen. Je moet daarna even de TV+ Box herstarten om te zorgen dat de aanpassingen actief worden. Dit kun je doen door de KPN knop rechtsboven lang ingedrukt te houden. Je krijgt dan een pop-up te zien, kies hier voor herstarten. Of je kunt de TV+ Box even stroomloos maken.
Wel is het zo dat de aanpassingen in ondertiteling alleen werken bij opnames en het Terugkijken van programma's. En zien we met de zwarte achtergrondbalk inderdaad dat deze vaak niet daadwerkelijk verdwijnt.
Ondertiteling heeft de aandacht van het tv team om dat verder te verbeteren. Of en wanneer er dan verbeteringen komen kan ik echter niet van te voren aangeven. Daarvoor kun je het beste de Product Updates in de gaten houden. Je kunt je daar, zoals Joop al benoemt, op abonneren met de knop rechtsboven. Dan krijg je mail bij een nieuwe update.
Ook over de ondertiteling op de oudere ontvangers, lees je hier al jarenlang commentaar. Ik kan mij herinneren dat er dan reacties volgden dat het probleem bekend was, maar dat een snelle oplossing niet verwacht werd. En bij Digitenne is dit onlangs ook verslechterd bij een aantal buitenlandse zenders. Daar gaat het nu ook via teletekst pagina 888.
Ik heb een vip5202 ontvanger en die werkt hier goed met teletekstpagina 888 ook vaak bij buitenlandse zenders. Deze 888 ondertiteling kan je toch niet aanpassen? Ondertiteling op streamingdiensten en de KPN TV+ box kan je wel aanpassen hoewel dit bij de laatste niet erg lekker schijnt te werken. Maar die ondertiteling gaat niet via 888. De gebrekkige ondertiteling is 1 van de redenen dat ik niet op KPN TV+ overstap.
Arjan van B. - Mijn modem (box ?) heeft het kenmerk HMB2260. Ben allang bij de KPN-winkel geweest met mijn klacht (Heerlen) en daar krijg je ook een ontwijkend antwoord. “Wij kunnen daar niets over zeggen. Ontwikkelingen worden bij de organisatie geregeld.”
Noordzee - Moderawator Erik. Knop KPN rechts boven lang ingedrukt houden levert geen pop-up op. Alleen de maning.” Zet de tv-ontvanger aan” en dan komt er gewoon beeld. Bij de instellingen kan je niet eens het woord Ondertiteling vinden onder het kopje Toegankelijkheid. Alle andere rubriekjes laten ook nergens het woord Ondertiteling zien. Dus ik ga opnieuw informeren bij de KPN-winkel of mijn modem misschien verouderd is. De Experiabox is nog niet zo lang geleden vervangen.
Arjan van B. Ja, dat heb ik inmiddels begrepen van de winkelbediende.😊 Het verschil tussen modem en Experiabox! Heb het altijd andersom gedacht.
Ze hebben me eindelijk het modernste van het modernste aangeboden! Ben al klant van hen sinds 1988. Dat wordt morgen of overmorgen met de post bezorgd. Dus een heel kleine tv-ontvanger met toebehoren. KPNTV+box . Ondertiteling kan voor heel veel zenders aan en uit gezet worden, maar bij de Nederlandse zenders blijft de zwarte balk om de gele en witte lettters helaas gehandhaafd. Is allemaal geshowd. 😀
Ja, ik ben tevreden met m'n nieuwe ontvanger! Het is even wennen en het was een hele klus om erachter te komen wat ik wel of niet hoefde in te stellen! Zo wilde men dat ik m'n google emailaccount invulde, maar ik heb geen hersteladres. dus kwam ik niet verder. In de KPN-winkel zei men. Je hoeft geen google-account te hebben om tv te kijken! Dat dacht ik ook al. Dus alles overslaan. Dat lukte. Nu word ik steeds herinnerd aan: Google-account voltooien….. Daarnaast blijft het uitzetten van de tv moeilijk, want het lampje op de tv-box blijft vaak groen, ( in stand-by moet het rood zijn.) waardoor bij weer aanzetten er een waarschuwing komt: "voeding van apparaatfout controleren!” Daar heb ik al een nieuwe stroomadapter voor gekregen. Die is gewoon hetzelfde.Het euvel blijft! Dus ik blijf heen en weer drukken tussen linker en rechterknop bovenaan de afstandsbediening om de uit-stand (rood) te creëren. Dán pas gaat de tv op de goede manier aan met het kpn-logo.
Wat echt een verbetering is, mijn allereerste klacht: te grote ondertiteling! Dat is veranderd. De ondertitelingsteksten zijn stukken kleiner, weliswaar met zwart bandje eromheen, maar veel beter dan voorheen.
Eindelijk kan ik beter met m'n tv-ontvanger omgaan! Rustig uitzetten door eerst de rechter en dan de linkerknop indrukken en even wachten tot het lampje rood wordt. Misschien een beetje langzaam met reageren… alsook bij overschakelen naar andere zender, omdat ik hem op de eco-stand gezet heb vanaf het begin.
Groetjes, Petra
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.