Skip to main content
Beantwoord

Kan mijn SuperWifi punt op de vloer? Welke kabel heb ik nodig?

• 19 februari 2025
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Beste mensen,

sinds kort zijn wij naar tevredenheid overgestapt op KPN, waarbij wij 2 SuperWifi 2.0 punten hebben gekregen. Deze waren volgens de monteur eigenlijk overbodig voor ons huis, maar toch heeft hij besloten om o.a. één op de slaapkamer te plaatsen…

Nu ben ik aan het overwegen om een “Mini PC” aan te schaffen, wel met losse monitor en een draadloze toetsenbord en muis set.

Het liefst sluit ik deze bekabeld aan, plus, als je kiest voor een refurbished computer kastje, moet je vaak extra betalen om WiFi in te laten bouwen… (tenminste van wat ik zo even snel online tegen kwam)

Mijn vraag is dus, kan het SuperWiFi punt op de grond staan? (Dan zou ik een plankje eronder moeten zetten.) Ik heb twee kabels van de KPN monteur gekregen. Ik weet niet of de goede kabel voor van het WiFi punt naar de computer box daarbij zit, of deze lang genoeg is, en waar ik, als het nodig blijkt, een langere kabel kan bestellen. Sowieso zal het SuperWiFi 2.0 punt op een verlengsnoer aangesloten moeten worden, omdat de stroomkabel zo kort is!

Als iemand goede raad weet, zou ik dat heel erg waarderen! Ik voeg ook even wat foto’s van de situatie toe…

Met vriendelijke groet, Benjamin.

PS: rond Augustus ga ik een nieuwe (mini) PC kopen; dan pas zal ik weer op dit forum actief zijn. Ik typ dit nu op mijn telefoon, maar dat gaat erg onhandig en ik heb nog maar beperkte data over (nog 422 MB van een prepaid dagbundel, en ik zit niet op de WiFi). Ik heb het druk met opruimen, spullen verkopen, renoveren, en ben dus niet veel online tot augustus. (Dat het niet lijkt alsof ik verdwenen ben na het plaatsen! 😊)

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@AlsnogBenjamin, als het bereik goed genoeg is zou ik de SuperWifi ook niet op de vloer zetten. Op of in een kastje of tafeltje staat het net wat steviger en stoot je 'm bijvoorbeeld ook niet aan bij stofzuigen. 

Als de SuperWifi op een tafel staat kan de benodigde kabel mogelijk ook wat korter zijn, als ze te kort zijn kan je ze inderdaad langer kopen.

AlsnogBenjamin schreef:

PS: rond Augustus ga ik een nieuwe (mini) PC kopen; dan pas zal ik weer op dit forum actief zijn. Ik typ dit nu op mijn telefoon, maar dat gaat erg onhandig en ik heb nog maar beperkte data over (nog 422 MB van een prepaid dagbundel, en ik zit niet op de WiFi). Ik heb het druk met opruimen, spullen verkopen, renoveren, en ben dus niet veel online tot augustus. (Dat het niet lijkt alsof ik verdwenen ben na het plaatsen! 😊)

Lukt het niet op je mobiele telefoon met het Wifi netwerk te verbinden? Dan ben je niet meer gebonden aan die dagbundel en kan je alles hier nog lezen, ook voordat je de nieuwe PC hebt 🙂

Bekijk origineel

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36561 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo ​@AlsnogBenjamin ,

Je kunt zo'n SuperWifi-punt overal in huis plaatsen. Ook op de vloer al zou ik dat zelf wat onhandig vinden. Ik zet zo'n apparaat liever veilig in/op een kastje. 

Ik begrijp dat je een PC bekabeld wilt aansluiten op het SuperWiFi-punt. Als de meegeleverde kabels te kort zijn, kun je op internet een langere kabel vinden.

https://www.allekabels.nl/netwerk/cat6_kabel.html

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16175 reacties
  • Antwoord
  • 22 februari 2025

Welkom op de community ​@AlsnogBenjamin, als het bereik goed genoeg is zou ik de SuperWifi ook niet op de vloer zetten. Op of in een kastje of tafeltje staat het net wat steviger en stoot je 'm bijvoorbeeld ook niet aan bij stofzuigen. 

Als de SuperWifi op een tafel staat kan de benodigde kabel mogelijk ook wat korter zijn, als ze te kort zijn kan je ze inderdaad langer kopen.

AlsnogBenjamin schreef:

Lukt het niet op je mobiele telefoon met het Wifi netwerk te verbinden? Dan ben je niet meer gebonden aan die dagbundel en kan je alles hier nog lezen, ook voordat je de nieuwe PC hebt 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36561 reacties
  • 24 februari 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@AlsnogBenjamin ,

Je kunt zo'n SuperWifi-punt overal in huis plaatsen. Ook op de vloer al zou ik dat zelf wat onhandig vinden. Ik zet zo'n apparaat liever veilig in/op een kastje. 

Ik begrijp dat je een PC bekabeld wilt aansluiten op het SuperWiFi-punt. Als de meegeleverde kabels te kort zijn, kun je op internet een langere kabel vinden.

https://www.allekabels.nl/netwerk/cat6_kabel.html

@AlsnogBenjamin 

Heb je al een langere kabel besteld? 

Reageer