Skip to main content
Beantwoord

TV Decoder kwijt die retour gezonden moet worden

• 16 februari 2025
  • 10 reacties
  • 286 keer bekeken

Goedemiddag , wij moeten volgende maand onze 3 tv decoders retour zenden die wij in gebruik hebben gehad bij KPN maar onze dochter heeft op het moment dat ze een eigen laptop heeft gekocht en gebruik is gaan maken van de KPN app per ongeluk haar decoder die op haar kamer stond zonder overleg met ons weg gegooid.

Wij hebben nu dus nog maar 2 decoders die wij terug kunnen sturen.

De modem waar we nu in gebruik van maken hebben wij  na een stroomstoring zelf moeten aanschaffen bij de KPN omdat de oude stuk was.

Als het goed is na aanschaf en betaling van de modem deze dan ook ons eigendom.

Zou u ons kunnen zeggen wat de kosten zijn voor het kwijtraken van de TV decoder ? 

Met vriendelijke groet

Martin

Beste antwoord door Anonymous

Goedemorgen , wij hebben inmiddels telefonisch contact gehad met de KPN en de Modem die wij hebben moeten aanschaffen is inderdaad nu ons eigendom dus de KPN  verkoopt dus wel modems , Deze kan je als je besluit om je contract op te zeggen bij de KPN bij een van de KPN winkels aanbieden en krijg je daar een rest bedrag voor terug.

Ook onze vraag voor wat betreft het kwijt raken van een tv decoder is beantwoord door de KPN dus iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties op onze vraag ik zal deze topic sluiten 

Bekijk origineel

10 reacties

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 16 februari 2025

Een Experia box is altijd van kpn. v9, v10, v10a, box12. Een defect modem kun je bij kpn ook gratis laten vervangen overigens. 

Je hebt de TV dienst opgezegd?

Ik denk dat het wel meevalt. Zeker voor Arris VIP2952 en Arcadyan hmb2260. 

Zet je gegevens even in je profiel. Dan kan een moderator je opzoeken in de administratie en noteren dat er één niet ingeleverd kan worden. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8585 reacties
  • 16 februari 2025

Beste ​@Mart2405 een modem kun je niet kopen bij KPN, die krijg je altijd in bruikleen.

Welk merk en type modem heb je precies en waar heb je die ‘gekocht’??? Welk merk en type modem had je eerstm die defect zou zijn en waar is dat modem gebleven?

Volgens de voorwaarden kan en mag KPN je de vervangingswaarde van de tv-decoder in rekening brengen.

Gewoon even bellen en e.e.a. uitleggen, dan valt het misschien nog mee, zoals ​@PeterG ook al schrijft.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

• 0 reacties
  • 16 februari 2025

Goedenavond PeterG en JanD,

Dank jullie wel voor jullie antwoord op onze vraag

De Modem is na een stroomstoring defect bij ons gegaan en werd niet vervangen door de KPN  

Wij hebben zelf een nieuwe Modem bij de KPN moeten aanschaffen dus modem is dus ook gelijk door de KPN monteur vervangen omdat we anders geen TV en Internet meer hadden en deze monteur heeft gezegd dat deze modem dus nu ons eigendom was na de betaling van de modem.

Aankoop bedrag is door de KPN op de volgende factuur in rekening gebracht ook al vonden wij het zelf vreemd dat we geen nieuwe van de KPN kregen en deze dus moesten kopen.

Decoder gaan we even voor bellen met de KPN om te informeren wat daar eventueel de kosten voor zullen zijn.

Fijne avond en dank jullie wel voor de info en hulp.

• 3697 reacties
  • 16 februari 2025

Welk modem heb je? KPN verkoopt geen modems. Heb je de factuur nog? Want KPN verwacht gewoon een modem van jou. 

Het kan zo zijn dat je de vervangingswaarde hebt moeten betalen. Maar dan is die nog steeds van KPN. 

Lever jij het modem niet in? Dan krijg je mogelijk nog een factuur van datzelfde modem. 

En je kunt hem sowieso net zo goed gewoon terug sturen. Want bij een andere provider heb je er niets aan. Je kunt hem niet bij Ziggo of Odido gebruiken of. Als je geen klant bent bij KPN is die nutteloos. 

Tenzij het een Fritzbox is. Is het een Fritzbox? 

• 0 reacties
  • 16 februari 2025

Marlon92  dan is het gek dat wij een bedrag van 170 euro hebben moeten betalen voor een nieuwe modem of niet ? beetje veel geld om een modem te vervangen bij een klant lijkt ons en betreft gewoon een modem voor glasvezel ben wel blij dat ik ben overgestapt want als ik jullie antwoorden lees krijg ik een beetje nare smaak in mijn mond van de KPN en wat er met ons is afgesproken en ja kan best dat we niks aan de modem hebben maar we hebben deze wel moeten betalen.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2379 reacties
  • 16 februari 2025
Mart2405 schreef:

Marlon92  dan is het gek dat wij een bedrag van 170 euro hebben moeten betalen voor een nieuwe modem of niet ? beetje veel geld om een modem te vervangen bij een klant lijkt ons en betreft gewoon een modem voor glasvezel ben wel blij dat ik ben overgestapt want als ik jullie antwoorden lees krijg ik een beetje nare smaak in mijn mond van de KPN en wat er met ons is afgesproken en ja kan best dat we niks aan de modem hebben maar we hebben deze wel moeten betalen.

Er wordt nu 4x gevraagd welk type modem u heeft ? Betreft dit een Fritz!Box toevallig?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8585 reacties
  • 16 februari 2025

Beste ​@Mart2405 , ben je misschien een mkb of grootzakelijke klant???

Want dan betaal je er inderdaad voor.

• 3697 reacties
  • 16 februari 2025
Mart2405 schreef:

Marlon92  dan is het gek dat wij een bedrag van 170 euro hebben moeten betalen voor een nieuwe modem of niet ? 

Nee dat is niet gek. Als het modem door toedoen van de klant stuk is, dan krijgt de klant daarvan de rekening. Dat houd niet in dat het modem vervolgens eigendom is van de klant. Het modem blijft eigendom van KPN. 

• 0 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2025

Goedemorgen , wij hebben inmiddels telefonisch contact gehad met de KPN en de Modem die wij hebben moeten aanschaffen is inderdaad nu ons eigendom dus de KPN  verkoopt dus wel modems , Deze kan je als je besluit om je contract op te zeggen bij de KPN bij een van de KPN winkels aanbieden en krijg je daar een rest bedrag voor terug.

Ook onze vraag voor wat betreft het kwijt raken van een tv decoder is beantwoord door de KPN dus iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties op onze vraag ik zal deze topic sluiten 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2379 reacties
  • 18 februari 2025
Mart2405 schreef:

Vreemd verhaal, slechte communicatie vanuit u. Succes elders!

Reageer