Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 (bekabeld) blijven groen knipperen en heb verbindingsproblemen

• June 10, 2025
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

Sinds een aantal dagen hebben onze beide wifipunten (Superwifi 2) last van het volgende: De led op beide versterkers knippert snel groen. Wat onderzoek levert op dat de versterkers hun verbinding met het router (Box 12) aan het verbeteren/optimaliseren zouden zijn. Echter, beide punten zijn bekabeld (eigen kabel naar router) aangesloten zoals ze dat al jaren zijn. Hierin is niets veranderd.

In het router staan beide versterkers op onderstaande manier weergegeven. Ik heb beide wifipunten via hier ontkoppeld, en van de beide punten de fabrieksinstellingen gereset. Vervolgens heb ik ze, volgens het stappenplan, opnieuw gekoppeld. Vreemd is dat ze vervolgens precies hetzelfde doen, en weer op dezelfde manier in het router staan weergegeven, waarbij ook de koppeldatum niet klopt (dat was eergisteren namelijk). Het router zelf heb ik een herstart gegeven.

Vooralsnog werkte de wifi wel gewoon, maar dat lijkt nu ook niet meer goed te werken. De wifipunten geven beiden in hun eigen interface wel aan in de “slave mode” te werken, maar één van de twee wifipunten neemt de instellingen niet meer over en heeft de standaard fabrieksinstellingen. Die kan ik echter niet aanpassen, vanwege de “slave mode”. Het andere wifipunt neemt de instellingen grotendeels over. Maar daar staat bijvoorbeeld het extra wifinetwerk ingeschakeld, terwijl die op de box is uitgeschakeld.

De softwareversie van beide punten is: SW2.C.24.07.04.

Wat kan ik doen om het weer werkend te krijgen?

Beste antwoord door JurgenH

Ik heb er nog eens wat mee gestoeid, en het werkt nu wel weer. Al ging dat niet helemaal van een leien dakje…

Allereerst heb ik een fabrieksreset gedaan (ik was daar wat huiverig voor, aangezien me dat ooit eerder een halve week zonder internet heeft bezorgd). Na de reset was één van de superwifi's vrij snel terug online. De andere (die ook niet gesynchroniseerd was) had zelf ook nog een reset nodig, maar kwam direct daarna ook online.

Na een uur echter, begon het geknipper opnieuw en waren de wifipunten weer rood in de GUI. Ik heb nog een keer een reset gedaan (tja ik was nu toch al bezig). Alles lijkt nu alsnog te werken.

6 reacties

• June 10, 2025

Heb je de KPN Box 12 ook al eens gereset?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Opnieuw gestart, geen fabrieksinstellingen. 

Daar ben ik wat voorzichtig mee: Wat moet ik allemaal opnieuw instellen in de box nadat ie is gereset? 

Ik heb verder geen apparatuur die specifieke instellingen nodig had o.i.d. .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Ik heb er nog eens wat mee gestoeid, en het werkt nu wel weer. Al ging dat niet helemaal van een leien dakje…

Allereerst heb ik een fabrieksreset gedaan (ik was daar wat huiverig voor, aangezien me dat ooit eerder een halve week zonder internet heeft bezorgd). Na de reset was één van de superwifi's vrij snel terug online. De andere (die ook niet gesynchroniseerd was) had zelf ook nog een reset nodig, maar kwam direct daarna ook online.

Na een uur echter, begon het geknipper opnieuw en waren de wifipunten weer rood in de GUI. Ik heb nog een keer een reset gedaan (tja ik was nu toch al bezig). Alles lijkt nu alsnog te werken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@JurgenH. Welkom op de KPN Community! 

Bij groen knipperende SuperWifi punten is het nodig om de Experia Box te resetten inderdaad. Meestal adviseer ik een schone installatie waarbij ook de SuperWifi punten gereset worden. Dan komt het vaak weer helemaal goed. 

Maar jij hebt het gelukkig al weer voor mekaar. Werkt het nu nog steeds? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2025

Alles werkt vooralsnog wel, en de snelheid is weer prima overal.

Alleen in de interface worden de wifipunten nu alsnog niet meer weergegeven. Maar omdat ik daar verder toch niet naar kijk, en alles verder wel werkt, laat ik dat voor nu maar even voor wat het is.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De weergave kan nog een dingetje zijn inderdaad, maar het belangrijkste is dat je Wifi qua snelheid en stabiliteit goed functioneert. Daar ben ik blij om. 

We zijn druk bezig om de weergave van het topologie-overzicht te verbeteren. Zo zit er in de laatste update van de Box 12 ook weer een aantal verbeteringen. Je kunt ook altijd kijken of het opnieuw laden van het topologie-overzicht iets van effect heeft.