Beste mensen,
sinds kort zijn wij naar tevredenheid overgestapt op KPN, waarbij wij 2 SuperWifi 2.0 punten hebben gekregen. Deze waren volgens de monteur eigenlijk overbodig voor ons huis, maar toch heeft hij besloten om o.a. één op de slaapkamer te plaatsen…
Nu ben ik aan het overwegen om een “Mini PC” aan te schaffen, wel met losse monitor en een draadloze toetsenbord en muis set.
Het liefst sluit ik deze bekabeld aan, plus, als je kiest voor een refurbished computer kastje, moet je vaak extra betalen om WiFi in te laten bouwen… (tenminste van wat ik zo even snel online tegen kwam)
Mijn vraag is dus, kan het SuperWiFi punt op de grond staan? (Dan zou ik een plankje eronder moeten zetten.) Ik heb twee kabels van de KPN monteur gekregen. Ik weet niet of de goede kabel voor van het WiFi punt naar de computer box daarbij zit, of deze lang genoeg is, en waar ik, als het nodig blijkt, een langere kabel kan bestellen. Sowieso zal het SuperWiFi 2.0 punt op een verlengsnoer aangesloten moeten worden, omdat de stroomkabel zo kort is!
Als iemand goede raad weet, zou ik dat heel erg waarderen! Ik voeg ook even wat foto’s van de situatie toe…
Met vriendelijke groet, Benjamin.
PS: rond Augustus ga ik een nieuwe (mini) PC kopen; dan pas zal ik weer op dit forum actief zijn. Ik typ dit nu op mijn telefoon, maar dat gaat erg onhandig en ik heb nog maar beperkte data over (nog 422 MB van een prepaid dagbundel, en ik zit niet op de WiFi). Ik heb het druk met opruimen, spullen verkopen, renoveren, en ben dus niet veel online tot augustus. (Dat het niet lijkt alsof ik verdwenen ben na het plaatsen! 😊)