Skip to main content
Beantwoord

Na de update van de Experia Box V10 naar V10.C.24.12.15 werkt SIB niet meer

• 28 januari 2025
  • 60 reacties
  • 947 keer bekeken

Goedendag, 

volgens de laatste update van december zou de box 10 hiermee moeten kunnen samenwerken met het sib Sagembox modem. Het werkt echter nog niet of moet hiervoor nog wat ingesteld worden?

Voor de update met de oude Intermediate versie firmware werkte hij perfect. Modem uiteindelijk gereset , maar mocht ook niet helpen. Alles diverse keren opnieuw opgestart (experiabox en SIB sagembox) lan-poort gewisseld van verbinding met experiabox<=>Sagembox. Helaas geen postief resultaat.

Valt mij wel op dat het modem geen poortforwarding voor de Sagembox maakt bij reset van de experiabox, terwijl die na de update wel in 1e instantie was meegenomen uit de oude instellingen.

Wat is de oplossing om het toch weer werkend te krijgen. De snelheid is nu niet geweldig en de 4G boost is wel superhandig.

Beste antwoord door Erik van KPN

Erik van KPN schreef:

Ik heb even gekeken wat er bij jou gedaan is door de collega, ​@Lubbegie. En het komt erop neer dat er hercontrole van je internet is geforceerd. En zo'n hercontrole zorgt ervoor dat in de verschillende systemen wordt gekeken wat je hebt en zou moeten hebben. En daarna wordt alles met elkaar rechtgetrokken. Dit heeft ervoor gezorgd dat SIB weer wordt herkend als een onderdeel van je diensten. En is het van daaruit weer gaan werken.

​@TiltMachine, dit is iets dat door de back office gedaan moet worden, helaas. Ik heb daarvoor een ticket aangemaakt. Krijg je bevestiging van per sms, en van daaruit wordt er weer contact met jou opgenomen.

Ondertussen hebben we ook centraal hier wat acties op uitgevoerd. Dit om te zorgen dat het vinkje voor SIB ook bij iedereen die SIB heeft netjes aan staat. Om het even zo uit te drukken. Als je nu nog steeds problemen ervaart, check of je de tegel van SIB in je modem ziet. Zo ja, dan is bovenstaande niet het probleem en is er iets anders aan de hand. 

Zie je de tegel niet? Dan is bovenstaande van toepassing. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice voor een ticket. Laat de collega's in het ticket aangeven dat er een repro gedaan moet worden. De back office weet dan wat ze moeten doen.

Bekijk origineel

60 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8253 reacties
  • 28 januari 2025

Wat is een sib Sagemcom box ​@nl1mrd ???

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Ook bij mij na deze update (en herstart) geen SIB meer.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@nl1mrd en ​@Lambor. We hebben, zoals jullie gemerkt hebben, een uitrol gedaan met de 12.15 versie waarbij we ook mensen met Sneller Internet Buitengebied hebben meegenomen. Dit zou moeten werken, maar jullie geven aan dat dit niet het geval is. Daar wil ik dan ook graag meer over weten.

Lambor, wil jij je forumprofiel invullen? Dan kunnen we meekijken.

nl1mrd, ik zie dat jouw gegevens al ingevuld zijn, en dat er inmiddels een omruil is voor een ander modem. Dat is ook de kortste klap zijn om dit weer werkend te krijgen. 

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Dank voor je reactie. Zal hem vanavond even invullen.

ter info: Sib heeft het wel even gedaan, maar na herstart was hij verdwenen. sib 4g modem reset heeft niet geholpen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 28 januari 2025

​@Erik van KPN Ik hoop dat het modem wat onderweg is de juiste firmware gaat bevatten. Heb nu (heb meerdere verbindingen hier zelf) een Eperiabox v10 met KPN firmware V1.01.00T04.3Intermediate nu neergezet , maar ook daar is SIB 4G niet werkend op te krijgen.

Dit terwijl het modem die de update vannacht heeft gehad , daarvoor ook V1.01.00T04.3Intermediate had en daar wel op werkte. Mogelijk is met deze firmware ook al iets aan de hand dat er geen SIB 4G aangemeld kan worden , maar wel werkte als SIB 4G was aangemeld ten tijden van de update naar V1.01.00T04.3Intermediate.

Ben benieuwd wat morgen het effect met het modem gaat worden die onderweg is.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 28 januari 2025

​@Lambor Zag dat jij eerst een Experiabox v12 had , waarbij het SIB gedeelte ook niet werkte en KPN aangaf dit aan de KPN zijde ook nog veranderingen doorgevoerd moeten worden. Is het een nieuwe aansluiting daar?

Nu het bij mij met de oudere firmware ook niet meer werkt bij wissel van de Experiabox , zal mij niet verbazen dat aan de zijde van KPN ook nog qua SIB instellingen weer wat terug gezet moet worden.

Bericht vanuit KPN m.b.t. SIB en aanpassingen :

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Dat klopt inderdaad maar omdat de box 12 nog niet werkte zit de v10 er weer op. Die gaf vanochtend op de homepage wel sib aan, maar na herstart verdwenen. Ik kan vanavond er evt.  ook nog even een oude v10 aan hangen om te kijken of het hier wel werkt en ook de box 12 nog even proberen. 

