Skip to main content
Beantwoord

WiFi van de KPN box 12 verbreekt constant

  • 2 augustus 2024
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Hallo, ik ben gisteren met mijn internetabonnement begonnen, maar ik kan nog steeds geen verbinding maken met het internet. De WiFi verbreekt na een paar minuten. De netwerknaam verdwijnt ook uit de WiFi-instellingen van mijn smartphone. Wanneer ik de modem reset, werkt het even en verbreekt dan weer. Ik gebruik de KPN Box v12 en alle lampjes zijn groen (behalve Phone). Kunt u mij hiermee helpen?

Beste antwoord door GeSp

Hallo @noah1011 

 

Als de Box 12 de nieuwe firmware heeft dan zou het aan de Beveiliging instelling kunnen liggen, als je die aanpast naar WPA2 blijft je telefoon dan wel verbonden?

Zie dit artikel hoe je inlogt op de Box 12 en die instelling kan aanpassen:

Misschien handiger om dat via een bekabelde verbinding via een PC of laptop te doen, dan heb je geen last van wegvallende Wifi als je bezig bent met het aanpassen van de instellingen.

 

Als je die instelling niet hebt dan heb je de oude firmware, in dat geval: Welk (merk en type) mobiel toestel heb je?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6487 reacties
  • Antwoord
  • 2 augustus 2024

Hallo @noah1011 

 

Als de Box 12 de nieuwe firmware heeft dan zou het aan de Beveiliging instelling kunnen liggen, als je die aanpast naar WPA2 blijft je telefoon dan wel verbonden?

Zie dit artikel hoe je inlogt op de Box 12 en die instelling kan aanpassen:

Misschien handiger om dat via een bekabelde verbinding via een PC of laptop te doen, dan heb je geen last van wegvallende Wifi als je bezig bent met het aanpassen van de instellingen.

 

Als je die instelling niet hebt dan heb je de oude firmware, in dat geval: Welk (merk en type) mobiel toestel heb je?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15247 reacties
  • 5 augustus 2024

Hoi @noah1011, welkom op onze community! Ik zie dat @GeSp al wel een goede tip geeft. Heb je dat al geprobeerd?

Anders ben ik ook wel benieuwd hoe je je netwerk verder ingericht hebt en wat voor apparatuur je allemaal gebruikt. Gebruik je naast je experiabox nog wifiversterkers of andere netwerkapparatuur?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 augustus 2024

Ik heb naar dat telefoonnummer gebeld en hulp van KPN gekregen. Uiteindelijk kwam er een monteur van KPN langs die de OpticalBox, de modem en de LAN-kabels heeft vervangen, en nu kan ik verbinding maken met het internet.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15247 reacties
  • 12 augustus 2024

Fijn dat het gelukt is @noah1011, bedankt voor je terugkoppeling!