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Overigens geen nieuwe aansluiting, heeft jaren met sib op v10 en v10a gedraaid 

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Sib doet het weer op de v10, staat op homepage onder blokje telefonie. Dank!

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 28 januari 2025

​@Lambor SIB staat bij mijn weten niet onder telefonie. Ben je niet in de war met een evt. 3g dongle die op de Experiabox aangesloten kan worden?

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Middelste kolom onder het vakje telefonie staat het vakje internet buitengebied

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 29 januari 2025

​@Lambor Denk dat je de indeling van de nieuwe firmware bedoelt. Bij de intermediate zie ik die niet.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 29 januari 2025

Dat blokje staat inderdaad niet in de oude firmware, ​@nl1mrd. Maar het is gek dat het bij jou nu ook niet meer werkt op een V10 met de Intermediate versie. Daarin hoort het gewoon te werken. Als dit nu nog steeds problemen geeft, reset dan eens zowel je V10 als de Sagemcom zodat ze even helemaal vers een nieuwe verbinding kunnen opbouwen. 

Lambor schreef:

Sib doet het weer op de v10, staat op homepage onder blokje telefonie. Dank!

Top, goed om te horen, ​@Lambor! Ging het ineens weer werken, of heb je nog bepaalde handelingen uitgevoerd?

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 29 januari 2025

​@Erik van KPN Statusupdate : monteur van KPN is vanmorgen (29 jan) op bezoek geweest. Probleem is nog niet opgelost. Zowel op de nieuwe als oude firmware komt SIB er niet bij. Wat ik had begrepen is dat er nu meerdere gevallen i.c..m. SIB en de firmware update nog niet lekker verloopt. Vrijdagmorgen komt er een andere monteur van KPN langst die ook op de hoogte is van de SIB perikelen i.c.m. de nieuwe uitrol van firmware. Wordt vervolgd.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 29 januari 2025

Oh, dat is dan wel heel gek, ​@nl1mrd. Klinkt alsof er onder water misschien meer aan de hand is dan alleen de update. Ik heb het in ieder geval wel doorgegeven aan de mensen die zich bezighouden met deze updates zodat ze het mee kunnen nemen om te laten nakijken. 

Laat je weten hoe het vrijdag gaat na het aanvullende monteursbezoek?

• Topper
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb niets veranderd, zag begin van de avond dat hij  weer werkte. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 29 januari 2025

Hier werkt het inmiddels ook. Snelle reactie van KPN en met een aanpassing bij KPN lijkt het probleem opgelost voor hier.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 29 januari 2025

​@Lambor Heb nu ook op de hoofdpagina de melding staan Internet Buitengebied.

• Topper
  • 19 reacties
  • 1 februari 2025

Aha,

Dit verklaard alles dat sinds dinsdag het internet echt belachelijk slechte is hier. Vanmiddag bel afspraak. Kan ik hier na refereren. 

Zelf inderdaad ook porten zitten prutsen van 1~4 op v10 en 1/2 op sagemcom. Dacht eerst weer dat de sim ontkoppeld was maar dat lijkt niet het geval

• Topper
  • 13 reacties
  • 1 februari 2025

Bij mij deed de upload via 4g het van de week niet, 4g modem uit en aan en sindsdien gaat het weer goed

• Topper
  • 19 reacties
  • 1 februari 2025

Ja helaas volledige reset, uit en aan. Geen verbetering. Nog ff wachten tot de kiddies op bed zijn en even bellen met kpn. 

• Topper
  • 19 reacties
  • 2 februari 2025

Helaas, contact moment is niet gelukt om wat voor reden dan ook. Maandag om half 6 nogmaals proberen

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Goedemorgen,

Ook bij mij werkt het 4G modem (buitengebied) niet meer sinds de update. KPN stuurt een nieuwe 4G modem op maar ik vraag me af of dit de oplossing is. Volgens mij zit de update niet goed in elkaar.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 76 reacties
  • 5 februari 2025

​@Lubbegie Hier was idd een nieuw opgestuurd modem (Experiabox) niet de oplossing. Denk dat het 4G modem vervangen ook geen verbetering geeft , tenzij deze stuk is. Zal wel heel toevallig zijn dat dit precies na de update gebeurt. Hier is een monteur ruim 1,5 uur bezig geweest op locatie om van alles te testen. Wat ook toen bleek met het modem en de nieuwe firmware , dat het Sagem4G dan niet in hun systeem zichtbaar was. Mogelijk denken ze dan bij de helpdesk onterecht dat deze dan defect is. Je kan dit evt. zelf al testen door naar het IP-adres 192.168.2.252 te gaan. Als het goed is bij Internet Connectivity deze groen opgelicht. Indien dat zo is, zal naar verwachting daar niet het probleem zitten.

Ze hebben hier na het bezoek van de monteur op afstand vanuit KPN iets aangepast (vermoedelijk in het profiel van het account). Alles draait nu wel goed onder de laatste firmware.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Dank voor je info. Ik ga KPN zometeen weer bellen. 

Reageer